اخبار روز

افزایش قیمت در لبنیات گوسفندی!/ جدول

به گزارش پی ام آپ، اواسط اردیبهشت ماه با توافق دولت و کشاورزان، قیمت هر کیلوگرم شیر نر 15 هزار تومان خام تصویب شد.

با وجود اینکه بیش از 3 هفته از اعلام این خبر می گذرد، هنوز نرخ جدید شیرخام در سازمان حمایت تایید نشده و نرخ جدید لبنیات نیز به صورت رسمی اعلام نشده است. در همین راستا مدیر کل نظارت بر کالاهای اساسی اداره کشاورزی اعلام کرد که در حال حاضر قیمت های قبلی لبنیات پابرجاست و هر افزایش قیمت لبنیات بدون تاییدیه جدید کارخانه تنظیم بازار تخلف محسوب می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

این در حالی است که در مغازه‌های عرضه لبنیات در سطح شهر شاهد افزایش قیمت لبنیات هستیم. در لبنیاتی‌های مرکز شهر، قیمت هر کیلوگرم شیر گاو که تا ۲ هفته پیش ۱۸ هزار تومان بود به ۲۴ هزار تومان افزایش یافته است. قیمت هر کیلو ماست گاوی هم ۴۵ هزار تومان است.

چیزی که بیشتر جلب توجه می کند تورم در محصولات گوسفندی به طور کلی فرآورده های شیر گوسفند گرانتر از شیر گاو هستند زیرا شیر گوسفند به اندازه شیر گاو در دسترس نیست و بنابراین کمتر مصرف می شود.

در گاوداری های مرکز شهر هر کیلوگرم شیر گوسفند از حدود 60 به 63 هزار تومان در سال گذشته به 70 هزار تومان رسید.

همچنین قیمت هر کیلو ماست گوسفندی تازه بین 85 تا 90 هزار تومان است. هر کیلو پنیر گوسفندی بین 270 تا 300 هزار تومان قیمت دارد.

آرشه، خوراکی سنتی ایرانی با پنیر گوسفندی

یکی از گران ترین لبنیات گوسفندی موجود در بازار، آرشه است که قیمت هر کیلو آن از 600 هزار تا بیش از یک میلیون تومان است.

آرشه از محصولات لبنی سنگسر سمنان است که از نظر شکل شبیه به حلوای رقیق است و از ترکیب کردن فراورده‌های شیر مانند سرشیر یا لور یا پنیر گوسفندی به دست می‌آید و به عنوان صبحانه یا میان‌وعده با عسل و مربا می‌شود.

که در جدول در زیر میانگین قیمت محصولات گوسفندی با کیفیت خوب را محاسبه کرده ایم. لازم به ذکر است که تفاوت قیمت در برخی از لبنیات گوسفندی بسیار زیاد است. به عنوان مثال هر کیلوگرم کره گوسفندی در انواع خامه و دوغ از 500 هزار تومان تا 1 میلیون و 400 هزار تومان بسته به کیفیت محصول موجود است. اما به طور متوسط ​​قیمت آن یک میلیون و 200 هزار تومان است.

کشک گوسفندی در انواع تازه و خشک موجود است و قیمت آن بین 130 تا 380 هزار تومان در نوسان است.

افزایش قیمت در لبنیات گوسفندی!/ جدول

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا