اخبار روز

بررسی لحظه ای حضور گروه 20 در آرامگاه گاندی! / تصاویری از دمپایی پوش شدن بایدن!

گروه ۲۰ یک سازمان بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور به‌همراه اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا است. این گروه برای رسیدگی به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فعالیت می‌کند

رهبران گروه 20 روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت مهاتما گاندی، قهرمان استقلال هند در دهلی نو شرکت کردند.

به گزارش پی ام آپ به نقل از عصر ایران، میزبان آنها، نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در بدو ورود رهبران به صورت انفرادی با آنها دیدار کرد. آقای مودی که در مقابل تصویری از سابارماتی آشرام، خلوتگاه معنوی گاندی ایستاده بود، ابتدا با آن ها سلام و احوالپرسی کرد و سپس از آن‌ها خواست تا برای دریافت پارچه‌ی کرم رنگ بافت هند که نماد اجلاس گروه 20 روی آن حک شده بود سرشان را خم کنند. نخست وزیر هند سپس با هر یک از رهبران گروه 20 عکس دسته جمعی گرفت.

در این میان، دیدار مودی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که به نمایندگی از ولادیمیر پوتین در نشست گروه 20 شرکت کرد و سلام نخست وزیر هند با روسای جمهور برزیل، آرژانتین، آفریقای جنوبی و فرانسه متفاوت بود.

آقای مودی علاوه بر احوالپرسی و آرزوهای صبح بخیر که با همه رهبران رد و بدل کرد، از آقای لاوروف پرسید که آیا همه چیز خوب پیش می رود و آیا مشکلی برای اقامت وی ​​وجود دارد یا خیر. سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی و لولا داسیلوا همتای برزیلی وی آقای مودی را در آغوش گرفتند. آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور آرژانتین، با دست دیگر آقای مودی به نشانه دوستی، بازوی او را تکان داد. این اتفاق برای امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، در هنگام احوالپرسی با آقای مودی، نیز تکرار شد.

نخست وزیر هند سپس به همراه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، پیش از دیگر رهبران گروه 20 به راج‌گات رفت. مکانی که جسد مهاتما گاندی در ژانویه 1948 یک روز پس از ترور وی توسط یک هندو افراطی سوزانده شد.

آنها قبل از حرکت به سمت راج گات، کفش های خود را به نشانه احترام درآوردند و برخی پابرهنه، برخی با جوراب و برخی مانند آقای بایدن دمپایی نمدی پوشیدند.

سران گروه 20 پای برهنه بر مزار گاندی

رهبران این گروه 20 نفره سپس در اطراف سنگی پوشیده از گل همیشه بهار سفید، زرد و نارنجی که در محل سوزاندن مهاتما گاندی قرار داده شده بود ایستادند و برای ادای احترام به رهبر بی خشونت هند یک دقیقه سکوت کردند.

در میان رهبران گروه 20، رئیس جمهور برزیل که رئیس بعدی اجلاس سران G20 خواهد بود، بیش از همه تحت تأثیر این مکان قرار گرفت. او با گریه گفت: «مهاتما گاندی در زندگی سیاسی من بسیار مهم است. “مبارزه بدون خشونت الگویی بود که من در طول سالهای مبارزه خود در سندیکاهای کارگری استفاده کردم.”

سران گروه 20 پای برهنه بر مزار گاندی

در بازگشت، نخست وزیر هند، ریشی سوناک، نخست وزیر هندی الاصل (هند سرخپوست آفریقای جنوب شرقی) بریتانیا را همراهی کرد و آقای بایدن پشت سر آنها راه افتاد. البته آقای مودی به لاوروف یک لحظه پیشنهاد داد که مسیر خود را تغییر دهد و به جمع پیشتازان برود. لحظاتی بعد دوربین های خبرگزاری ها وزیر امور خارجه روسیه را نشان دادند که در کنار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد قدم می زد آرام با او صبحت می کرد.

میزبان بعدی اجلاس G20 در سال 2024 برزیل خواهد بود و در سال 2025 این نشست در آفریقای جنوبی برگزار می شود.
علاوه بر اتحادیه اروپا، گروه 20 شامل 19 اقتصاد بزرگ جهان بود، اما عضویت در اتحادیه آفریقا توسط رهبران گروه 20 در اجلاس هند پذیرفته شد.

سران گروه 20 پای برهنه بر مزار گاندی

سران گروه 20 پا برهنه در مقبره گاندی

سران گروه 20 پا برهنه در مقبره گاندی

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا