اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

شناسایی و مالیات بر درآمد افراد ذی نفوذ در سال ۱۳۹۳! /معاملات سپرده و مالیات تعیین شده برای ۱۲۳ نفر!

به گزارش پی ام آپ، سخنگوی سازمان امور مالی با بیان اینکه مجموع معاملات سپرده ۱۲۳ نفر از افراد ذی نفوذ در سال ۱۳۹۳ بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است، گفت: برای این افراد حدود ۱۷ میلیارد تومان مالیات تعیین شد که ۲۳ نفر از افراد این مالیات را پذیرفتند.

مهدی موحدی بک نظر درباره روند مالیات استانی افراد ذی نفوذ و آخرین اطلاعات از شناسایی مشمولان مشمول مالیات اظهار کرد: سازمان مالیاتی بر اساس یکی از مصوبات بودجه مجبور به اخذ مالیات از افراد مختلف که افراد تأثیرگذار با بیش از بیش از بیش از حد مجاز هستند، شد. 500000 فالوور طبق بند ز تبصره 6 قانون بودجه سال 1378 سازمان امور مالیاتی موظف شد کاربران دارای بیش از 500000 دنبال کننده رسانه های کاربر محور مشمول مالیات بر درآمد منبع درآمد تبلیغات را شناسایی کند و از آنها مالیات بگیرد که دستورالعمل اجرایی مربوطه بر آن تدوین شد.

وی با اشاره به اینکه از همان سال مالیات افراد ذی نفوذ در دستور کار سازمان امور مالیاتی قرار گرفت، ادامه داد: اداره کل امور مالیاتی مودیان متوسط ​​شهر تهران متولی شناسایی افراد ذی نفوذ مشمول مالیات بود. این دپارتمان بررسی وضعیت اظهارنامه مالیاتی این اینفلوئنسرها در سال های 99 و 1400 را بر عهده خواهد داشت که با بررسی بیش از 500 هزار فالوور و در نهایت 551 کاربر و فعال مجازی با بیش از 500 هزار فالوور مشمول مالیات بر درآمد شناسایی شدند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: برخی از این افراد شناسه هویتی تعریف شده در فضای مجازی نداشتند، در رسانه های کاربر محور با نام مستعار غیر از شناسه هویتی و اطلاعات ثبتی فعالیت می کردند. طبیعتاً برای شناسایی هویت این افراد و میزان درآمد آنها نیاز به شناسایی هویت اصلی این افراد بود، بنابراین شرکت های واسطه ای که از این افراد آگهی جذب می کردند، برای دسترسی به هویت اصلی باید شماره حساب بانکی این افراد را شناسایی می کردند.

موحدی بک نظر با اشاره به شناسایی مشمولان مشمول مالیات، تاکید کرد: تا امروز تعداد قابل توجهی از این افراد شناسایی و برای 123 نفر از مشمولان که درآمد قابل توجهی داشتند، درآمد تشخیصی صادر شده است.

وی افزود: تراکنش ها و حساب های این افراد شناسایی شد و مجموع تراکنش های سپرده این 123 اینفلوئنسر در سال 1400 بیش از 2.3 میلیارد تومان بوده است. ملاک شناسایی درآمد اینفلوئنسرها لزوما واریز به حساب بانکی آنها نیست و ما توانستیم این افراد را از طریق شرکت های واسطه تبلیغاتی شناسایی کنیم.

سخنگوی سازمان امور مالی گفت: 628 وبلاگ نویس و اینفلوئنسر شناسایی شده اند که هنوز اظهارنامه ندارند و باید برآورد برآوردی به آنها صورت گیرد و تا امروز حدود 300 نفر از این افراد اعلام شده است. . مردم و قرار است اینگونه باشد، باید اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد تا مالیات بدهی به این افراد مشخص شود.

موحدی بک نظر در پاسخ به این سوال که از دارایی‌های پلتفرم روبیکا نیز مشمول مالیات می‌شود، گفت: روبیکا یک پلتفرم جدید است و تعداد فالوورهای این پلتفرم به 500 هزار نفر نمی‌رسد و افرادی که درآمدشان شناسایی شده است در پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام فعالیت داشته اند.

وی درباره میزان مالیات اخذ شده از 123 اینفلوئنسر شناسایی شده، گفت: برای 123 اینفلوئنسر شناسایی شده حدود 17 میلیارد نفر مالیات گیرنده ارزیابی شده است.

به نقل از سایت انتخاب

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا