اخبار روز سینما

فرونشست کردن مدارس اصفهان/ نیاز به تعمیر و بازسازی!

مجید نسیمی افزود: در مجموع 40 مدرسه با 408 کلاس درس و 28 هزار و 230 دانش آموز بر اثر فرونشست زمین آسیب دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: 9 مدرسه از این تعداد با 108 کلاس با 4 هزار و 830 دانش آموز به دلیل فرونشست نیاز به تعمیر و مقاوم سازی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اصفهان اضافه کرد: این مدارس در مناطق چهار و پنج اصفهان و در شهرهای برخوار، پیربکران، فلاورجان و شاهین شهر هستند.

وی همچنین تعداد مدارس پرخطر استان را 94 مدرسه با 733 کلاس درس ذکر کرد و گفت: از این تعداد برای 46 مدرسه با 353 کلاس درس دستور تخلیه فوری صادر شده است.

نسیمی ادامه داد: برای 21 مدرسه با 153 کلاس درس دستور تخلیه و تخریب فضاهای مختلف و همچنین 27 مدرسه با 227 کلاس درس تا یک سال دیگر قابل استفاده است.

وی همچنین به طرح این سازمان برای برچیدن مدارس کانکسی و سنگی اشاره کرد و گفت: سال گذشته در قالب طرحی به نام شهید دانش آموز «رضا پناهی» با مشارکت بنیاد برکت، نوسازی مدارس و خیرین انجام شد. هفت مدرسه با 106 کلاس درس در استان جای خود را به مدارس کانکسی داده و حدود 6 مدرسه نیز توسط مهر تکمیل و تحویل می شود.

نسیمی درباره استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس استان گفت: سال گذشته در اقدامی ویژه و با اعتبار ۸۹ میلیارد تومان حدود ۲۵۰ مدرسه با بالغ بر ۲ هزار کلاس به تجهیزات گرمایشی استاندارد مجهز شدند و باقی مدارس هم تا ۲ سال آینده استانداردسازی می شوند.

وی یادآور شد: نیمی از اعتبارات این سازمان از محل کمک های مردمی بوده و در قالب تفاهم نامه با خیرین، تعهد خیرین در سال گذشته با انعقاد 140 تفاهم نامه برای ساخت 142 کلاس درس 780 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به افزایش 80 درصدی نسبت خیرین استان در سال گذشته نسبت به سال قبل، گفت: تمرکز فعلی نوسازی مدارس تکمیل پروژه های نیمه تمام و در پروژه های جدید است. تلاش می شود تا اطمینان حاصل شود که مشارکت خیرین 100٪ است.

وی تصریح کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان، 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کارهای نیمه تمام مصوب شد و این اعتبار به طور کامل انجام شد.

نسیمی تعداد پروژه های نیمه تمام آموزشی، آموزشی و فرهنگی در استان را 420 طرح برشمرد و گفت: از این تعداد 320 طرح آموزشی است که 220 طرح با اعتبارات دولتی و مردمی فعال است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا