اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

توضیحات سخنگوی سازمان امور مالی پس برداشت نادرست سخنانش در مورد روبیکا!

پس از برداشت نادرست سخنان سخنگوی سازمان امور مالیاتی در خصوص تعداد کاربران یک شبکه اجتماعی داخلی، وی در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد که منظورش این نیست که این پلتفرم 500 هزار فالوور ندارد، بلکه منظورش این است که این پلتفرم 500 هزار فالوور ندارد. که به طور کلی نظر آن در مورد تعداد فالوورهای یک کاربر است.

به گزارش پی ام آپ، دیروز خبری به نقل از مهدی موحدی بک نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها منتشر شد که به تشریح نحوه ارائه مالیات اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی پرداخت. بر این اساس و به نقل از وی مشخص شد که در پاسخ به این سوال که آیا یک شبکه اجتماعی داخلی این موضوع را شامل می شود یا خیر، اعلام کرد که شبکه اجتماعی (روبیکا) یک پلتفرم جدید است و تعداد فالوورهای این پلتفرم 500 هزار نفر است. هیچ فرد و افرادی که درآمدشان مشخص شده است در پلتفرم های خارجی مانند اینستاگرام فعال نبودند.

پس از انتشار این قسمت از سخنان وی در فضای مجازی و برخی رسانه ها، شبهاتی در مورد تعداد کاربران شبکه اجتماعی مذکور به وجود آمد که این پایگاه امروز در خصوص آمار اعلام شده از سوی سخنگوی سازمان امور مالیاتی به خبرگزاری ایسنا توضیح داد: از صحبت هایشان مشخص می شود که از تعداد فالوورهای صفحات برخی اینفلوئنسرها صحبت می کنند و این حرف ها ربطی به آمار کلی پلتفرم روبیکا ندارد. اما برخی رسانه ها این اعداد را با آمار کاربران فعال روبیکا مقایسه کرده اند که می تواند ناشی از خطای رسانه ای باشد.

بنابراین ذکر این نکته ضروری است که این اپلیکیشن یک پلتفرم با چندین سرویس است که شامل پیام رسانی، سرویس تماشای فیلم و سریال، فروشگاه، کسب درآمد و … می شود. و روبینو به عنوان سرویس شبکه اجتماعی این ابر اپلیکیشن، تنها یکی از خدمات این اپلیکیشن، پلتفرم محسوب می شود. بنابراین ربط دادن میانگین تعداد فالوورهای صفحه روبینو با آمار کلی این اپلیکیشن صحیح نیست. گفتنی است، آمار کاربران این شبکه اجتماعی در فایربیس که ابزاری جهانی متعلق به گوگل است، کاملاً واضح است و توسط کارشناسان شمرده شده است.

از سوی دیگر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در مصوبات بودجه سال های 1399 و 1400 قانون مالیات بر درآمد تبلیغاتی کاربران رسانه های کاربر محور مانند اینستاگرام وجود داشت، اظهار کرد: که شامل افرادی می شود که بیش از 500 هزار فالوور دارند. در این میان این سوال مطرح شد که آیا این مالیات شامل یک شبکه اجتماعی داخلی می شود یا خیر؟

وی ادامه داد: پاسخ این است که روبیکا در آن سال ها رسانه جدیدی بود و فالوورهای یک کاربر در آن زمان به 500 هزار نفر نمی رسید. منظورم این نبود که روبیکا 500000 فالوور ندارد. در کل نظر من در مورد تعداد فالوورهای یک کاربر بود و من به شخصه نمی دانم چند کاربر در روبیکا فعال هستند.

لازم به ذکر است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان خود بارها به آمار پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی اشاره کرده است و در آخرین آمار اعلام شده از سوی وی، شبکه اجتماعی مورد تحلیل در این گزارش 40 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. . و این آمار شامل تمامی کاربرانی است که در ماه گذشته یک بار از آن استفاده کرده اند.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا