اخبار روز

صدور گواهینامه رانندگی یک روزه 570 هزار تومان.


به گزارش مانیبان، سرهنگ احمد کرمی اسد با اشاره به روند یک روزه صدور گواهینامه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور تصمیم گرفتیم روند صدور گواهینامه موتور سیکلت را تسهیل کنیم و در واقع مقرر شد ظرف یک روز گواهینامه موتور سیکلت صادر شود. این گواهی بر اساس مصوبه هیات وزیران صادر می شود و فرآیند مشخصی دارد از جمله اینکه فرد باید ثبت نام و در دوره های آموزشی شرکت کند. پس از اتمام دوره، افراد باید در آزمون شرکت کنند. در واقع اینطور نیست که عده ای فکر کنند در یک روز گواهینامه می گیرند، بلکه باید آموزش را به درستی یاد بگیرند و در امتحانات نمره لازم را کسب کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد بیش از شش و نیم میلیون موتورسوار در کشورمان فاقد گواهینامه هستند و در زمان بازجویی پلیس؛ آنها هیچ مدرکی برای ارائه به پلیس ندارند. به همین دلیل از تیرماه سال گذشته طرح صدور گواهینامه یک روزه موتورسیکلت به صورت آزمایشی اجرا شد که مشکلات آن به مرور برطرف شد و هم اکنون در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح فقط برای افرادی است که موتورسیکلت دارند اما گواهینامه ندارند، افزود: سایر افراد فاقد موتورسیکلت نمی توانند در این طرح شرکت کنند و باید در 210 مرکز آموزشی سراسر کشور ثبت نام کنند اما اگر موتورسیکلت در نام خانواده پسر؛ کودک می تواند در این طرح شرکت کند.

مدیر مرکز صدور گواهینامه ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه به سایت «آموزشگاه موتورسیکلت ایرانیان» در این سامانه به عنوان افراد مستقل ثبت نام کنند و احراز هویت به صورت سیستمی انجام می شود. سپس افراد باید مدارک و مشخصات موتورسیکلت را وارد کنند. پس از انجام تمامی مراحل، پیامکی برای متقاضی ارسال می شود که پلیس طی 24 ساعت آینده وضعیت را به اطلاع وی خواهد رساند.

کرمی بیان کرد: همکاران ما اصالت موتورسیکلت را می سنجند و پس از تایید این مدارک مجددا پیامکی مبنی بر اینکه مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون باید هزینه این گواهی را بپردازد دریافت می کند.

وی با اشاره به هزینه اخذ گواهینامه افزود: هزینه آموزش، آزمون و صدور گواهینامه نزدیک به دو میلیون تومان بوده که این رقم در سطح استان اعلام شده است و هر استان با استان های دیگر متفاوت است، اما در این زمینه طرح فقط 570 هزار تومان دریافت می کنیم. این رقم متغیر نیست.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا