آشپزیسبک زندگی

طرز تهیه حلوای بدون زعفران با طعم عالی

این تصور که برای تهیه حلوا باید زعفران، آرد و شکر را مخلوط کرد، اشتباه است.

حلوا انواع مختلفی دارد که در برخی از آنها اثری از زعفران وجود ندارد. حلوای زنجبیلی یکی از این حلواهاست که اگرچه جزو حلواهاست اما شبیه آب نبات خشک است.

عناصر

2 قاشق سوپ خوری پودر زنجبیل
پودر قند 2/3 پیمانه
100 گرم کره
1/2 فنجان آرد
30 گرم معادل 2 قاشق غذاخوری کره (در صورت لزوم)
کاغذ روغنی به میزان لازم
کمی پودر پسته یا خلال بادام برای تزئین

طرز تهیه حلوای بدون زعفران با طعم عالی.

طرز تهیه

1. پودر قند را الک کرده و در یک کاسه بزرگ بریزید. دو سوم پودر قند را برای تزئین نگه دارید. کره (100 گرم) را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود.

2. پودر زنجبیل و کره را به کاسه حاوی پودر قند اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کرم‌رنگ به دست آید.

3. آرد را در تابه ای بدون روغن روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی تابه داغ شد آرد را مرتب هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود.

4. به هم زدن آرد ادامه دهید تا بوی آرد بوداده بلند شود اما رنگ آن تغییر نکند. وقتی آرد به این حالت رسید ظرف را از روی حرارت بردارید تا آرد نیم گرم شود. حالا پودر شیرین شده زنجبیل و کره را به آرد اضافه کنید.

5. اگر در حین هم زدن حلوا احساس کردید که مواد خوب (به اصطلاح) با هم مخلوط نشده اند، 30 گرم کره را به تدریج اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا حلوا شکل بگیرد، از اضافه کردن کره خودداری کنید.

6. یک کاغذ چرب شده را روی سطح صافی پهن کرده و حلوا را روی آن قرار دهید. روی حلوا کاغذ روغنی دیگری گذاشته و حلوا را با وردنه بین دو کاغذ پهن کنید تا ضخامت آن به یک سانتی متر برسد.

7. حالا کاغذ رویی را بردارید و حلوا را با قالب دلخواه قالب بزنید و پودر شکر را روی سطح حلوای قالب زده الک کنید و با پودر پسته یا خلال بادام تزئین کنید و در بشقاب مورد نظر بچینید تا سرو شود.

 

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا