اخبار روز

سریع‌ترین اینترنت دنیا با سرعت ۱.۲ ترابیت بر ثانیه ساخته شد!/جزئیات

چین مدعی شد که شبکه اینترنت 3000 کیلومتری ساخته شده توسط فناوری هوآوی و چاینا موبایل که پکن را به جنوب چین متصل می کند، سریع ترین اینترنت جهان با سرعت 1.2 ترابیت بر ثانیه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

دانشگاه تسینگهوا در بیانیه ای اعلام کرد که این دو شرکت با همکاری دانشگاه Tsinghua و شرکت تحقیقاتی Cernet.com اولین شبکه اینترنتی جهان را با پهنای باند پایدار و قابل اعتماد با سرعت 1.2 ترابیت در ثانیه ساخته اند که چندین برابر سریعتر از سرعت اینترنت معمولی همه جای دنیا هست.

به گزارش ایسنا، آزمایش ها از 31 ژوئیه آغاز شد و از آن زمان تاکنون تست های مختلفی برای تایید این دستاورد فناوری انجام شده است.

دانشگاه تسینگهوا این پروژه را به عنوان اولین فناوری کاملاً تولید داخلی توصیف کرد و به نقش برجسته هواوی در بیانیه خود اشاره کرد.

در ماه اوت، این شرکت فناوری چینی با عرضه یک گوشی هوشمند 5G مجهز به یک پردازنده پیشرفته ساخت چین، همه را شگفت زده کرد و تحسین رسانه های دولتی و شبکه های اجتماعی این کشور را برانگیخت.

این موفقیت همچنین بحث هایی را در واشنگتن در مورد اینکه آیا دولت بایدن به اندازه کافی برای مهار پیشرفت های فناوری چین انجام داده است، برانگیخت.

خبرگزاری شینهوا در گزارشی اعلام کرد که این شبکه مبتنی بر فناوری چین است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نوکیا، رقیب جهانی هواوی در ماه فوریه اعلام کرد که در یک شبکه فیبر نوری در اروپا به سرعت 1.2 ترابایت بر ثانیه در مسافتی حدود 118 کیلومتری دست یافته است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا