اخبار ورزشی

ستاره محبوب سوئدی در سن 41 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد!

زلاتان ابرا هیموویچ او از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. این تصمیم زلاتان ابراهیم اوویچ ستاره سوئدی فوتبال بسیاری را شگفت زده کرد زیرا قبلاً اعلام کرده بود که می خواهد به فوتبال ادامه دهد. زلاتان ابرا هیموویچ در نهایت برای وضعیت بدنی خود تصمیم گرفت و از فوتبال خداحافظی کرد. زلاتان ابرا هیموویچ با دعوت به تیم ملی فوتبال سوئد، مسن ترین بازیکن تاریخ جام ملت های اروپا شد. زلاتان ابرا هیموویچ او در 41 سالگی تصمیم گرفت از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

میلان در آخرین هفته از رقابت های سری آ به مصاف هلاس ورونا رفت.

یک اتفاق در این بازی افتاد و آن اینکه زلاتان در حالی که اشک می ریخت از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

زلاتان ابراهیموویچ

تصمیم ستاره سوئدی خیلی ها را شگفت زده کرد زیرا او پیش از این اعلام کرده بود با وجود 41 سالگی می خواهد به فوتبال ادامه دهد. با این حال، در نهایت با توجه به شرایط بدنی او تصمیم گرفت این کار را انجام دهد.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان در این فصل بیشتر مصدوم و خارج از زمین بود تا جایی که تنها در 4 بازی سری آ حاضر شد و در مجموع 144 دقیقه در زمین بازی کرد اما تنها گل خود را در این فصل زد و مسن ترین گلزن لیگ شد. تاریخ ساخته شد تنها گل او از ضربه پنالتی مقابل اودینزه به ثمر رسید.

با اینکه پیشنهادی از لیگ عربستان داشت اما تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند. او گفت که هواداران میلان و این تیم برای همیشه در قلب او خواهند بود و او این تیم را تشویق خواهد کرد.

ابراهیموویچ در طول دوران حرفه ای خود همچنین در تیم های مالمو، منچستریونایتد، لس آنجلس گلکسی، بارسلونا، یوونتوس، اینتر، آژاکس و پی اس جی بازی کرده است.

پایان دوران حرفه ای زلاتان ابرا هیموویچ در میلان

میلان تصمیم گرفت قرارداد ابرا هیموویچ را تمدید نکند.

به گزارش تلگراف، مهاجم سوئدی در پایان فصل از تیم ایتالیایی جدا خواهد شد. به دلیل مصدومیت، این بازیکن 41 ساله در این فصل تنها 4 بازی برای میلان انجام داده و یک گل نیز به ثمر رسانده است.

قرارداد این مهاجم 41 ساله در پایان ماه ژوئن به پایان می رسد.

به دلیل مصدومیت، ابراهیموویچ در این فصل تنها در 4 بازی سری آ حضور داشته است و در مجموع 144 دقیقه بازی کرده است. اما با زدن تنها گل خود در این فصل، مسن ترین گلزن تاریخ لیگ شد. تنها گل او پنالتی مقابل اودینزه بود.

همچنین در این فصل ابرا هیموویچ با شکستن رکورد دینو زوف ایتالیایی که در سال 1983 به ثبت رسیده بود به مسن ترین بازیکن تاریخ تیم اروپایی تبدیل شد.

ابرا هیموویچ در طول دوران حرفه ای خود همچنین در تیم های مالمو، منچستریونایتد، لس آنجلس گلکسی، بارسلونا، یوونتوس، اینتر، آژاکس و پی اس جی بازی کرده است.

زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیم اوویچ مسن ترین بازیکن تاریخ تیم اروپایی

زلاتان ابرا هیموویچ به پیرترین بازیکن تاریخ تیم ملی اروپا تبدیل خواهد شد که به تیم ملی فوتبال سوئد دعوت شده است.

زلاتان ابراهیموویچ مهاجم میلان که 9 ماه را به دلیل مصدومیت از دست داد، برای حضور در رقابت های مقدماتی یورو 2024 به اردوی تیم ملی سوئد دعوت شد و به این ترتیب در صورت ورود زلاتان به زمین، رکورد دینو زوف ایتالیایی را خواهد شکست. در سال 1983 به ثبت رسید.

این مهاجم 41 ساله آخرین بار در مارس سال گذشته در پلی آف مقدماتی جام جهانی قطر برای تیم ملی سوئد بازی کرد. در آن بازی سوئد مغلوب لهستان شد و از راهیابی به جام جهانی بازماند.

تیم ملی سوئد مرحله مقدماتی یورو 2024 را با دیدار خانگی مقابل بلژیک آغاز می کند و پس از آن بازی خارج از خانه مقابل آذربایجان برگزار می شود.

پیش از این، دینو زوف، دروازه بان بزرگ ایتالیایی، در ماه می 1983 در حالی که 41 سال و سه ماه و یک روز داشت، مقابل سوئد بازی کرد تا مسن ترین بازیکن تاریخ یورو جام شود.

در تاریخ رقابت های اروپایی که با نام جام ملت های اروپا برگزار می شد، رکورد مسن ترین بازیکن یک تیم متعلق به گابور کرالی دروازه بان مجارستانی است که در سال 2016 وارد دروازه تیمش شد. 40 سال و 86 روز بود.

یان اندرسون، سرمربی تیم ملی سوئد می خواهد ابراهیموویچ در دو دیدار آینده برای تیم ملی کشورش به میدان برود. زلاتان سه بازی برای میلان انجام داده است و با وجود اینکه مدتی در ترکیب اصلی میلان نبود، احساس شادابی و آمادگی می کند. وی درباره حضور این گلزن و بازیکن باتجربه در تیمش گفت: فکر می کنم او بتواند به ما کمک کند; روی زمین و فراتر از آن.

زلاتان درباره حضورش در تیم سوئد نیز گفت: اینجا هستم تا به تیم کشورم کمک کنم. من هر کاری که سرمربی تصمیم بگیرد انجام می دهم. اگر بگوید هر دو بازی را انجام می دهم و اگر هم فکر می کند یک بازی را انجام می دهم، باز هم مشکلی ندارم.

ابرا هیموویچ پس از 9 ماه دوری از فوتبال به دلیل مصدومیت در 26 فوریه به میادین بازگشت. او در 3 بازی برای میلان 68 دقیقه بازی کرد.

زلاتان ابرا هیموویچ با 62 گل در 121 بازی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی سوئد است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا