اخبار روز

زمان دقیق پرداخت سود سهام. خرداد


به گزارش مانیبان، طبق گفته مسئولان سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنان پیگیر پرداخت سود سهام شرکت ها هستند. عدم واریز سود سهام توسط برخی شرکت ها که باعث شد این سود به سه مرحله تقسیم شود.

قرار بود سود سهام عملکرد مالی 1401 در دو مرحله واریز شود که سوء نیت برخی شرکت ها این سود را سه مرحله ای کرد.

پایان سود سهام آذر سال گذشته بود که مرحله اول عملکرد منطبق با سال مالی 1401 شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم واریز سود سرمایه در تاریخ 3 اسفند ماه به نقل از سازمان بورس، در در مرحله دوم، دارندگان سبد سهام 492000 تومبا معادل 446000 تومبا داشتند، 532000 تومبا بالغ بر 482000 تومبا و پرتفوی سهم یک میلیون تومبا 906000 تومبا سود دریافت کردند البته مبلغ سود دریافتی. بستگی به فرد داشت. سبد سهام

بهره مندی از عملکرد مالی مربوط به سال 1401 شرکت های سرمایه ای منحل نشده و 28 فروردین ماه مجید عشقی مدیرعامل سازمان در این باره در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سرمایه را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین پرداخت سود سهام را توصیه می کنیم. امیدواریم به آنها پرداخت شود. خرداد برای وصول این سودها و پرداخت مابقی سهام، البته باید لحظه دقیق آن توسط شورای عالی بورس مشخص شود.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: صنایع سیمان دشستان، گروه مپنا و انرژی فجر خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مرحله اول و دوم سود سرمایه خود به حساب صمت واریز نکرده اند. فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و سوئیچ پارس وجوه فاز دوم خود را پرداخت نکرده اند.

سازمان بورس به سپرده گذاری فاز سوم سهام شرکت ها ادامه می دهد

حال با فرا رسیدن خرداد ماه، باشگاه خبرنگاران جوان آخرین وضعیت مرحله سوم واریز سود سهام و تسویه آن را پیگیری کرد. در این خصوص مهدی حاجیوند دستیار و مشاور ویژه مدیرعامل بورس اوراق بهادار. سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: سهامداران سود سهام را دریافت می کنند، نیازی به مراجعه به مکان خاصی ندارند و سود حاصل از فاز سوم سهام در صورت دریافت سهام. دریافتی از شرکت ها مانند دوره های قبل به حساب اشخاص واریز خواهد شد.

این مسئول در ادامه بیان کرد: نکته دیگر اینکه چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی به محض دریافت سود همچنان در حال پیگیری هستند. زمان واریز اعلام خواهد شد.

در ادامه دستیار و مشاور ویژه مدیرعامل سازمان بورس در امور سهام بیان کرد: عموماً برای دریافت سود سهام، سهامداران نباید به جایی بروند و هیچ سندی را به کسی تحویل ندهند و سهامداران باید برای دریافت سود سهام هوشمند باشند. روی هیچ لینکی کلیک نکنید.

وی افزود: همچنین سهامدارانی که واجد شرایط دریافت سود هستند نیازی به واریز وجه ندارند و به هیچ وجه با آنها تماس گرفته نمی شود و زمانی که تسویه سود و سهام فاز سوم مشخص شد، مانند سال های گذشته سود سهام عدالت خواهد بود. سپرده شود. به شماره حساب بانکی افرادی که در سامانه سجام اعلام کرده اند. در نهایت سهامداران اخبار مربوط به پرداخت سود سهام و سایر موارد مرتبط با این حوزه را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند.

در ادامه، ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگاران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده از سپرده گذاری مرکزی، شرکت ها هنوز سود سهام را واریز نکرده اند.

وی همچنین پیش از این اظهار داشت: در صورت عدم واریز سود سهام توسط این شرکت ها، سازمان بورس قطعاً اقدامات مقتضی را بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد برای پرداخت این سود به سهامداران انجام خواهد داد.

شش دلیل عدم پرداخت سود سهام به افراد

پیش از این شرکت سپرده گذاری سرمایه گذاری مرکزی اعلام کرده بود: سود سهام به شش دلیل برای اشخاص حقیقی واریز نمی شود که از جمله دلایل عدم دریافت سود سهام می توان به اشتباه شماره شبایی، حساب مشترک بانکی، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت و حساب بانکی اشاره کرد. . بلاک کردن و داشتن حساب به ارز ذکر شده.

وی در پایان گفت: مرکز تماس 1569 شرکت سپرده گذاری مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران خواهد بود و باشگاه خبرنگاران جوان نیز در حال حاضر پیگیری و تعیین تخصیص واریز سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی خواهد بود. سال 1401


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا