اخبار روز

سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت


به گزارش مانیبان به نقل از تسنیم، با تصمیم بانک مرکزی و بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار، آستانه برداشت مقرر در دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص حقیقی، همزمان با شروع کار افزایش یافت. سال جدید

بانک مرکزی همزمان با اعلام این تصمیم تاکید کرده بود که این اقدام پس از تهیه اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و پرداخت کشور تا پایان فروردین در ماه 1403 اجرا خواهند شد.

بر این اساس در هفته های اخیر سقف کل تراکنش خرید کارت برای هر مشتری واقعی در کل شبکه بانکی از یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت.

همچنین هر مشتری سلطنتی مجاز بود روزانه دو میلیارد ریال از کلیه حساب های خود در هر موسسه اعتباری به صورت غیر حضوری برداشت کند. این آستانه پیش از این یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

بر این اساس، مشتریان حقیقی که متقاضی برداشت بیش از دو میلیارد ریال از حساب خود بودند، مجاز شدند تا سقف چهار میلیارد ریال را به صورت حضوری از طریق شعب بانک ها برداشت و مبالغ بیش از چهار یک میلیارد ریال را به صورت حضوری برداشت کنند. از طریق شعب بانک ها و با ارائه مدارک مثبته مجاز می باشد.

با توجه به اتمام مهلت تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای افزایش سقف برداشت از حساب های بانکی مردم به صورت حضوری و حضوری، از ابتدا اردیبهشت ماه ماه این محدودیت به حالت قبلی خود بازگشته است.

بنابراین سقف کل تراکنش خرید کارتی هر مشتری واقعی در کل شبکه بانکی یک میلیارد ریال خواهد بود. همچنین هر مشتری واقعی می تواند روزانه یک میلیارد ریال از تمامی حساب های خود در هر موسسه اعتباری برداشت کند.

همچنین سقف برداشت برای مشتریان حقیقی به صورت حضوری از طریق شعب 200 میلیون تومان خواهد بود، رقمی که در اولین ماه سال جدید به 400 میلیون تومان افزایش یافت. برداشت مبالغ بیش از مبلغ تعیین شده فقط به صورت حضوری از طریق شعب بانک ها و با ارائه مدارک مثبته مجاز خواهد بود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا