اخبار روز

طلا و سکه گران یا ارزان می شوند


به گزارش مانیبان، مدیرعامل اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا در بازار به ثبات نسبی رسیده است و با اصلاحاتی که در سامانه جامع معاملات انجام شده است، مردم می توانند با خیالی آسوده نسبت به خرید طلا اقدام کنند. “

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با تسلیت شهادت امیر عبداللهیان رئیس جمهور که هیئت و پرسنل پرواز را همراهی می کرد، گفت: اعضای اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه. تهران، طلا، جواهر و سکه به برخی قوانین مالیاتی اعتراض کردند که البته این اعتراض فقط علیه آن بود. دلیل آن افزایش مالیات نیست و مهمترین درخواست ما اصلاح ضرایب مالیاتی است.

وی افزود: اما موضوع اصلی اعتراض صنفی ما اجرای سامانه جامع معاملات بدون اصلاحات مورد نظر طلافروشان و طلافروشان بود و در دو هفته اخیر جلسات متعددی با مسئولان مربوطه داشته ایم که نتایج آن به دست آمده است. اصلاحات مربوط به ثبت سرمایه و ثبت آنی بود.

ما مطالبات خود را از طریق اتاق اصناف پیگیری می کنیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران گفت: اگرچه هنوز اصلاحات بیشتری نیاز است، اما از روز شهادت رئیس جمهور با همدردی با این اتفاق تلخ و اعلام اتحادیه اقداماتی را انجام دادند. اتحادیه های خود را بازگشایی کنند. به این ترتیب بازار طلا به طور رسمی بازگشایی شده و اصناف به فعالیت های اقتصادی خود می پردازند.

بذرافشان ادامه داد: جلسات ما با کارگروه تخصصی به صورت دوره ای از طریق اتاق اصناف تهران برای ادامه نظارت و مطالبات اصناف و اصلاحات مورد نیاز این نظام برگزار می شود.

وی تاکید کرد: اجرای این سامانه بدون اصلاح می تواند آسیب جدی به صنعت طلا و جواهر وارد کند.

اصلاح جامع نظام تجارت تصویب شد

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه مشکلات ناشی از اجرای این سامانه برای صنعت ما از طریق کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق تهران مرتفع خواهد شد. اصناف «متاسفانه این سیستم باعث ایجاد شرایط بحرانی و رکود در صنعت ما شده و به جرات می توان گفت از ابتدای سال تاکنون حتی 10 درصد هم تولید نداشته ایم.

بذرافشان افزود: با توجه به شعار سال که «تولید جهشی با مشارکت مردمی» نام دارد و دو ماه از ابتدای سال می گذرد، امیدواریم با رویکرد مسئولان به این سامانه، شرایط مساعدی برای حوزه صنعت طلا و جواهر، سکه و نقره ایجاد خواهد شد.

وی افزود: اصلاح نظام جامع معاملات که تصویب شد در مورد ثبت سرمایه و آنی بود، البته هنوز اصلاحات بیشتری نیاز است و پیشنهاد ما این است که این قانون به مدت شش ماه متوقف و قابل اجرا شود.

ثبات نسبی قیمت طلا.

رئیس اتحادیه طلا، نقره و سکه تهران با تاکید بر اینکه تجربه نشان داده در خرید طلا این سرمایه گذاری بسیار مطمئن و تضمینی است، گفت: قیمت ها نسبت به ماه گذشته که در اوج بوده و نسبت به بازار جهانی . روند افزایشی بوده و بر اساس تحلیل های ارائه شده توسط تحلیلگران بازارهای جهانی در این حوزه، تا پایان سال شاهد افزایش قیمت طلا خواهیم بود، اما در حال حاضر شاهد کاهش نسبی یا ثبات خوبی در بازار هستیم.

بذرافشان ادامه داد: احتمال کاهش قیمت با توجه به شرایط جهانی، بازار و … کم است اما با افزایش قیمت جهانی در بلندمدت، طبیعتا بازارهای داخلی به این موضوع واکنش نشان خواهند داد.

وی در پایان گفت: قیمت ها به ثبات نسبی رسیده و مردم به راحتی می توانند مصنوعات طلا و سکه خریداری کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا