اخبار خودرو

رشد تولید برای تیگارد موتور ؛ خصوصی ها در حال رکورد زدن

رشد تولید برای تیگارد موتور ؛ خصوصی ها در حال رکورد زدن

آمار رسمی تولید در سال 1402 حکایت از رشد تولید تیگارد موتور و همچنین رکوردی بی سابقه برای خودروسازان خصوصی کشور دارد.

در سال 1402 شاهد رشد کلی تولید خودروهای سواری بودیم که تولید این دسته از خودروها نسبت به سال 1401 حدود 6 درصد رشد داشت. مثل همیشه دو خودروساز بزرگ دولتی در تولید پیشتاز بودند اما هر دو افت تولید داشتند. تولید نسبت به سال گذشته ایران خودرو و سایپا نسبت به سال 1401 افت تولید 5 و 4 درصدی را تجربه کرد و نتوانست رکورد تولید خوبی را نسبت به ظرفیت خود ثبت کند. البته برخی خودروسازان خصوصی در زمینه تولید آمار ناامیدکننده ای داشته اند. به عنوان مثال پایگاه سروش دیزل نسبت به سال قبل 98 درصد و سایر شرکت ها مانند راین و نورا موتور به ترتیب 62 و 53 درصد افت تولید داشته اند. البته سایر شرکت های خصوصی نیز این کاهش تولید را انجام داده و آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشته اند.

رشد تولید تیگارد موتور; خصوصی ها در حال ثبت رکورد هستند.
رشد تولید برای تیگارد موتور ؛ خصوصی ها در حال رکورد زدن

رشد تولید 206 درصدی تیگارد موتور

در بین خودروسازان خصوصی کشور، تیگارد موتور بیشترین درصد رشد را به ثبت رسانده است. این خودروساز در سال 1402 رشد تولید 206 درصدی را به ثبت رساند که بالاترین درصد آمار وزارت حراست است. البته این را هم باید در نظر گرفت که تولید تیگارد موتور در سال 1401 بسیار محدود بوده و در واقع در سال 1403 تولید گسترده ای داشته است. تیگارد X35 کلید فشار داده شد. اما به هر حال رشد تولید این خودروساز در سال 1402 نشان می دهد که این شرکت جدید برنامه های جدی برای توسعه و گسترش محصول دارد. لازم به ذکر است که برای سال جاری برنامه ریزی شده است. وانت L7 plus که به محصولات تولیدی این خودروساز اضافه خواهد شد.

رشد تولید تیگارد موتور; خصوصی ها در حال ثبت رکورد هستند.
رشد تولید برای تیگارد موتور ؛ خصوصی ها در حال رکورد زدن

رشد بی سابقه شرکت های خصوصی قدرتمند

در سال 1402، خودروسازان خصوصی قدرتمند رشد بی‌سابقه‌ای را ثبت کردند. در سال 148678 خودرو، مدیران خودرو رشد 60 درصدی تولید داشتند! کرمان موتور با ثبت رکورد فروش 58 هزار و 341 دستگاهی و گروه، 124 درصد افزایش تولید را تجربه کرد. بهمن با فروش 23 هزار و 147 دستگاه موفق به افزایش 52 درصدی تولید شد. آرین پارس موتور و فردا موتور نیز رشد تولید خوبی داشته اند و در مجموع نتایج تولید خودروسازان خصوصی بسیار بهتر از دو خودروساز دولتی کشور بوده است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا