اخبار روز

طرح جدید دولت برای یارانه معیشتی

کمک هزینه زندگی | این بسته های امدادی که شامل 40 قلم کالای با کیفیت ایرانی مورد نیاز نوزاد است به خانواده های واجد شرایط اهدا می شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان امام درباره خانواده های مشمول این بسته ها گفت: اولویت با خانواده های محروم و پرجمعیت (بیش از سه فرزند) خواهد بود و نوزادان بالای 6 ماه شامل این طرح نمی شوند.

ترکمانه گفت: در دو سال گذشته 15 هزار بسته حمایتی در سراسر کشور توزیع شده و مقرر شده تا پایان امسال 3 هزار بسته دیگر در سراسر کشور توزیع شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد فرمان امام ادامه داد: در قالب طرح حمایتی از خانواده های چند فرزند، اقلام و هدایایی پس از ثبت نام و ارزیابی در سامانه ایران جوان به خانواده های متقاضی تعلق می گیرد. بسته لبخند مادر و کارت یک عدد است. میلیون تومان برای هر نوزاد و عرضه پوشک بچه 6 ماهه.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 1402 تعداد 648 خانوار چند فرزند تحت حمایت ستاد فرمان امام قرار گرفتند، گفت: در راستای حمایت از تولد فرزندان و تحکیم خانواده بسته های بانکی ارائه شد که شامل 15 میلیون تومان وام و وام بود. کارت هدیه 1 میلیون تومانی برای مادر و افتتاح حساب سپرده بلندمدت 2 میلیون تومانی برای نوزاد و تا پایان سال گذشته 10 هزار نفر در این زمینه به بانک های عملیاتی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: ستاد فرمان امام به منظور کاهش هزینه های درمانی زوج های نابارور در مناطق محروم، سه مرکز درمان ناباروری در استان های ایلام، سمنان، چهارمحال و بختیاری را تجهیز کرده است، همچنین با هدف کمک به درمان این زوج ها 11 هزار نفر. و 627 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک عملیاتی معرفی شدند.

حسن سعدالدین مدیر مراکز خدمات رسانی رضوی در استان سمنان گفت: در آستانه ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) یک هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی در شهرستان های استان سمنان توزیع شد که کمک شایانی می کند. آنها به صورت هدفمند و محله محور در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این رزمایش که در محل نماز جمعه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان و خادمیار رضوی انجام شد، 1100 بسته معیشتی در قالب نهضت امدادی دینی ساخته شد که ارزش هر بسته بیش از آن است. 770000 تومان یعنی جمعا 847 میلیون تومان. توسط خادمین، مراکز خدمات محلی رضوی، خیرین و خیرین به نام خیر ما آقا علی بن موسی الرضا(ع) جهت کمک به نیازمندان توزیع می شود.

سعدالدین هدف از اجرای طرح مواسات را همدلی، مساعدت و دستگیری از نیازمندان جامعه دانست و افزود: مراکز خدمات رسان رضوی در استان سمنان در نظر دارند به طور مستمر معیشت خانواده های نیازمند را تامین کنند تا با رزمایش ها بتوان آن را اجرایی کرد. برخی از مشکلات اقتصادی اقشار آسیب پذیر قابل حل است.

مدیر مراکز خدمات رسانی رضوی استان سمنان با اشاره به اینکه با توزیع بسته های معیشتی بخشی از نیازهای اقتصادی افراد کم برخوردار تامین می شود، گفت: پویش یاری مومن به سمت خدمت رسانی سخاوتمندانه و با نیت کمک در حال حرکت است. فقرا و نیازمندان برای ارائه بسته های حمایتی. هدف از گسترش سفره های اطعام نیازمندان کمک به این بستگان است./اقتصاد 100

در پی انتشار برخی اخبار جعلی در قالب پیامک و شبکه های مجازی مربوط به دریافت فاکتور کالای الکترونیکی، اخبار رسمی در این حوزه تنها از طریق مراجع رسمی و یا سامانه پیامکی وزارت تعاون به اطلاع عموم خواهد رسید. ، کار و رفاه اجتماعی.

به وزارت امور اجتماعی هشدار داد و از هموطنان خواست برای جلوگیری از هر نوع کلاهبرداری به اخبار بی اعتبار در این زمینه توجه نکنند.

کمک هزینه زندگی خبر خوب کالابرگ برای اعشار یک تا پنج 600000 تومان است.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکان دهک های یک تا پنج یک میلیون تومان و کودکان دهک های شش و هفت 600 هزار تومان یارانه دریافت می کنند. .

احمد اسماعیل زاده با اشاره به اینکه 135 هزار کودک تحت پوشش طرح امنیت غذایی هستند، از احتمال افزایش 25 درصدی بودجه این طرح نسبت به سال گذشته خبر داد و در تشریح طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال گفت: این طرح در سال 1394 در دستور کار قرار گرفت. دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با کمک کمیته امداد راه اندازی شد. در این طرح کودکان زیر پنج سال دارای معلولیت رشدی به کمیته امداد معرفی شدند و پس از ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد آنان، افرادی که در دهک های پایین اقتصادی جامعه بودند از کمک های مالی کمیته امداد برخوردار شدند. وی در تشریح طرح امنیت غذایی کودکان زیر پنج سال پیش تصریح کرد: این طرح توسط دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت و با کمک کمیته امداد انجام شد. در این طرح کودکان زیر پنج سال دارای معلولیت رشدی به کمیته امداد معرفی شدند و پس از ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشد آنان، افرادی که در دهک های پایین اقتصادی جامعه بودند از کمک های مالی کمیته امداد برخوردار شدند. خرید مواد غذایی.

مژده کالابرگ برای اعشار یک تا پنج 600 هزار تومان است

وی با اشاره به برخی مشکلات در اجرای این برنامه از جمله ناکافی بودن حمایت ها و همچنین عدم کنترل هزینه یا عدم استفاده از این مبلغ برای خرید اقلام مورد نیاز کودک، افزود: بر این اساس با همکاری سازمان برنامه و بودجه سال گذشته طرح جدید امنیت غذایی کودک را اجرا کرد که خوشبختانه تاکنون به خوبی اجرا شده است.

اسماعیل زاده در این خصوص افزود: در این طرح میزان حمایت ها بین 10 تا 12 برابر افزایش یافت و شناسایی کودکان 6 ماهه تا 5 ساله با ناتوانی های رشدی توسط بهورز، بهورز و کارشناسان تغذیه شناسایی شد. کد ملی از تمامی شبکه های بهداشتی کشور از طریق وزارت بهداشت استخراج و در اختیار وزارت رفاه قرار می گیرد. وزارت رفاه نیز ارزیابی اقتصادی و ارزیابی رشدی این افراد را انجام می دهد و اگر کودکی دارای معلولیت رشدی باشد و اختلال در دهک اول تا هفتم باشد، امنیت غذایی کودک تحت پوشش قرار می گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، در این طرح کودکان دهک های یک تا پنج یک میلیون تومان و کودکان دهک های شش و هفت 600 هزار تومان به صورت الکترونیکی دریافت می کنند. این مبلغ در کارت های کالابرگ ذخیره می شود و ما نیز می توانیم آن را کنترل کنیم و سرپرست خانوار نمی تواند این مبلغ را صرف خرید غیر از اقلام مشخص شده برای کودک کند.

16 خوراکی که شامل یارانه می شود

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: این اقلام بر اساس تامین پروتئین ها و کالری های لازم از جمله: به عنوان مثال، برنج، مرغ، گوشت، تخم مرغ، لبنیات، لوبیا و غیره بین 11 تا 16 ماده غذایی که می تواند نیاز مادران باردار را تامین کند و پروتئین و مواد معدنی را برای نوزادان و کودکان تامین کند.

وی تاکید کرد: بنابراین به تمامی خانواده هایی که فرزندانشان دچار اختلالات رشدی هستند، آموزش می بینند تا با توجه به نیاز فرزند خود اقلام مورد نیاز را خریداری کنند. تقریباً شش ماه از شروع این طرح می گذرد و در حال دریافت و بررسی داده های این دوره از دانشگاه ها هستیم تا از وضعیت فرزندان مشمول این طرح مطلع شویم. در اسفندماه با ارسال این نامه درخواست ارسال گزارش وضعیت را داشتیم و بررسی اولیه نتایج گزارش ها نشان می دهد که این اقدام موفقیت آمیز بوده است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه گزارشات کامل را پس از ارزیابی کامل جمعیت ارائه خواهیم کرد، گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳۵ هزار کودک در کشور تحت تاثیر این طرح قرار گرفتند. در دور دوم اجرای این طرح، کدهای ملی را جمع آوری و در اختیار وزارت امور اجتماعی قرار خواهیم داد

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا