اخبار روز سینما جهان

سریال کره‌ای «سرنوشت را بدزد»؛ داستان غافلگیرکنندۀ «همسردزدی» در چوسان!

به گزارش خبرگزاری مگتو سریال بوسام; دزدیدن سرنوشت” یکی یکی از بهترین سریال های تاریخی کره ای در سال های اخیر است که توانسته است علاوه بر بینندگان کره ای، مخاطبان بین المللی زیادی را به خود اختصاص دهد. این سریال در آمریکا، ژاپن، تایوان و کشورهای جنوب آسیا بینندگان زیادی داشته است.

به گزارش فرادید؛ کلمه “busam” در عنوان این سریال به یک رسم قدیمی کره ای اشاره دارد. بوسام یعنی دزدیدن زنان بیوه برای ازدواج با آنها! البته اگرچه ظاهراً این رسم عجیب به نظر می رسد، اما دلیل جالبی برای آن وجود داشت. در کره باستان، ازدواج مجدد زنان بیوه نوعی آبروریزی برای خانواده شوهر تلقی می‌شد، اما اگر شخصی به ظاهر دزدیده می‌شد و سپس ازدواج می‌کرد، دیگر ناموسی نبود.

داستان سریال «بوسام؛ «سرنوشت را بدزدید» حدود پانصد سال پیش در زمان سلسله چوسان و در زمان پانزدهمین پادشاه این سلسله می گذرد.

شخصیت اصلی سریال مردی به نام با وو (با بازی جونگ ایل وو) است. با وو مردی شرور و جنایتکار است. او قمارباز و دزد است و اگر پول کافی به او داده شود حاضر است سنت بوسام (یعنی دزدی زنان بیوه) را برای مردان دیگر انجام دهد.

سریال کره ای

داستان اصلی با یک بوسه اشتباه شروع می شود. با وو که قصد سرقت یک بیوه را دارد، به اشتباه شاهزاده خانم چوسان و دختر امپراتور گوانگهی، لیدی سو کیونگ (با بازی کوون یوری) را می دزدد.

در ادامه داستان رازهایی از گذشته فاش می شود که آینده و سرنوشت این دو نفر را تغییر می دهد. یکی یکی از مهم ترین اسرار مربوط به منشاء و هویت واقعی وو است.

«بوسه من؛ «سرنوشت را بدزدید» همان ویژگی‌های بهترین سریال‌های تاریخی کره‌ای را دارد: پیچش‌های داستانی غیرمنتظره و غافلگیرکننده، جلوه‌های بصری جذاب و دیدنی، ترکیبی ظریف و دوست‌داشتنی از طنز و جدیت، بازیگران خوب و آهنگی سریع. ریتمی که هرگز خسته کننده نیست.

این سریال در سال 2021 و در 20 قسمت از شبکه MBN کره پخش شد.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا