اخبار روز

سیر تحول ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ (+ عکس)

در پایان قرن نوزدهم و با توسعه صنعت خودرو و استفاده گسترده جامعه از خودرو، برای اولین بار خودروهایی با نام ظاهر شدند. ماشین پلیس، ساخت آمریکا بودند. در واقع، اولین ماشین های پلیس در آمریکا، ماشین های الکتریکی بودند که توسط پلیس در آکرون و اوهایو استفاده می شد.

به گزارش گجت نیوز، پلیس ابتدا از موتورسیکلت برای سازماندهی حمل و نقل استفاده می کرد. اما با افزایش استفاده مجرمان از خودرو، پلیس نیز مجبور شد برای انجام وظایف خود از خودروهای شخصی خود استفاده کند. از آنجایی که مجرمان برای فرار به ماشین های قدرتمندتر و سریع تری دسترسی داشتند، پلیس نیز مجبور شد از مدل های قدرتمندتر استفاده کند. در واقع، ماشین پلیس جدید در آمریکا قرار است یک رولز رویس باشد.

البته ابتدا ایده ساخت یک ماشین پلیس ویژه برای تعقیب مجرمان به وجود آمد نبود و مهمتر از همه به دلیل کاهش هزینه های اضافی نیروهای پلیس. این بدان معناست که یک افسر پلیس می تواند از یک ماشین پلیس مجهز به رادیو برای گشت زنی در محله ای استفاده کند که قبلا توسط چندین نگهبان گشت زنی می شد. این امر هزینه های پلیس را کاهش می دهد.

ماشین های پلیس آمریکا کجا استفاده می شد؟

اولین تحویل خودروهای پلیس آمریکایی در سال 1950 توسط فورد، در سال 1955 توسط شورولت و در سال 1956 توسط دوج به پلیس معرفی و تحویل شد. پلیس این شرکت ها را ملزم کرد تا خودروهای ویژه این نیرو را به موتورهای قوی تر از خودروهای معمولی مجهز کنند تا ردیابی و دستگیری مجرمان را بهبود بخشند. نتیجه این درخواست تولید موتور 8 سیلندر فورد بود که در سال 1938 در مدل 18 نصب شد.

در ادامه این مقاله به توسعه خودروهای پلیس آمریکا می پردازیم تا ببینیم پلیس از چه خودروهایی برای تعقیب و دستگیری مجرمان استفاده کرده است.

مجری

در دهه 1960، کرایسلر یک سدان چهار در به نام Enforcer برای نیروی پلیس آمریکا طراحی کرد. تمایز این خودرو از خودروهای معمولی شامل سیستم قدرت مجزا برای فرمان و ترمزهای غلتکی بود.

حجم موتور این خودرو در آن زمان 5.9 لیتر بود. نیروی تولیدی این موتور 8 سیلندر از طریق گیربکس دکمه ای به چرخ های عقب خودرو منتقل می شد.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

موتور این خودرو در شرایط عادی توانایی تولید 265 اسب بخار قدرت را داشت که حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت را به خودرو می داد. چراغ های مورب این خودرو در آن زمان بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کرد.

فرصت ها

دوج موکانو آخرین ماشین پلیس استفاده شده در آمریکا بود. قبل از شروع بحران نفت، پلیس آمریکا قوی‌ترین خودروها را به تولیدکنندگان محصولات ویژه پلیس سفارش داد تا به خودروهایی که استفاده می‌کردند برتری در قدرت و سرعت بدهد. این بدان معناست که تمامی خودروهای این نیرو دارای حجمی بیش از 5 لیتر بوده اند.

اما با شروع بحران جهانی نفت، تقاضا برای خودروهای پرمصرف کاهش یافت و تولید خودروهای با موتورهای بزرگ متوقف شد. لازم به ذکر است که اولین خودروی هیبریدی پلیس توسط فورد ساخته شد.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

دوج موکانو خودرویی است که توسط شرکت کرایسلر ساخته شده است که تا آغاز قرن بیستم 85 درصد از ناوگان خودروهای پلیس ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

شورولت نوا

شورلت از سال 1975 تا 1979 توانست خودروهای پلیس را به تولید انبوه برساند. در آن زمان نیروهای پلیس شهرهای مختلف آمریکا به دنبال خودرویی با عملکرد بهتر و مصرف سوخت بهینه تر بودند، از سوی دیگر اندازه خودرو را نشانه عظمت خودروی پلیس می دانستند.

این موضوع شورولت نورا را به گزینه ای ایده آل برای پلیس آمریکا تبدیل کرد. شورولت برای افزایش رضایت پلیس، آپشن های 9C1 خود را به خودروی نوا اضافه کرد و خودرویی به نام نوا 9 سی 1 تولید کرد.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

گزینه‌های 9C1 شامل چرخ‌های فولادی HD، ترمزهای دیسکی چهار چرخ، سیستم فرمان برقی با نسبت بالا جداگانه، خروجی‌های اگزوز دوگانه و پایه‌های گلگیر بود.

موتور این خودرو با کد L99 از نوع 8 سیلندر با حجم 4.3 لیتر توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت و 332 نیوتن متر گشتاور را داشت.

Ford LTD Crown Victorilla

اولین ماشین پلیس آمریکایی که توسط فورد ساخته شد، فورد LTD Crown Victorilla بود. این خودرو نمونه مدرن شده فورد LTD با کد تولید P72 است که با ارتقاء قابل توجه موتور برای دستیابی به سرعت بیشتر طراحی شده است.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

فورد LTD در اصل به عنوان یک ماشین تاکسی یا برای استفاده در دفتر تولید می شد. اما با توجه به عملکرد عالی این خودرو، توجه پلیس آمریکا را به خود جلب کرد تا مدل بهبود یافته خود را به فورد سفارش دهد.

در واقع، خودروهای پلیس موجود در اواخر دهه 1970 عملکرد مورد انتظار پلیس آمریکا را نداشتند و وسوسه ساخت محصولی با قدرت و سرعت بالا منجر به تولید LTD Crown Victoria برای فورد و تولید ایمپالا شد. برای شورلت

فورد موستانگ SSP

در سال 1982، پلیس ایالات متحده به خودروسازان گفت که آنها به یک ماشین گشت بزرگراهی با عملکرد بالا نیاز دارند. رقابت شدیدی بین خودروسازان برای پذیرش دستور پلیس وجود داشت و در نهایت شرکت فورد با نسخه پیشرفته تر موستانگ با کد SSP پیروز شد.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

این خودروها شامل پکیج های ارتقاء پلیس شامل موتور 5 لیتری، سرعت و شتاب عالی، گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک، ورودی هوا روی کاپوت برای خنک سازی بیشتر موتور، پنل های تقویت شده برای شاسی، زوتور – محفظه برای ترمزهای دیسکی جلو و گزینه های دیگری هم وجود داشت.

فورد کراون ویکتوریا یکی یکی از محبوب ترین ماشین های پلیس در آمریکا

تنها ماشین پلیس قدیمی که هنوز در ایالات متحده استفاده می شود، فورد کراون ویکتوریا است. اگر اهل بازی های رایانه ای هستید، ظاهر این خودرو آشنا به نظر می رسد. زیرا در بسیاری از بازی های رایانه ای فورد کراون ویکتوریلا نماد ماشین پلیس آمریکا بود. محبوبیت این خودرو به حدی است که کشورهایی مانند کانادا و عربستان سعودی با خوشحالی آن را سفارش دادند.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

دو نسل مختلف از این خودرو بین سال های 1992 تا 2011 تولید و مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر جدیدترین نسخه های خودروهای فرسوده در طرح تعویض قرار گرفته اند تا به تدریج جایگزین خودروهای جدید شوند.

شورولت تاهو PPV

پس از توقف تولید شورولت کاپریس، فورد تنها شرکتی بود که خودروی دیفرانسیل عقب را برای نیروی پلیس ایالات متحده تولید کرد. این مشکل باعث شد شورلت خودروی تاهو PPV را البته به صورت محدود تولید کند تا بار دیگر با فورد رقابت کند.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

تاهو PPV یک نسخه بهبود یافته از تاهو محسوب می شود که مجهز به آپشن های ویژه ای برای افزایش استحکام بدنه و ضخامت ورق، افزایش قدرت موتور و کاهش ارتفاع خودرو برای تعلیق بهتر در هنگام پیچیدن است. این مدل هنوز توسط نیروهای پلیس ایالات متحده برای عملیات تعقیب استفاده می شود.

فورد رهگیر 2020

رهگیر اکنون نمادی از قدرت پلیس آمریکا است. با توجه به استقبال بالای SUV ها و کراس اوورها در بین مردم، در سال های اخیر پلیس آمریکا شروع به استفاده از SUV هایی با ظاهر منحنی کرده است تا آنها را جذاب تر، قدرتمندتر و کارآمدتر کند. یکی یکی از مزایای این خودرو قیمت مناسب آن است; بنابراین گران ترین دسته خودروهای پلیس نیست.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

فورد رهگیر، بر اساس مدل اکسپلورر، از ابتدای سال 2020 در ناوگان پلیس آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است. این خودرو در دو نسخه با کارایی متفاوت سفارش داده می شود. نسخه پایه این خودرو مجهز به موتور 7 سیلندر 3.3 لیتری است که می تواند 285 اسب بخار قدرت و 352.5 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این خودرو همچنین دارای نسخه 3 لیتری اکوبوست است که می تواند 400 اسب بخار قدرت و 562 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودرو از نوع هیبریدی برای دستیابی به حداکثر مصرف سوخت است.

فورد ریسپندر F-150

اولین وانت پلیس آمریکایی در سال های اخیر توسط فورد تولید شد. توانایی فورد در تبدیل یک وانت به ماشین پلیس واکنش مثبتی را در سراسر جهان ایجاد کرد و منجر به اتخاذ این فرآیند در بسیاری از کشورها شد.

سیر تکامل ماشین های پلیس آمریکا در طول تاریخ

فورد Responder F-150 یک پیکاپ بزرگ است که می تواند حداکثر قدرت 375 اسب بخار و گشتاور نهایی 637 نیوتن متر را با پکیج آفرود FX و موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر EcoBoost تولید کند. یکی یکی از ویژگی های بارز این خودرو نسبت به سایر خودروهای پلیس، قابلیت نصب یدک کش در قسمت بار افسری است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا