اخبار روز

طلا دوباره بالا رفت


به گزارش مانیبان، قیمت طلا و ارز روز دوشنبه با افزایش ارزش بازگشایی شد. رشد قیمت جهانی طلا در سومین روز هفته بازار طلای داخلی را به همراه داشت و باعث شد تا مثقال طلا به سطح 15 میلیونی بازگردد و قیمت تمامی ارزها افزایش یابد.

با وجود روند صعودی قیمت ها در بازار فلز زرد، معامله گران روند تقاضا را راکد و سقف معاملات را پایین می دانند. آنها با اشاره به اعتراض فعالان بازار طلا به اجرای سامانه جامع معاملات، اعتصابات طلافروشان در هفته گذشته را به رکود خرید و فروش در بازار طلا دامن زدند.

علاوه بر این، کارشناسان بازار مالی بر این باورند که با توجه به پیش بینی ها از افزایش قیمت جهانی طلا، روند قیمتی در بازار طلا با رشد اونس جهانی طلا و روند قیمت دلار هماهنگی خوبی دارد. لازم به ذکر است اونس جهانی طلا با روندی صعودی بازگشایی شد و در زمان نگارش این گزارش با افزایش ۲۲ دلاری به ۲۳۲۴ دلار رسید.

قیمت نقره یک دلار افزایش یافت.

اونس جهانی نقره 27 دلار و 12 سنت و یک دلار افزایش داشته است. هر گرم نقره 999 نیز 53 هزار و 590 تومان نسبت به روز یکشنبه یک هزار و 890 تومان افزایش داشته است.

ارز بهار به 38 میلیون کانال رسید

قیمت سکه امامی دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه با 793 هزار تومان افزایش در 41 میلیون و 800 هزار تومان بسته شد. قیمت ارز بهار با 700 هزار تومان افزایش به 38 میلیون و 295 هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: یازدهمین جلسه حراج سکه طلا امروز از ساعت 12 برگزار می شود.

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با 200 هزار تومان افزایش و ربع سکه با 400 هزار تومان افزایش به ترتیب با قیمت 23 میلیون و 800 هزار تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان بسته شد. قیمت هر گرم روز دوشنبه 6 میلیون و 600 هزار تومان و 100 هزار تومان افزایش یافت.

حباب ارز در برابر قیمت کاهش یافت.

قیمت طلا در سومین روز هفته افزایش چشمگیری داشت. هر مثقال طلای 18 عیار نیز با 570 هزار تومان افزایش 15 میلیون تومان وارد کانال شد و 15 میلیون و 140 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز با 100 هزار تومان افزایش به سه میلیون و 462 هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و 416 هزار تومان معامله شد.

حباب پول در روز دوشنبه در تمام ارزش‌ها به جز ربع سکه فروکش کرد. حباب ارز امامی 74 هزار تومان، ارز بهار 189 هزار تومان، ارز نیمایی 234 هزار تومان و ارز گرم 7 هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۱۷۷ هزار تومان رشد کرد.

منبع: تجارت نیوز


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا