سبک زندگی

شیر گاو همچنین حاوی نانوذرات مفید است!

گزارش کردن پی ام آپ و به نقل از ایسنا، یکی یکی از بزرگترین چالش های پیش روی محققان تبدیل داروهای تزریقی به نسخه های خوراکی است. داروهای خوراکی اغلب با شکست مواجه می شوند زیرا نمی توانند در برابر محیط سخت روده مقاومت کنند و توانایی دارو برای جذب و اعمال اثر درمانی آن بر بدن از بین می رود.

گروه دیگری از داروهایی که فقط به صورت تزریقی قابل استفاده است، آرانی درمانی است. این داروها با استفاده از مولکول‌های مبتنی بر آران، بیان و فعالیت مولکول‌های هدف را دستکاری می‌کنند و مسیرهای بیولوژیکی را برای درمان بیماری مورد نظر تغییر می‌دهند. آرانی درمانی این فرصت را برای درمان بیماری هایی فراهم می کند که داروهای سنتی در آنها موثر نیستند.

تحقیقات جدید از کالج کینگ لندن نشان داده است که نانوذرات زیستی به نام وزیکول‌های خارج سلولی (EVs) در شیر گاو می‌تواند راهی برای ارائه درمان‌های خوراکی مهم باشد.

Driton Vllasaliu، نویسنده اصلی این مطالعه و مدرس ارشد داروسازی در کینگز کالج لندن، گفت: “نسخه های خوراکی قابل قبول ترین، راحت ترین و اغلب ارزان ترین راه برای مصرف دارو هستند، زیرا به حضور متخصصان مراقبت های بهداشتی وابسته نیستند.” داروهای بیولوژیکی» مانند درمان‌های آرانه «این مطالعه مهم است زیرا نشان می‌دهد که دارورسانی خوراکی ممکن است با استفاده از فناوری مبتنی بر وزیکول‌های خارج سلولی شیر امکان‌پذیر باشد».

وزیکول خارج سلولی چیست؟

وزیکول های خارج سلولی نقش مهمی در ارتباطات سلولی دارند. اکثر سلول های ما از آنها استفاده می کنند. وزیکول های خارج سلولی را به عنوان پوشش های سلولی در نظر بگیرید که برای انتقال محموله هایی مانند پروتئین ها، لیپیدها و اسیدهای نوکلئیک از جمله آران در فواصل طولانی به سلول های هدف عمل می کنند. آنها توسط یک لایه محافظ چربی (چربی) احاطه شده اند و مهمتر از همه، می توانند بر موانع بیولوژیکی غلبه کنند.

محققان بررسی کردند که آیا وزیکول های خارج سلولی حاصل از شیر گاو می توانند به عنوان وسیله ای برای رساندن دارو به سیستم گوارشی مشکل دار ما استفاده شوند یا خیر. وزیکول‌های خارج سلولی شیر قبلاً برای درمان بیماری روده تحریک‌پذیر (IBS) در مدل‌های موش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وزیکول های خارج سلولی شیر با استفاده از مدل های واقعی ارگانوئید روده انسان مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد که به دیواره روده نفوذ می کنند. محققان می گویند که از وزیکول های خارج سلولی شیر می توان برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله بیماری قلبی و دیابت از طریق درمان خوراکی استفاده کرد.

علاوه بر این، از آنجایی که بسیاری از انسان ها در حال حاضر به طور مرتب در معرض وزیکول های خارج سلولی شیر گاو هستند، این روش جدید بعید است که بر خلاف نانوذرات مصنوعی که در حال حاضر برای ارائه آران درمانی از طریق تزریق استفاده می شود، پاسخ ایمنی نامطلوب ایجاد کند.

۵۴۵۴

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا