اخبار ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال به‌زودی اینماد می‌کنند؛ بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت

عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلوکچین ایران، اخیراً گفته است صرافی‌های داخلی ار ز دیجیتال به‌زودی نوعی این ماد دریافت می‌کنند که بدون ستاره و غیرقابل درج رسایت است. او میگوید این نماد فقط مشکلات قانونی دریافت درگاه پرداخت اینترنتی را برای رافی‌ها حل می‌کند و به‌معنی به رسمیت شناخته‌شده ارزهای دیجیتال از طر ف دولت نیست.

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از همشهری، پس از مدت‌ها بحث و بررسی درباره اعطای این‌ماد به صرافی‌های آرزوی دیجیتال، اکنون به نظر می‌رسد که قرار است در هفته پیش از فرآیند اعطای این‌ماد به این کسب‌وکارها آغاز شود.

ظاهراً اینمادی که قرار است به صرافی‌های داخلی اعطا شود «بدون ستاره و غیرقابل در ج در سایت خواهد بود». این کسب‌وکارها، پس از عضویت در یکی از تشکل‌های بخش خصوصی یا سازمان‌های مر دم‌نهاد، لازم است الزامات و استانداردهای تدوین شده را رعایت کنید و سپس در بخش سایر سازمان‌های مالی توسعه تجارت الکترونیک ثبت نام کنید. به این ترتیب، پس از بررسی‌های کارشناسی، این‌نماد مربوط به آنها برای فعالیت‌های عطا می‌شود.

جزئیات دریافت ایننماد

عباس آشتیانی، مدیر انجمن بلوک چین ایران، در گفت‌وگو با همشهری، از اجرای پی شنهاد این انجمن در هفته پیش خبر داد و درباره جزئیات آن گفت:

کسب‌وکارها در یکی از تشکل‌های بخش ویژه عضو می‌شوند و با پیشینه اولیه و الزاماتی که می‌توانند تنظیم شوند، تنظیم شوند و تشکل‌های بخش خصوصی هم تا حد امکان برای این الزامات نظارت انجام شود.

به او گفت:

پس از آن، کسب‌وکارها در سازمان توسعه تجارت الکترونیکی در بخش «سایر حوزه مال ی» ثبت‌نام می‌کنند و پرونده آنها برای بررسی در سازمان‌های دیتابیس قرار می‌گیرد.

مدیر انجمن بلوکچین ادامه می دهد:

با معرفی یکی از تشکل‌ها، دیتابیس اینماد که در بخش‌های دیگر حوزه‌های مالی قرار دار د، بررسی می‌شود و به شرکت شاپرک معرفی می‌شود تا در پرداخت با کد صنف ۷۸۰۰ به آنها اعطا شود. به این ترتیب، هم راسته صنفی فعالان این حوزه مشخص می‌شود و هم شرکت شاپرک به ق انون شورای پول احترام گذاشته شده است.

آشتیانی این کسب‌وکارها را از نوع «بدون ستاره و غیرقابل درج در سایت» می‌کند که فقط مشکلات قانونی آن را برای اعطای خدمات بانکی از بانکی که وجود دارد را می‌کند.

هفته گذشته نیز، محمدمهدی فاطمیان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک، از صدور نوعی اینماد اختصاصی برای صرافی‌های ارز دیجیتال خبر داده و گفته بود «با این عقد ام مشکلات مربوط به دریافت درگاه پرداخت، انسداد درگاه پرداخت توسط دستگاه قضایی به دلیل این‌ماد و… خواهد شد». فاطمیان گفته بود قرار است این جلسه هفته‌ای در خصوص اینماد صرافی‌های رمزارز در بانک مرکزی با حضور صنف و جزئیات مربوط به آن منتشر شود.

مهم اینماد

مدیر انجمن بلوکچین این موضوع را گامی مثبت و رو به جلو می‌داند و می‌گوید:

یکی از مهم‌ترین پیام‌های این اتفاق است که از کسب‌وکارها می‌کاهد. به‌عبارت دیگر، کسب‌وکارهایی که عضو تشکل‌های بخش خصوصی هستند، در مقایس با کسب‌وکارهایی که حاضر به پذیرش این حد از تنظیم‌گری هم‌نشده‌اند، به سیار کمتری خواهند داشت. بنابراین تا حدودی جلوی آسیب‌های احتمالی برای کسانی که با نیت سوء وارد این حوضه می‌شوند، می‌شوند.

آشتیانی همچنین می‌کند که برای دولت و حاکمیت هم این موضوع دارای اهمیت است. چراکه یکی از وظایف حاکمیت حمایت از حقوق کاربران و مصرف کنندگان است. بنابراین اگر همین یک موضوع را برای دو لایه مردم و حاکمیت در نظر بگیریم، کفایت می کند و طبیعتاً لایه سوم که کسب و کارها احتمالاً از این موضوع استقبال کنن د.

پرهیز از برخورد سلبی

مدیر انجمن بچین با اشاره به مصاحبه با همشهری به این موضوع اشاره می‌کند که پس از ایجاد زمینه‌های قبلی عضویت کسب‌وکارها از سوی دیگر تشکل‌های خصوصی نیست که این موضوع مهم است که ممکن است نتواند یا عدم موفقیت نهایی کسب‌وکارها از حیطه باشد. . آشتیانی می‌کند که به این ترتیب «رگولاتور باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر یک کسب‌وکار فعال قرار گیرد، حتماً ممکن است، حتماً باید آن را به شکل مدون و شرایط استانداردها کاملاً صحت نداشته باشد، داه شود تا نواقص مطرح شود». . بهعبارت دیگر، لازم است که از برخوردهای سلبی پرهیز شود.»

ش ود که تعدادشان کم نیست. او گفت: «تعداد این کسب‌وکارها حدود 300 کسب‌وکار است، اما شاپرها را نشان می‌دهد که بین 1500 تا 2000 درگاه مربوط به خدمات کسب‌وکارهای تبادلی رمزنگاری شده است». به همین‌خاطر، آشتیانی اظهار امیدواری می‌کند که کسب‌وکارهای بالقوه را در آینده از فرصت یکسانی برای ورود به عرصه رقابت در این حوزه می‌کند.

تبادل رسمی؟

مدیر انجمن بلوکچین نیز در پاسخ به این پرسش که این گونه از اینماد آ یا به‌معنایی به رسمیت شناختن حوزه تبادل است، این گزارش را رد می‌کند و می‌گوید:

در واقع، می‌توانم بگویم که فعالیت‌های کسب‌وکارها را تنظیم می‌کنم و بر آن نظارت می‌کنم که امیدواریم باعث افزایش حمایت از حقوق مصرف‌کننده شود. با این اتفاق، ما در زمره‌ای قرار می‌گیریم که فناوری بلوک‌چین و دارای رمزنگاری‌های موجود در آن به رسمیت شناخته شده است.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا