اخبار روز

شبکه تلویزیونی آمریکا خطی به بلینکن درباره چین داد!

به گزارش مگتو CNN به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که به تازگی از سفر چین بازگشته است مدعی شد شواهدی از تلاش چین برای مداخله در انتخابات آمریکا وجود دارد.

به نقل از مهر کایلی اتوود مجری شبکه سی ان ان از قول شی جین پینگ رئیس جمهور چین به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نوامبر سال گذشته مبنی بر عدم مداخله در روند دموکراتیک این کشور پرسید و مدعی شد که گزارش های اخیر نشان می دهد که پکن به وعده خود عمل نکرده است!

بلینکن از ارائه جزئیات خودداری کرد و تاکید کرد که هرگونه مداخله در انتخابات “غیرقابل قبول” است و او این موضوع را در دیدار اخیر با مقامات ارشد چین به وضوح بیان کرد.

وی در پاسخ به فشارهای اجرایی در این زمینه، مدعی شد: به طور کلی شواهدی مبنی بر نفوذ و احتمالاً مداخله دیده ایم و می خواهیم هرچه سریعتر جلوی این نفوذها گرفته شود.

نتیجه گیری اتوود از بیانیه بلینکن این بود که چین به هشدارهای آمریکا «توجه نمی کند». یک گزارش ارزیابی تهدید که در ماه فوریه توسط دفتر اطلاعات ملی ایالات متحده منتشر شد، ادعا کرد که پکن به دنبال ایجاد تردید در مورد رهبری ایالات متحده، تضعیف دموکراسی و گسترش نفوذ آن از طریق عملیات اطلاعاتی و مداخله در انتخابات است.

در اوایل این هفته، بایدن لایحه‌ای را امضا کرد که به مالک تیک توک (یک شبکه اجتماعی محبوب چینی) 9 ماه فرصت می‌دهد یا سهام خود را بفروشد یا از فعالیت در ایالات متحده منع شود. موافقان این لایحه مدعی هستند که مالک TikTok موظف است اطلاعات خود را با دولت چین به اشتراک بگذارد. بر اساس بررسی ها، تیک توک مهمترین منبع اخبار برای نسل جوان و رای دهنده در آمریکا است.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا