اخبار روز

شوک ناگهانی در قیمت طلا/ افزایش شدید قیمت دلار

به نقل از شمانیوز، قیمت طلا روز جمعه در آستانه بزرگترین کاهش هفتگی خود از فوریه تا کنون است. چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا در سال جاری از دلار حمایت کرده و ارزش طلا را به پایین ترین سطح خود در 3 ماه گذشته رسانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در زمان نگارش این گزارش به 1914 دلار رسید.

افزایش ارزش دلار قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران کرده و تمایل به خرید آن را کاهش داده است.

جروم پاول، رئیس خزانه داری ایالات متحده، گفت که بانک مرکزی این کشور با احتیاط نرخ های بهره را تغییر می دهد و سیاست گذاران در حال حرکت برای توقف روند انقباض سیاست پولی هستند.

میشل بومن، یکی از اعضای شورای حکام فدرال رزرو آمریکا، در یک سخنرانی جداگانه گفت که افزایش مجدد نرخ بهره برای مهار تورم ضروری است.

شوک ناگهانی در قیمت طلا/ افزایش شدید قیمت دلار

افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه نگهداری طلا به عنوان سرمایه زیان آور و کاهش تمایل به آن می شود. سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند که فدرال رزرو در ماه جولای انقباض خود را از سر بگیرد. نرخ بهره در نشست ژوئن ثابت ماند.

قیمت نقره امروز با 0.46 درصد کاهش به 22.57 دلار و پلاتین با 0.04 درصد کاهش به 924.91 دلار رسید.

قیمت نفت در روز جمعه برای دومین روز متوالی کاهش یافت، به دنبال افزایش بیش از حد انتظار در نرخ های بهره بریتانیا و هشدارها در مورد افزایش نرخ بهره آمریکا در آینده، و آنها در راه ثبت بیش از سه درصد رد هفتگی بودند.

قیمت نفت برنت با 51 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 73 دلار و 76 سنت در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 42 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 69.9 دلار در هر بشکه رسید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا