اخبار روز

رویای قهرمانی المپیک در والیبال روز به روز دورتر می شود

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران در اولین بازی خود در رقابت های لیگ ملت های 2024 برزیل از ساعت 3:30 بامداد امروز پنجشنبه به مصاف صربستان رفت و با نتیجه 1 بر 3 شکست خورد.

به گزارش تسنیم، آغاز ست اول با ناهماهنگی ملی پوشان صربستان و بازی هجومی تیم ملی ایران همراه بود که در دفاع روی تور و سرویس برتری نسبت به حریف اروپایی داشت. شاگردان ایگور کولاکوویچ با حملات بهتری به جریان بازی برگشتند و امتیازات از دست رفته را جبران کردند و 21 امتیاز از ایران پیش افتادند. اشتباهات بازیکنان ایران دلیل دیگری برای اضافه شدن امتیاز بازیکنان صربستان بود. دو تیم در امتیاز 25 مساوی بودند اما 2 امتیاز آخر به تیم باتجربه تر رسید و صربستان 27 بر 25 پیروز شد.

شور و انگیزه بازیکنان ایران در ست دوم باعث شد تا از صربستان پیشی بگیرند. بنابراین کولاکوویچ در حالی که تیمش 9-4 عقب بود، درخواست تایم اوت کرد. اشتباهات بازیکنان صربستان در این ست باعث نشد امتیازات از دست رفته را جبران کنند و ست دوم را 25 بر 17 واگذار کردند.

طاهر وادی پاسور تیم ایران قصد داشت در این دیدار از بازیکنان قدرتمند خود مانند امین اسماعیل نژاد و میثم صالحی استفاده کند. در ست سوم نیز صرب ها برتری کم خود را از ابتدای ست حفظ کردند و به مهاجمان ایرانی اجازه ندادند با دفاع منسجم روی دروازه قدرت خود را نشان دهند. چند درصد حمله قوی تر صربستان باعث شد که نتیجه این ست 25 بر 19 به سود این تیم باشد.

تیراندازی در زمین صربستان به ویژه توسط میلوراد کاپور لیبروی این تیم. یکی این یکی از عوامل برتری آنها در این جلسه بود. ضمن اینکه در ست چهارم انگیزه ملی پوشان ایران کم بود و در مقایسه با قدرت حمله و دفاع روی تور، بازیکنان صربستان پیشرفت چشمگیری داشتند. اختلاف امتیاز ست چهارم را به ست پایانی بازی تبدیل کرد. صربستان آن ست را 25 بر 18 برد و بازی را 3 بر 1 برد.

تیم های ملی آلمان و ایتالیا قبل از بازی ایران به مصاف هم رفتند که ایتالیا با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

برنامه دیگر بازی های ایران در هفته اول لیگ ملت ها به شرح زیر است:

ایران-ایتالیا، 5 خرداد 1403، 00:00
ایران – کوبا، 6 خرداد 1403، ساعت 3:30 بعد از ظهر
ایران – آرژانتین، 7 خرداد 1403، 00:00

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا