اخبار روز

عدم افزایش حق مسکن و سقف سنی کارگران توجیهی ندارد

اینکه درصد افزایش هزینه تاکسی و پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیشتر از افزایش حقوق کارکنان است، انگیزه را کاهش می دهد.

علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگران شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به لزوم توجه به حقوق کارگران به ویژه در سال جاری که رهبر انقلاب بر جهش تولید تاکید کرده اند، اظهار داشت: باید توجه به حقوق کارگری در سال جاری مورد توجه قرار گیرد. در شرایطی که قیمت کالاها و خدمات حداقل 40 درصد افزایش یافته است، انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران به این مشکل به ویژه مشکل جهش تولید که رکن اصلی کارگران است، توجه شود. ، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

او اضافه کرد: یکی یکی از نکاتی که در مصوبه نهایی شورای عالی کار درباره حقوق کارگران باید مورد توجه قرار گیرد ثابت ماندن حق مسکن در سال 1403 بود که جای تعجب دارد.

رئیس فراکسیون کارگران مجلس گفت: به هر حال همه مسئولان کشور در تلاش هستند تا نرخ تورم را کنترل کنند، اما نباید به بهانه کنترل تورم، هر سال بخشی از سفره کارگران را کوتاه کنیم. البته نمی توان مشکلات کارفرمایان را نادیده گرفت اما در شرایط کنونی که فشارهای تورمی زندگی بخش قابل توجهی از قشر کارگر را تحت تاثیر قرار داده است، لازم است مولفه هایی مانند حق مسکن و محدودیت سنی در جامعه مورد بازنگری قرار گیرد. مطابق با تورم حاکم بر اقتصاد کشور.

بابابی خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که افزایش حقوق سایر رده های کارگران بین 22 تا 25 درصد افزایش یافته است که هیچ مقایسه ای با تورم اجناس به ویژه تورم مواد غذایی ندارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا