سبک زندگی

شخصیت افراد را از صدای ماشین یاد بگیرید

اگر در محله‌ای زندگی می‌کنید که این صداهای آزاردهنده آشنا هستند، احتمالاً شما را شگفت‌زده نخواهد کرد که تحقیقات تمایل به داشتن این نوع خودرو را با سطوح بالاتر سادیسم و ​​روان‌پریشی مرتبط دانسته است.

روانشناس جولی ایتکن شرمر از دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا بیش از 500 نفر را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا رابطه بین ویژگی های شخصیتی “تاریک” و ترجیح خودروهای بلند با صدای تغییر یافته را بررسی کند.

شرمر در مورد مطالعه آزمایشی خود در سال 2018 نوشت: «از آنجایی که این تغییرات اگزوز برای انسان و حیوانات آزاردهنده است و در برخی مناطق غیرقانونی است، درک اینکه چرا مردم می‌خواهند خودروهایشان به همان شکلی باشد، دشوار، مهم و دشوار خواهد بود. مجله روانشناسی امروز. جالب هست.

شرمر از 529 دانشجوی بازرگانی با میانگین سنی 18 سال و 52 درصد از آنها مرد بودند. در این مطالعه سه سوال در مورد احساسات شرکت کنندگان در مورد خودروهای پر سر و صدا، هویت آنها با خودروهایشان و پتانسیل تغییر صدای ماشین پرسیده شد.

آنها همچنین پرسشنامه شخصیت Dark Tetrad را تکمیل کردند، مقیاسی که ویژگی‌های شخصیتی ماکیاولیسم، خودشیفتگی، روان‌پریشی و سادیسم را اندازه‌گیری می‌کند. این ویژگی ها به دلیل ویژگی های «بد»شان، مانند خودخواهی و استثمار دیگران، تیره نامیده می شوند.

فرضیه اولیه شومر این بود که مردم ممکن است بخواهند از روی سر و صدای ماشینشان شناخته شوند و توجه زیادی به آنها جلب شود، که با رفتار خودشیفته سازگار است. او همچنین پیش‌بینی کرد که افرادی که دارای ویژگی‌های سادیستی یا روان‌پریشی مرتبط با نگرش‌های مجرمانه هستند، احتمال بیشتری دارد که اتومبیل‌های پر سر و صدا، اغلب با تغییرات غیرقانونی، رانندگی کنند. او همچنین پیش بینی کرد که مردان جوان ماشین های پر سر و صدا را انتخاب می کنند زیرا فکر می کنند امتیاز بیشتری خواهند گرفت.

شرمر به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «به نظر می‌رسد این بی‌اعتنایی بی‌رحمانه به احساسات و واکنش‌های دیگران است.

مرد بودن و داشتن ویژگی‌های شخصیتی سادیستی و روان‌پریشی تقریباً 29 درصد از واریانس ترجیح خودروهای پر سر و صدا را توضیح می‌دهد. تجزیه و تحلیل نشان داد که جوان تر بودن نمره بالاتری را در مقیاس ابزار در گروه پیش بینی می کند، اما این همبستگی برای نتیجه گیری قابل توجه کافی نیست. نبود. همبستگی، اگرچه برای ماکیاولیسم و ​​خودشیفتگی معنادار نیست، اما بین نمرات بالا در مقیاس ماشینی و هر یک از صفات تتراد تاریک یافت شد. نبود.

اگرچه این مطالعه بینش هایی را ارائه می دهد، اما هشدارهایی نیز وجود دارد. شرکت کنندگان در نمونه نسبتاً کوچک و نسبتاً جوان بودند و همه در یک مدرک تجاری در همان دانشگاه ثبت نام کرده بودند. بنابراین، یافته‌های شرمر ممکن است برای جمعیت‌های وسیع‌تر صدق نکند.

این نظرسنجی فقط ترجیحات برای داشتن خودروهای پر سر و صدا را بررسی کرد و ترجیحات برای داشتن وسایل نقلیه پر سر و صدا دیگر مانند موتورسیکلت یا کامیون های بزرگ را بررسی نکرد. تحقیقات آینده می تواند متغیرهای دیگری مانند گوش دادن به موسیقی بلند در حین رانندگی را بررسی کند.

این تحقیق در مجله Current Issues in Personality Psychology منتشر شده است.

منبع: هشدار علمی

227227

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا