اخبار روز

سریال کره ای “ملکه اینهیون”; وقتی “مادر تسو” دونگی بود! (+عکس)

از سال 1983 تا 1990، شبکه MBC کره جنوبی مجموعه ای از درام های تاریخی را تولید و پخش کرد که همگی به رویدادهای تاریخی در طول سلسله 500 ساله چوسون می پردازد.

به گزارش فرادید، ام بی سی در مدت تقریباً هشت سال 11 سریال با همین مضمون تولید کرد. فصل هشتم این سریال که در سال 1988 ساخته شد «ملکه اینچئون» نام داشت.

این سریال داستان ماجراهای عاشقانه و توطئه هایی است که در دربار امپراتور سوکجونگ رخ می دهد. بنابراین همان موضوعی که در مجموعه «دونگ یی» در سال 2010 ارائه شد.

سریال «ملکه اینهیون» اگرچه سبک روایی خاص خود را دارد و بیشتر به گذشته «بانو جانگ» می پردازد، اما تقریبا همان داستانی را روایت می کند که ۲۲ سال بعد در سریال دونگی بازگو می شود.

در سریال «ملکه اینهیون» شخصیت دونگی هم حضور دارد و در نهایت این اوست که با هوش و کنجکاوی خودش متوجه می شود که خانم جانگ علیه ملکه اینهیون توطئه می کند.

البته با توجه به اینکه این سریال سال ها قبل از سریال «دونگی» ساخته شده است، از بسیاری جهات نمی توان آن را با آن مقایسه کرد. مثلا جلوه بصری این سریال نسبتا معمولی است. برخی از لباس ها پژمرده و کهنه به نظر می رسند، صحنه سازی اثر خاصی ندارد. در این میان، سریال‌هایی مانند «دونگی» بخش مهمی از جذابیت خود را مدیون کیفیت عالی صحنه‌پردازی، طراحی لباس، نورپردازی و موارد دیگر از این قبیل هستند.

اما نکته جالب این است که این سریال از نظر داستانی نیز نسبتاً جذاب و جذاب است و بسیاری از ظرافت ها و پیچش های داستانی که امروزه در سریال های کره ای می بینیم در کویین اینهیون نیز دیده می شود.

سریال کره ای

کیون میری در نقش دونگی

دهه 1980 زمانی است که صنعت سریال سازی کره ای تازه شروع شده است و هنوز تا اوج قرن بیست و یکم فاصله دارد. اما در سریال هایی مانند «ملکه اینهیون» به وضوح می توان ردپای همان جذابیت هایی را یافت که بعدها در سریال های درخشانی مانند «جواهری در قصر» و «جومونگ» ظاهر شد.

یکی یکی از جواهرات درخشان این سریال قدیمی، بازیگر نقش دونگ یی است. در این سریال کیون می ری نقش دونگ یی را بازی کرد. بازیگری که چهره اش را مخاطبان ایرانی با بازی خانم چوی در سریال جواهری در قصر و نقش مادر تسو و یونگپو در سریال جومونگ به یاد دارند. کیون مایر که اکنون 59 ساله است، هنگام بازی در این سریال 23 ساله بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا