اخبار خودرو

زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

نمایشگاه خودرو چین در سال های اخیر یکی به یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای خودرویی در جهان تبدیل شده است و شرکت JAC با توجه به اهمیت این نمایشگاه خودرو، سبد کاملی از محصولات خود را در نمایشگاه ارائه کرد.

شرکت جک (JAC) که در ایران به طور عمده با نام جک شناخته می شود، سال هاست که در زمینه تولید خودروهای سواری، کار و تجاری فعالیت دارد و اکثر محصولات آن موفق به ورود به بازار ایران شده است. به عنوان مثال می توان به جک S5 اشاره کرد که پس از مونتاژ در کرمان موتور توانست سهم زیادی از بازار کراس اوورها را به خود اختصاص دهد و با استقبال خوب مردم مواجه شد. به عبارتی می توان گفت محبوبیت برند JAC در ایران با فروش بی نظیر S5 رقم خورد و این خودرو توانست نظر مثبتی را برای جک ایجاد کند.

جی ای سی در سال های اخیر علاوه بر تولید خودروهای مختلف، بر پیشرفت در زمینه خودروسازی مدرن نیز تمرکز داشته و در کنار سایر شرکت های مطرح چینی به شهرت نسبی در جهان دست یافته است. پیشرفتی که از آن صحبت می کنیم به حدی بوده است که با نگاهی کلی به سبد محصولات ارائه شده توسط این خودروساز در نمایشگاه Auto Expo Beijing 2024 و همچنین مقایسه آنها با محصولات قدیمی GEC به راحتی می توان مسیر تکاملی این خودرو را مشاهده کرد. او برند چینی را درک کرد.

زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

جدای از تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، حضور JEC در نمایشگاه خودروی پکن که میزبان نام های بزرگ صنعت خودروسازی جهان است، می تواند جایگاه این شرکت را نشان دهد.

لازم به ذکر است که در سال های اخیر، گنجاندن پیشرانه های الکتریکی در خودروها بسیار رایج شده است و به همین دلیل، اکثر خودروسازان حاضر در نمایشگاه خودروی چین، خودروهای تمام برقی یا هیبریدی خود را به نمایش گذاشتند. با در نظر گرفتن این موضوع، JEC به همراه سایر شرکت ها، خودروهای تمام برقی و هیبریدی خود را به نمایشگاه آورده و در معرض دید عموم قرار دادند.

این شرکت علاوه بر حرکت در مسیر بهره‌گیری از نیروهای محرکه جهانی، طراحی محصولات خود را نیز با مدل‌های جدید جهانی به‌روزرسانی کرده است تا به پیشرفت‌های همه جانبه در زمینه خودروسازی دست یابد.

با ورود به غرفه JEC در نمایشگاه خودرو پکن 2024، DE Fine Concept اولین موردی بود که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد. بهتر است بدانید نزدیک شدن به تولید خودروهایی با پلتفرم DE یکی از اهداف توسعه ejac است و از این نظر هواوی قصد دارد با فناوری های مدرن خود، ورود نسخه نهایی JAC را تسریع بخشد.

زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

به طور کلی GEC چهار پلت فرم برای سایزهای مختلف بدنه در نظر گرفته است که در این میان پلت فرم DI مخصوص خودروهای کوچک و متوسط ​​مانند EV3 به بازار عرضه شده و به مرحله تولید رسیده است.

نام دو پلت فرم دیگر JAC که در مراحل پایانی طراحی خود قرار دارند DP و DM هستند که به ترتیب برای تولید خودروهای آفرود و مینی ون استفاده خواهند شد.

GEC با چه خودروهایی در نمایشگاه خودرو پکن شرکت کرد؟

یکی از مهم ترین خودروهای این برند که احتمالا به زودی راهی خیابان های ایران خواهد شد، EV3 است که مجهز به موتور تمام برقی و به دلیل ظاهر جذاب و همچنین تنوع کم مدل هاچ بک و شهری است. خودروهایی که بسیاری از جوانان و زنان دوست دارند. جک EV3 دارای یک موتور الکتریکی با حداکثر توان 70 کیلو وات می باشد. این هاچ بک اولین محصول جک است که به باتری های استوانه ای مجهز شده و حداکثر سرعت آن به 150 کیلومتر در ساعت می رسد.

یکی دیگر از محصولاتی که در غرفه JEC ارائه شد X8 بود که کرمان موتور اقدامات لازم را برای مونتاژ این کراس اوور انجام داده و در آینده نزدیک تولید آن آغاز خواهد شد. این خودرو از موتور 1.5 لیتری TGDI بهره می برد که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت را دارد. گشتاور این موتور نیز بین 250 تا 280 نیوتن متر اعلام شده و از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

همچنین در نمایشگاه JS6 حضور داشت که حضورش در ایران قطعی شده و یکی از جدیدترین محصولات این برند است. لازم به ذکر است که JS6 قرار است در نسخه پلاگین هیبریدی در کرمان موتور مونتاژ شود.

همانطور که می دانید جک علاوه بر خودروهای سدان، کراس اوور و هاچ بک، استیشن واگن هایی با شاسی مستقل نیز در سبد محصولات خود دارد. از این رو برای نشان دادن دستاوردهای خود در تولید این نوع بدنه، علاوه بر نسخه کاملا مجهز بنزینی T9 (شکارچی)، نسخه تمام برقی و دو چرخ متحرک این پیکاپ خوش نام را نیز برای اولین بار ارائه کرده است. زمان. .

زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
زور آزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024

همچنین در قسمت دیگری از غرفه وانت RF8 که یک مینی ون در نظر گرفته شده بود حضور داشت که به دلیل طراحی داخلی مجلل و مجلل مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. چیدمان صندلی ها در این MPV 2+2+3 بود تا سرنشینان ردیف دوم فضای کافی داشته باشند و سواری راحت تری را تجربه کنند. با توجه به این موضوع می توان گفت که امروزه خودروسازان سعی می کنند اکثر کراس اوورها و SUV های خود را با این چیدمان صندلی تولید کنند، زیرا فضا برای استفاده از امکانات رفاهی بیشتر فراهم شده است.

در پایان می توان نتیجه گرفت که حضور JEC در چنین رویداد مهمی می تواند نشان دهنده تمایل این شرکت برای تولید محصولات متنوع و پیشرفته تر باشد.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا