اخبار روز سینما

عادات زشت و دیوانه وار یک پادشاه بدنام!

کالیگولا، یکی از بدنام ترین پادشاهان روم، به دلیل رفتارهای غیرمتعارف خود در دوران سلطنت خود به شهرت جهانی رسید. عادت های عجیب پادشاهان به دلیل قدرت نامحدودشان در طول تاریخ تکرار می شود. یکی از این پادشاهان با آداب و رسوم عجیب، کالیگولای جنایتکار است.

کالیگولا (Gaius Julius Caesar Caligula Augustus Germanicus) یکی از بدنام ترین امپراتوران و سرکوبگران روم بود که در قرن اول پس از میلاد حکومت کرد. او در سال 37 پس از میلاد به عنوان امپراتور روم به قدرت رسید و به زودی با رفتار غیر متعارف و خشونت آمیز خود به شهرت جهانی دست یافت.

کالیگولا و عادت های دیوانه وارش

او در دوران سلطنت خود بلایای بسیاری را به بار آورد و شهروندان خود را مجبور به انجام خواسته های عجیب و غریب خود کرد. کالیگولا هر گونه اعتراض و مخالفتی را سرکوب می کرد تا جایی که دستور ترور همه سناتورهایش را صادر کرد. کالیگولا در سال 41 پس از میلاد توسط گروهی از سناتورهای رومی به دلیل رفتار غیر متعارف و خشونت آمیز خود ترور شد. اما شهرت بد او هنوز در ذهن مردم سراسر جهان باقی مانده است.

موارد زیر برخی از عادات عجیب این پادشاه دیوانه در طول تاریخ است:

1. استحمام در سکه های طلا و نوشیدن مروارید

عشق به جواهرات گرانبها رسم عجیب پادشاهان در طول تاریخ بوده است و کالیگولا عاشق طلا بود. او تکه‌های گرانبهای طلا و جواهرات را در مکانی شبیه وان می‌ریخت و با پای برهنه روی آن راه می‌رفت و ساعت‌ها در آن خیس می‌شد. او همچنین مرواریدهای طبیعی را در سرکه حل می کرد و می نوشید.

2. ساختن معابد و مناسکی که باید پرستش شوند.

او معبدی باشکوه از مصالح گرانبها ساخت و مجسمه ای به اندازه بدن خود از سنگ و طلا در این معبد قرار داد تا مردم هر روز برای عبادت او به این معبد بروند. بدن این مجسمه هر روز با همان لباس هایی پوشیده می شد که کالیگولا می پوشید و ثروتمندترین شهروندان رم درخواست خدمت در این معبد را داشتند که افتخار بزرگی به شمار می رفت.

3. نام دیگری را برای خود انتخاب کرد.

این پادشاه که از نام مستعار کالیگولا متنفر بود، ترجیح داد او را با نام خدایان روم باستان، به ویژه مشتری (خدای رعد و برق) بخوانند. به گفته مورخ رومی، سناتورها و حتی در اسناد از او به عنوان مشتری یاد می کنند.

او همچنین دستور داد مجسمه بزرگ زئوس در المپیا (که معادل یونانی مشتری بود) را از یونان بیاورند تا سر آن را با مجسمه خود جایگزین کنند. جدای از این خصلت‌ها، او دوست دارد مانند الهه مشتری، از جمله ریش طلایی و نماد رعد و برق روی دستش، لباس بپوشد.

4. گفتگو با خدایان

او علاقه مند به صحبت با خدایان بود و هر شب با الهه ماه صحبت می کرد. گاهی اوقات وقتی الهه اقیانوس خواب نبود، شروع به صحبت با او می کرد. یک بار کالیگولا از یکی از رعایای خود پرسید که آیا می تواند الهه ماه را در کنار خود ببیند؟ پس از اینکه مرد پاسخ داد که فقط خدایان (خدای ماه و کالیگولا) می توانند یکدیگر را ببینند، او یکی از یاران او شد.

5. پوشیدن لباس های عجیب و غریب

کالیگولا دوست داشت لباس هایش را خودش انتخاب کند. لباس های ابریشمی که با جواهرات تزئین شده اند. او مانند خدایان مختلف لباس می پوشید و در قصر خود مانند مشتری، باکوس، آپولون، نپتون یا هرکول اما با تمام ویژگی ها و کلاه های خداگونه که می خواست، رژه می رفت، .

به عنوان مثال، او پوست شیر ​​می پوشید و یک چماق در دست داشت تا شبیه هرکول شود. وقتی این لباس ها را نمی پوشید ترجیح می داد ابریشم بپوشد. او اغلب با شنل های گران قیمت تزئین شده از سنگ ظاهر می شد و گاهی اوقات لباس زنانه می پوشید. او گنجینه عظیمی از جواهرات، دستبند و انگشتر و انواع کفش، حتی کفش زنانه داشت.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا