اخبار روز سینما

زیباترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی که حتی اسمشان را هم نشنیده!/ عکس

ما سعی کردیم در مقاله زیباترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی.

نیاز شما را برآورده کنیم چون نیاز است تا از اخبار روز با خبر باشید و همچنین خوشحال خواهیم شد که نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

اخیرا تعداد کارگردانان زن افزایش یافته است و کارگردانان همیشه دست کم گرفته می شوند و ادامه می دهند زیباترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی. ما پرداخت خواهیم کرد

اخیراً کارگردانان زن در سینمای هالیوود و دیگر کشورها به شدت کمبود داشته اند، اما همیشه فیلم های باکیفیتی را کارگردانی کرده اند و به همین دلیل در ادامه به زیباترین کارگردانان زن خارجی و کارگردانان زن زیبای ایرانی می پردازیم.

سال گذشته، نزدیک به 11 درصد از فیلم‌های پرفروش را زنان کارگردانی کردند که بیشترین میزان در بیش از یک دهه گذشته است. اخیراً زنان در خط مقدم برخی از مورد انتظارترین بلاک باسترهای سال های اخیر بوده اند.

بیوه سیاه کیت شورتلند، دنباله‌ی زن شگفت‌انگیز پتی جنکینز، یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده توسط زیباترین زن خارجی بود. پس وقت آن است که به برخی از آنها فکر کنیم زیباترین کارگردانان زن ایرانی و با خارجی ها ملاقات کنید.

بیشتر بخوانید:

زیباترین یوتیوب های زن از ایران و کل جهان

زیباترین دختران شرور در انیمه طبق ChatGPT

زیباترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی.

می توانید لیست کنید زیباترین کارگردانان زن ایرانی و خارجی. به لیست زیر نگاهی بیندازید:

مقالات تکمیلی:

زیباترین کارگردانان

با وجود اینکه فیلمسازان زن در سینمای ایران کم هستند، اما دانش بالایی از سینما و ترسیم موقعیت های دراماتیک دارند و هر وقت پشت دوربین قرار می گیرند معمولا فیلم های خوبی را کارگردانی می کنند.

زیباترین کارگردانان خارجی

نیکی کارو

زیباترین کارگردانان خارجی
زیباترین کارگردانان خارجی

نیکولا ژان کارو متولد 20 سپتامبر 1966 کارگردان و فیلمنامه نویس زیبای نیوزیلندی است. فیلم نهنگ سوار او در سال 2002 مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و جوایز متعددی را در جشنواره های بین المللی دریافت کرد.

او همچنین نسخه لایو اکشن 2020 مولان دیزنی را کارگردانی کرد و او را به دومین زن و دومین کارگردان نیوزلندی تبدیل کرد که برای کارگردانی فیلمی با بودجه بیش از 100 میلیون دلار توسط دیزنی استخدام شد. آثار کارو از موزیک ویدیو، تبلیغات، درام تلویزیونی و فیلم و غیره متفاوت بود.

گرتا گرویگ

زیباترین کارگردان خارجی
زیباترین کارگردان خارجی

گرتا سلست گرویگ، متولد 4 اوت 1983، در اصل یک بازیگر بود و اکنون یک نویسنده و کارگردان آمریکایی است که به خاطر بازی در فیلم های مستقل مبتنی بر دیالوگ شهرت دارد.

او اولین بار پس از کار و حضور در چندین فیلم mumblecore مورد توجه قرار گرفت. بین سال‌های 2006 و 2009، گرتا در چندین فیلم جو سوانبرگ ظاهر شد که برخی از آنها را نویسندگی یا کارگردانی کرد.

او به عنوان بازیگر و بعد به عنوان فیلمنامه نویس و کارگردان روی صحنه آمد. گرویگ در حال حاضر تنها 37 سال سن دارد و دو ویژگی دارد که باید آنها را ویژگی های او نامید. از آثار او می توان به اقتباس سال گذشته از زنان کوچک و درام لیدی برد در ساکرامنتو اشاره کرد که هر دو نامزد اسکار شدند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

بهترین فیلم های ترسناک زنانه.

ماریل هلر

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

ماریل استایلز هلر نویسنده، کارگردان و بازیگر آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کارگردانی فیلم های The Diary of a Teenage Girl (2015) و سریال محبوب بریتانیایی Gumby وزیر شناخته می شود.

اولین فیلم بلند، خاطرات یک دختر نوجوان، در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد و برای اولین بار جوایز نویسنده و کارگردان را به خود اختصاص داد. عشق او به بازیگران بازی عمیقا آشکار است، از ملیسا مک کارتی در نقش ژائل لی اسرائیل تا ریچارد ای. گرانت که به عنوان بهترین دشمن او در فیلم آیا همیشه من را ببخشید استفاده می شود.

جولی تیلور

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

جولی تیمور کارگردان و نویسنده تئاتر، اپرا و فیلم آمریکایی است. اقتباس صحنه ای او از شیر شاه در سال 1997 منتشر شد و یازده نامزدی جایزه تونی برای کارگردانی و طراحی صحنه و لباس را دریافت کرد.

این کارگردان 67 ساله پیش از این بارها برنده تونی بود که فریدا کالو نابغه را با بازی سلما هایک در نقش فریدا به تماشاگران سینما معرفی کرد. موزیکال جهانی جوک باکس او هیجان انگیز و گیج کننده است.

لولو وانگ

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

لولو وانگ یکی از بهترین فیلمسازان چینی-آمریکایی است. او بیشتر برای نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های کمدی، درام پس از مرگ ۲۰۱۴ و Goodbye در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

این فیلم برنده جایزه Independent Spirit برای بهترین فیلم شد و از سوی موسسه فیلم آمریکا به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال 2019 معرفی شد. وانگ همچنین نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی چندین فیلم کوتاه، مستند و موزیک ویدیو را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال چینی تاریخ

بهترین فیلم های اکشن زنانه.

زیباترین کارگردانان زن ایرانی

آنا لیلی امیرپور

کارگردان های زیبای ایرانی
کارگردان های زیبای ایرانی

آنا لیلی امیرپور کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ایرانی-آمریکایی اولین فیلم خود را در 12 سالگی ساخت. او پیشینه متنوعی در هنرها از جمله نقاشی و مجسمه سازی دارد و قبل از رفتن به لوس، نوازنده باس و رهبر یک گروه راک هنری بود. اولین فیلم بلند او با عنوان “دختری در شب به خانه می رود” (2014) در جشنواره فیلم ساندنس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

علاوه بر این او یکی از موفق ترین فیلمسازان ایرانی الاصل است که یکی از داوران جشنواره فیلم کن در سال 2023 خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

آنا لیلی امیرپور داور جشنواره فیلم کن 2023 شد!

ترسناک ترین فیلم خون آشام 2023 و تمام دوران

مرضیه برومند

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

مرضیه السادات برومند یزدی یکی از مهمترین نویسندگان، شاعران، عروسک گردانان، صداپیشگان و بازیگران ایرانی و خالق بسیاری از عروسک های مهم ایرانی است. او دارای مدرک لیسانس هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

او خواهر راضیه برومند بازیگر و نویسنده و همچنین خواهر مجری و بازیگر و خواهر همسران داوود رشیدی و بهرام شاه محمدلو است.

آیدا پناهنده است

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

آیدا پهننده یکی از فیلمسازان زیبای ایرانی است که در سال 2014 برنده جایزه آینده نویدبخش جشنواره کن 2015 برای فیلم ناهید در رده نوعی نگاه شد.

او همچنین یکی از سه فیلمساز جوانی بود که جایزه Women in Motion جشنواره کن ۲۰۱۶ را دریافت کرد. آیدا پناهنده پس از ناهید سه فیلم اسرافیل، پاییز نیکایدوها و تی تی را در کارنامه خود دارد. پناهنده در اولین جشن بزرگ کارگردانان سینمای ایران به دلیل فعالیت حرفه ای و موثر در عرصه کارگردانی مورد تقدیر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی تاریخ سینما

بهترین فیلم های اجتماعی ایران در تاریخ سینما

مونا زندی

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

مونا زندی فارغ التحصیل رشته معماری از دانشگاه تهران است. او از طریق عکاسی صحنه ای وارد سینما شد و در چندین فیلم به عنوان منشی صحنه و برنامه نویس فعالیت کرد. او در کارنامه هنری خود همکاری هایی با رخشان بنی اعتماد و کیانوش عیاری دارد. او فیلمسازی را از سال ۱۳۵۶ با ساخت فیلم کوتاه و مستند ۳۵ میلی متری آغاز کرد.

در سال 1380 در مستند بلند روزگر ما با رخشان بنی اعتماد کارگردانی مشترک داشت و در سال 1384 پس از ساخت چندین فیلم مستند و کوتاه اولین فیلم خود به نام عصر جمعه را ساخت که توانست برنده های متعدد داخلی و داخلی شود. جوایز خارجی جوایز .

تینا پاکران

زیباترین کارگردانان
زیباترین کارگردانان

تینا پاکروان در سال 1356 در تهران به دنیا آمد. او مدرک لیسانس خود را در رشته کارگردانی سینما از دانشکده فیلم و تئاتر دریافت کرد. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۴ با کار در مجله سینمایی گزارش فیلم آغاز کرد و در آینده با مجلاتی چون ابرار سینما و صدا، دوربین، حرک و هفته نامه فکر همکاری کرده است.

پاکروان در 18 سالگی به عنوان منشی صحنه در فیلم «یاس های وحشی» به کارگردانی محسن محسن نسب مشغول به کار شد. او در فیلم سگکشی ساخته بهرام بیضایی دستیار کارگردان بود و بعدها برنامه‌ریز و دستیار تولید سریال‌های نوروزی و راز سکوت شبکه دو بود.

بیشتر بخوانید:

از شرکت شما در انتهای مقاله زیباترین کارگردانان ما سپاسگزاریم. حتما نظر خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید. شما می توانید نویسنده مهمان در سایت باشید. فیگر عضو شوید و علاوه بر به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد مقالات، بررسی فیلم ، بررسی سریال ، اخبار فیلم و مطالب خود را منتشر کنید. برای خواندن تماس مرتبط در لینک نویسنده مهمان کلیک کنید در ضمن همکاران عزیز می توانید اینستاگرام پی ام آپلود فیلم های برتر در ژانرهای مختلف و خلاصه ای از نقدهای فعلی فیلم را بررسی کنید.

تحریریه بازتاب آنلاین

من امیر هستم از کرمان و خیلی خوشحالم که میتونم از طریق بازتاب آنلاین صدای رسای اخبار ایران و جهان باشم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا