اخبار روز

عراق ورود ۹ محصول ایرانی را ممنوع کرد!

به گزارش پی ام آپ، سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه ای به اتاق بازرگانی تهران از ممنوعیت ورود 9 محصول کشاورزی به عراق خبر داد و خواستار اطلاع فعالان اقتصادی در این خصوص شد.

بر اساس این نامه، واردات گوجه فرنگی، سیب زمینی، خیار، پیاز، کدو حلوایی، بادمجان، هندوانه، خربزه و بامیه به کشور عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این تصمیم به تصویب هیات وزیران اقتصاد می رسد که به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به وفور تولید ملی اتخاذ شده است.

عبدالامیر ربیحاوی، رایزن بازرگانی ایران در بغداد با انتشار این خبر اظهار داشت: ابلاغیه ممنوعیت واردات این 9 محصول که در پانزدهمین نشست شورای وزیران اقتصاد عراق گرفته شده است، توسط فواد حسین توسط دفتر صادر شده است. معاون نخست وزیر این کشور و حتی ورود این محصولات به عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود. موضوعی که صادرکنندگان ایرانی باید به آن توجه کنند.

با توجه به جزئیات ارائه شده توسط مشاور ایران در عراق، به نظر می رسد این برنامه در سطح ملی انجام می شود و واردات این محصولات از کشورهای دیگر به عراق نیز ممنوع خواهد بود و موضوع تنها به تجار ایرانی مربوط نمی شود.

بر اساس برآوردها، عراق پس از چین دومین مقصد صادراتی محصولات ایرانی است و سبد متنوعی از محصولات ایرانی در سال های اخیر به این کشور صادر شده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا