اخبار روز

سامانه انتقال سهام متوفیان آماده شد


به گزارش پی ام آپ به نقل از تجارت نیوز، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص واگذاری اطلاعات سهام متوفی به شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه داریم محدودیت ارث وجود دارد. وب سرویس اصالت سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادار بهادر و اوایل سال جاری از طریق سازمان تهاتر ملی کشور به شرکت سپرده گذاری مرکزی معرفی شد.

وی ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی از طریق این قابلیت می تواند به اطلاعات انحصار املاک ذی نفع به صورت آنلاین دسترسی پیدا کند.

ستایشی افزود: این قابلیت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شد و مقرر شد شرکت سپرده گذاری از طریق سازمان بورس اوراق بهادار و از طریق سرویس مذکور به اطلاعات احکام انحصار وراثت دسترسی داشته باشد.

وی گفت: پس از اعلام این شرکت سرمایه گذاری مبنی بر عدم دسترسی کامل به داده ها، با رصد مرکز آمار و فناوری قوه قضائیه و همچنین تشکیل کارگروهی به نام کارگروه تعامل دولت الکترونیک، قطعنامه های انحصار وراثت مستقیماً از طریق تهاتر ملی آنلاین ارسال می شود و به صورت کاملا رایگان در اختیار شرکت سپرده گذاری قرار می گیرد.

ستایشی افزود: در راستای مساعدت به جامعه امانت داری، طی ماه های آینده سرویس خودکار جدید در پیشخوان واحد خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک خدمات قضایی برای ارائه خدمات اجرا می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا