اخبار روز

رونمایی از دستگاه میکروبیولوژیک در ایران

در پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی در ایران

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیصی پزشکی در ایران از دستگاهی خبر داد که در این کنگره تحول بزرگی در حوزه آزمایشگاه و میکروبیولوژی ایجاد کرد و گفت: این دستگاه مبتنی بر طیف سنجی است. و در مدت زمان بسیار کوتاهی بدون تهیه و مواد مصرفی، عوامل بیماری زا میکروبی و باکتریایی را شناسایی کرده و کمک قابل توجهی به درمان و بستری شدن در بیمارستان می کند.

به گزارش انجمن علوم آزمایشگاهی تشخیصی پزشکی ایران، غلامرضا حمزه‌لو، دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین‌المللی و بیست و یکمین کنگره ملی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران در حاشیه این کنگره با اشاره به این نمایشگاه فرعی گفت: ، گفت: نمایشگاهی که کنگره امسال نیز مانند سال های گذشته با استقبال بسیار خوب شرکت های داخلی و خارجی مواجه شد به طوری که بیش از 210 شرکت در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی افزود: این نمایشگاه در حوزه آزمایشگاه های پزشکی شناخته شده است و همکارانی از سراسر کشور در این کنگره و نمایشگاه حضور داشتند و شرکت های دانش بنیان کشور نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی ارائه کردند.

وی با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، افزود: در این کنگره دستگاهی ارائه شد که انقلابی بزرگ در حوزه آزمایشگاه و میکروبیولوژی بود. این دستگاه بر اساس طیف سنجی کار می کند و در مدت زمان بسیار کوتاهی بدون هیچ گونه آماده سازی و مواد مصرفی، پاتوژن های میکروبی و باکتریایی را شناسایی کرده و به طور قابل توجهی از درمان و بستری شدن در بیمارستان پشتیبانی می کند.

دکتر. حمزه لو همچنین راه حل مهاجرت کارگران آزمایشگاه را اینگونه بیان کرد: در سال های اخیر موج مهاجرت در تمامی رشته های پزشکی افزایش یافته است و افراد مستعدی که فرصت و پتانسیل کار را دارند به دلیل مشکلات فراوان در حال ترک هستند.

وی افزود: اگر در حوزه آموزش این افراد اتفاقی بیفتد و مسیر تحصیل علوم آزمایشگاهی کوتاه شود، انگیزه ماندن این افراد بیشتر می شود.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه ها توجه ویژه شود زیرا یکی آنها بخش مهمی از سیستم مراقبت های بهداشتی هستند و بسیاری از تشخیص ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

حمزه لو گفت: باید به همه زمینه ها از جمله آموزش نیروی انسانی، تهیه کیت، مواد و تجهیزات برای جلوگیری از فرار مغزها کارکنان آزمایشگاه توجه شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا