اخبار روز

سانتافه 2024; جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+عکس)

عصر ایران– یکی یکی از محبوب ترین خودروهای جهان مهمان نمایشگاه بین المللی خودرو پکن است. نسل جدید سانتافه که از زمان معرفی همچنان در کانون انتقادات کارشناسان خودرو قرار دارد.

همه از رندرهای یک وب سایت بسیار محبوب اخیراً مهر ماه 1401 آغاز شد (اینجا) رندرهایی از نسل جدید سانتافه به صورت آنلاین منتشر شد که هیچ ربطی به دو نسل قبلی نداشت. یک SUV 100% جعبه ای که بزرگترین چالش آن مربوط به مشخصات عقب آن بود.

در آن زمان عملا هیچکس باور نمی کرد که هیوندای چنین ریسکی کند و چنین خودرویی را آزاد کند. شاید خیلی ها این تصاویر را دور از واقعیت می دیدند. اما همانطور که قبلا ذکر شد، تاریخچه بسیار موفق انتشار این تصاویر در پیش بینی محصولات آینده خودرو، منتقدان را بر آن داشت تا همزمان انتقادات تند و آتشین خود را آغاز کنند.

حدود هشت ماه پس از انتشار رندرها، هیوندای تصاویر رسمی از سانتافه جدید را منتشر کرده است. رویکرد جسورانه کره ای ها یکی از موارد خاص صنعت خودرو است. تغییر زبان طراحی برند کار ساده ای نیست و ریسک زیادی را در بر دارد، اما به هر حال کره ای ها این ریسک را پذیرفتند.

در نمایشگاه خودرو پکن که مجموعه ای از خودروهای مدرن و آینده نگر از سراسر جهان در آن به نمایش گذاشته شده است، جذابیت خطوط و زوایای چشم نواز را در قالب یک پکیج طراحی صنعتی از هیوندای مشاهده می کنیم. سانتافه 2024 آن را به مخاطب رساند!

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن

جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+عکس)

جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+عکس)

سانتافه 2024 در بازار ایالات متحده و فقط در نسخه های بنزینی، قیمت آن در تریم SE از 35345 دلار شروع می شود. تغییرات آپشن در سطوح تریم SEL، XRT، Limited و Calligraphy افزایش می یابد. قیمت سانتافه جدید به ترتیب ۳۷۸۴۵ دلار، ۴۱۹۹۵ دلار، ۴۴۷۴۵ دلار و ۴۷۸۹۵ دلار است.

گروه مینیمالیستی سانتافه جدید را رویکردی موفق به سبک فوق الذکر می دانند و حتی آن را تحسین می کنند. در هر صورت، نتیجه نه به اندازه نقدهای آتشین ضعیف یا بدتر است و نه آنقدر جذاب است که آن را پرچمدار مینیمالیسم خودرو بدانیم.

سانتافه 2024 ابعاد آن 4831 میلی متر طول، 1900 میلی متر عرض، 1720 میلی متر ارتفاع و 2814 میلی متر فاصله از مرکز است. رینگ های آلومینیومی نیز در اندازه های 21 اینچی موجود است.

با توجه به شرایط طراحی و به ویژه ارتفاع بالای ستون آخر، صاحب خودرو فضای بار قابل توجهی در اختیار دارد که با تغییر وضعیت صندلی ردیف آخر (سوم) افزایش می یابد. نقل قول یکی از نویسندگان محتوای خودرو: این سانتافه غذای زیر مبلمان است!

بیایید نگاهی به نیروگاه این سایت ساز کره ای بیندازیم:

تمام تریم های بنزینی سانتافه 2024 از موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری توربوشارژ با 277 اسب بخار قدرت و 422 پوند فوت گشتاور استفاده می کنند. سیستم چهار چرخ متحرک تنها به صورت آپشن ارائه می شود.

انتقال نیرو نیز توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک دوکلاچه انجام می شود.

در مورد بحث فنی هم اگر بخواهیم نظر خیلی کوتاه و مختصر بیان کنیم باید بگوییم که این موتور نفس بسیار خوبی دارد و سانتافه 2003 کیلوگرمی را به خوبی حرکت می دهد اما نقطه تاریک ماجرا مربوط به سیستم تعلیق است. و البته دسته. با توجه به ماهیت طراحی و ضرایب مربوط به آیرودینامیک، دور از انتظار نماند.

شاخص صفر تا 96 کیلومتر برای تجهیزات چهار چرخ محرک خوشنویسی 6.3 ثانیه محاسبه شده است.

ظرفیت یدک کشی 2041 کیلوگرم است و برای مشتریان ماجراجو با انتخاب تریم XRT و سفارش پکیج مناسب به صورت آپشن قابل افزایش است.

شاخص مصرف سوخت سانتافه جدید در نسخه محور جلو 11.8 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی شهری و 8.1 لیتر در بزرگراه است. آپشن تمام چرخ متحرک مصرف سوخت در بزرگراه را به 8.4 لیتر افزایش می دهد.

تریم آفرود XRT با مصرف 12.4 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه در این آمار وضعیت بدتری دارد.

تریم دیگر، موتور هیبریدی 1.6 لیتری توربو با قدرت کل 226 اسب بخار است. این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به 9.5 ثانیه زمان نیاز دارد. این تریم مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک نیز فعال است.

کابین سانتافه جدید کاملاً متناسب با شرایط طراحی بدنه است و البته محیط جالبی را ایجاد کرده است. در اینجا بیشتر خطوط تیز هستند و کمترین انحنا را می بینیم.

جوجه اردک زشت کره ای در نمایشگاه خودرو پکن (+عکس)

سه ردیف صندلی، دو پد شارژ بی‌سیم در کنسول مرکزی، گرمکن صندلی‌های ردیف جلو، نقطه اتصال Wi-Fi، دو نمایشگر 12.3 اینچی با اطلاعات مسافت پیموده شده و تنظیمات سیستم سرگرمی در یک قاب یکپارچه، پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto، Type -C -اتصال، محفظه ضد عفونی UV-C و … از جمله امکانات کابین می باشد.

تا جایی که به ایمنی مربوط می شود، مجموعه کاملی داریم که راننده را همراهی می کند. مواردی مانند: کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و کمک به تعمیر و نگهداری خودرو بین خطوط، ترمز اضطراری، سنسورهای هشدار برخورد و غیره.

سانتافه 2024

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا