اخبار خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: درمورد واردات خودروی برقی فقط شعار می‌دهیم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: درمورد واردات خودروی برقی فقط شعار می‌دهیم

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت واردات خودروهای برقی گفت: اگر بخواهیم واردات خودروهای برقی را در دستور کار قرار دهیم بحث جایگاه های سوخت و انرژی نیز مطرح است. . عرضه، کاری که باید توسط دولت انجام شود.

مصطفی نخعی در خصوص واردات خودروهای برقی اظهار داشت: یکی یکی از روش های مهمی که می تواند به مدیریت مصرف بنزین در کشور کمک کند، تنوع سبد سوخت خودرو است. زیرا اگر بار تامین سوخت خودروها صرفا بر دوش بنزین باشد، چالش هایی که اکنون با آن مواجه هستیم، پیش خواهد آمد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه شبکه برق را در سراسر کشور داریم، برق می تواند کمک زیادی به کاهش مصرف بنزین و کاهش آلودگی در کشور کند. بسیاری از کشورهای جهان سیاست هایی را برای استفاده از خودروهای “برقی” اتخاذ کرده اند و در حال افزایش نسبت خودروهای الکتریکی در سبد انرژی خود هستند.

نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد شورای عالی انرژی گفت: ابتدا باید به شورای عالی انرژی شکایت کرد که در کارنامه انرژی خود اشاره ای به خودروهای برقی نداشته است. خودروها که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اگر بخواهیم واردات خودروهای برقی را در دستور کار قرار دهیم، بحث جایگاه های سوخت و تامین انرژی نیز مطرح است که باید بر عهده دولت باشد. اما استراتژی خاصی در این زمینه نمی بینم و فقط شعار می دهیم. از طرفی بحث نیروگاه های برق در شهر بسیار محدود است و ابتدا باید زیرساخت ها فراهم شود.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا