دانستنی ها

فواید شگفت‌انگیز خیار که باعث کاهش وزن و چربی سوزی میشود!/ جزئیات خبر

فواید شگفت‌انگیز خیار را از اینجا بخوانید.

خیار یکی از صیفی‌جات محبوب در تغذیه خانوارهای کشورمان است. این میوه خوشبو در سبد میوه خانواده‌ها قرار دارد و همچنین به عنوان چاشنی در کنار وعده های اصلی غذا استفاده میشود. به ویژه در فصول گرم سال، خیار به دلیل خنک بودن و تأمین آب برای بدن، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
اگر با فواید فوق‌العاده خیار آشنا شوید، حتما در روزهای پیش رو یک خیار را در وعده‌های غذایی یا میان‌وعده خود جای دهید.

در این مقاله در مورد فواید خوردن یک عدد خیار در روز برای بدن صحبت خواهیم کرد:

خیار یک ماده مغذی به نام فیستین دارد. این ماده موجود در خیار در افزایش سلامت مغز نقش دارد. بنابراین خوردن خیار قطعا به ذهن شما کمک می کند تا قوی و متمرکز بماند.

کاهش وزن و چربی سوزی

خیار به دلیل دارا بودن آب فراوان، احساس سیری را ایجاد می‌کند و در کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین، خیار، چربی بسیار کنی دارد و علاوه بر آن، یک میوه بسیار کم‌کالری نیز است که به فرآیند چربی‌سوزی کمک می‌کند.

کمک به سلامت روده و کاهش خطر سرطان

خیار سرشار از آنتی اکسیدان است و وجود فیستول در خیار به بهبود عملکرد روده کمک می کند. مصرف این میوه به کاهش خطر ابتلا به سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ کمک می کند.

کمک به جوانسازی پوست

خیار یک منبع غنی از ویتامین‌های B مانند نیاسین و ریبوفلاوین، همچنین ویتامین C و زینک (روی) است که برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید هستند. همچنین، حاوی کافئیک اسید است که به عنوان یک عامل مفید در جلوگیری از تحریک و التهاب پوست شناخته شده است.

کاهش ریزش مو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین B است. این ویتامین به کاهش ریزش مو و تقویت مو کمک می کند.

سم زدایی کبد

خیار پاک کننده کبد است. مصرف روزانه خیار به پاکسازی کبد و روده کمک می کند و به دفع سموم از بدن کمک می کند.

سلامت قلبی عروقی

خیار یک ماده غذایی با پتاسیم، منیزیم و ویتامین K است. این سه عنصر مغذی برای بهبود عملکرد قلب بسیار مفید هستند. ویتامین K نقش مهمی در انعقاد خون و تنظیم سطح کلسیم خون دارد. تحقیقات نشان داده است که کمبود منیزیم و پتاسیم در بدن با افزایش فشار خون مرتبط است. مصرف منظم خیار همچنین باعث کاهش کلسترول مضر خون می شود.

کاهش قند خون

انواع مختلفی از ترکیبات فنول، فلاونوئید‌ها و تری ترپن در خیار موجود است که به کنترل گلوکز خون کمک می‌کنند و از افزایش قند خون جلوگیری می‌کنند.

منبع: اعتمادآنلاین

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا