اخبار روز

زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان.


به گزارش مانیبان، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی با اشاره به تشکیل جلسه عصر امروز این کمیسیون در خصوص وضعیت فعلی یکسان سازی حقوق بازنشستگان توضیحاتی ارائه کرد.

ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی به تشریح جلسه این کمیسیون گفت: جلسه امروز (دوشنبه سه شنبه) اردیبهشت ماه(ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث تناسب حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور، معاونین این نهاد و رئیس کانون برگزار شد. کارگران مستمری بگیر

وی ادامه داد: در این جلسه درباره وضعیت و شرایط افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه بحث و تبادل نظر شد. با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه هنوز ابلاغ نشده است، مسئولان سازمان تامین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن تصمیمات را اجرایی کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته طبق قانون، مفاد برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال 1403 اجرایی شده است، بنابراین هر بار که این قانون وضع شود، معوقات ماه آخر بازنشستگان خواهد بود. باشد به آنها پرداخت خواهد کرد. اما از آنجایی که هنوز حکمی صادر نشده است، هنوز مشخص نیست که این روابط و تعدیل ها و تناسب حقوق بر چه مبنایی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در این جلسه بحث مفصلی در خصوص موضوع کمک به بازنشستگان تامین اجتماعی صورت گرفت. مقرر شد در صورت اعمال ابلاغ و تناسب احکام در این ماه باقی مانده از مجلس یازدهم، مجدداً تشکیل جلسه داده و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا