اخبار خودرواخبار روز

اعلام زمان ورود خودروهای برقی به کشور!/جزئیات

وزیر صمت اعلام کرد: شرکت‌های خصوصی خودروساز باید خود را برای تولید بیشتر از 30 درصد خودروهای برقی در پنج سال آینده آماده کنند. در غیر این صورت، آن‌ها ممکن است از بازار عقب میمانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر واردات تاکسی های برقی و ایجاد زیرساخت ها برای گسترش این خودروها در کشور، ابراز امیدواری کرد که به زودی ناوگان حمل و نقل عمومی برقی شود و به صراحت اعلام کرد که سیاست ما باید نمی شود به ممنوعیت اتومبیل های بنزینی داخلی; برعکس، باید روی خودروهای برقی و هوشمند تمرکز کنیم.

نیم مهر یک ماه پیش معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود 1000 خودروی برقی از آبان ماه و ادامه این روند تا پایان سال را اعلام کرد و گفت: با همکاری شرکت های دانش بنیان، شرکت های خودروسازی و همکاری مشترک گروه های بین المللی به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی تا پایان سال آینده حرکت خواهیم کرد.

به گفته منوچهر لاگی، برای تامین زیرساخت ها 15 ایستگاه نصب و 78 شارژر آماده شده است. همچنین نمونه هایی از خودروهای برقی نیز وارد شده است آبان ماه آینده هزار دستگاه طی چند مرحله وارد و به شبکه تاکسیرانی تزریق می شود.

آنچه از ظاهر موضوع برمی‌آید، خودروی الکتریکی در آبان ماه وارد کشور نشده است و همانطور که اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده احتمالا تاکسی های برقی در هفته های اول آذرماه به تدریج وارد تهران خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد: در مجموع پیش بینی می شود تا پایان سال 100 هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ وجود داشته باشد. در نتیجه در سال آینده سطح مشخصی از هوش را در خودروهای داخلی خواهیم داشت.

علی آبادی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی شهر تهران به زودی برقی می شود، گفت: این معضل اثرات زیست محیطی مثبتی دارد. در حال حاضر نصب شارژرها آغاز شده و در حال توسعه زیرساخت ها هستیم.

عرضه اولین خودروهای برقی داخلی در نیمه اول سال 1403

این مقام ارشد وزارت امنیت همچنین از تولید چند نمونه از خودروهای برقی داخلی خبر داد و پیش بینی کرد احتمالا این خودروها در نیمه اول سال آینده وارد بازار شوند.

علی آبادی در خصوص تمرکز بر خودروهای برقی و هوشمند به جای بنزینی گفت: در کشوری مانند نروژ بیش از 80 درصد خودروها برقی شده اند یا در چین تقریبا تمام وسایل حمل و نقل عمومی و بین 30 تا 35 درصد خودروهای مردم نیز برقی شده اند. برق گرفته شده است. برق گرفته؛ بنابراین باید انرژی بیشتری صرف کنیم تا در این پدیده از دنیا عقب نمانیم و به آن بپیوندیم.

وی تصریح کرد: سیاست ما نباید واردات خودروهای بنزینی باشد زیرا اینها گذرا هستند. بنابراین باید به سمت داخلی سازی طرف های سازنده فناوری حرکت کنیم.

مشکلی با نبود زیرساخت برای تولید خودروهای برقی نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه مانند ایران زیرساخت های لازم برای تولید و استفاده از خودروهای برقی را ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همه مناطق کشور از جمله شهرستان ها از نعمت برق برخوردار هستیم. و زیرساخت های لازم برای عرضه این خودروها.

علی آبادی گفت: ماشین من برقی است و خودم آن را ساختم و تمام تکنولوژی ساخت موتور آن بومی است.

شایان ذکر است که نیم آبان مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت حراست در ماه جاری از اختصاص 300 میلیون دلار ارز برای واردات تاکسی های برقی خبر داد و اعلام کرد: قرار است این خودروها از طریق شرکت های خودروسازی و بر اساس عصر وارد شود. بر اساس برنامه ریزی ها، این خودروسازان باید تا پایان سال 60 درصد از تعهدی را که در خصوص خودروهای برقی امضا کرده اند وارد ناوگان حمل و نقل کشور کنند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت های خودروسازی خصوصی نیز باید خود را برای برق رسانی حداقل 30 درصد از تولید خود در پنج سال آینده آماده کنند. زیرا در غیر این صورت از بازار عقب می مانند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا