اخبار روز

ربع سکه با پرچم ضرر.


به گزارش پی ام آپ، دلار تهران از هفته گذشته در حالی آغاز به کار کرد که خبر تحریم ها و بیانیه تروئیکای اروپایی در پایان نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتظارات را برای افزایش و رشد افزایش داد. دلار در معاملات ثانویه این احتمال را افزایش داد، اما حتی اخراج یک سوم بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی توسط ایران در واکنش به بیانیه شورای حکام و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نتوانست دلار را به همراه داشته باشد. افزایش و قیمت دلار در واکنش به آزادی زندانیان هفته گذشته کاهش یافت و تروئیکای اروپایی اعلام کرد که علیرغم تعطیلی، غروب آفتاب در 18 اکتبر (26 مهر) مهر) تحریم های موشکی ایران را حفظ خواهد کرد، اما علیرغم این اظهارات، همزمان با سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور این کشور به آمریکا، دلار در آستانه تبادل زندانیان و آزادسازی پول های بلوکه شده توسط ایران کاهش یافت. برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، پرونده تبادل زندانیان و آزادی هفت میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی پس از سال ها بسته شد.

به گزارش اکو ایران، پیش از سفر رئیس جمهور به نیویورک، برخی تحلیلگران پیش بینی کردند که دور جدید دیپلماتیک در این سفر برگزار شود و در نهایت پیام حسین امیرعبداللهیان در شبکه اجتماعی ایکس مبنی بر دیدار با همتای عمانی خود این گمانه زنی را تقویت کرد. بیانیه رویترز درباره تلاش قطر برای یافتن زمینه مشترک در موضوع دشوار برنامه هسته‌ای نیز سیگنالی بود که در این سفر میانجی عرب را به جریان دیپلماسی بین ایران و غرب باز کرد، زیرا قطر و عمان دو کشور هستند. اگرچه دو میانجی عرب دیپلماسی ایران و غرب تاکنون ابتکارات موفقی در این زمینه داشته اند، اما در واکنش به این خبر قیمت دلار نیز کاهش یافت.

در مجموع، روند نزولی قیمت دلار در هفته گذشته را می توان به افزایش قیمت جهانی نفت، تبادل زندانی بین ایران و آمریکا، آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران، احیای دیپلماسی در نیویورک و … نسبت داد. میانجی گری میانجی های عربی در مذاکرات با غرب که تاثیر اخبار منفی بر بازار ارز را سخت کرد.

خط قرمز بازارساز برای دلار

هفته گذشته دلار با کاهش 1 درصدی مواجه شد، اما در نهایت با رسیدن به سطح حمایتی 40 RSI حمایت خود را به دست آورد و در ساعات پایانی تابستان کمی افزایش یافت.

مهمترین مقاومت دلار در حال حاضر محدوده 50 هزار تومانی است، بنابراین بازارساز اجازه نمی دهد دلار به راحتی از این مقاومت عبور کند. و به خط قرمز بازارساز تبدیل شده است، در محدوده قیمتی 48 هزار تومان، همان سطح حمایتی 38 درصدی فیبوناچی وجود دارد که نمی گذارد دلار راحتتر سقوط کند.

حباب درهم عاملی است که در گذشته برای پیش بینی قیمت دلار از آن استفاده می شد، زیرا به عنوان پارامتری از رفتار معامله گران ارزهای اساسی که جریان صادرات و واردات را کنترل می کنند، در نهایت حباب درهم شناخته می شود. این هفته بالاتر از میانگین سه ماهه تعیین شده به صورت ماهانه و هفتگی است که نشان می دهد معامله گران درهم در برابر کاهش بیشتر قیمت دلار مقاومت کرده و از کاهش شدید دلار در اولین ساعت معاملات روز شنبه جلوگیری کردند.

نهنگ ها در حال بررسی سکه ها هستند.

معامله گران سکه بیش از دارندگان دلار با کاهش 1.4 درصدی ارز ضرر کردند. روز چهارشنبه ارز به پشتوانه منطقه 27 میلیون و 700 هزار تومانی نفوذ کرد اما در نهایت در پایان روز پنجشنبه به بالای این منطقه بازگشت. .

در پایان این هفته حباب سکه در کانال 18 درصدی قرار داشت که فاصله چندانی با پایین ترین سطح حباب در 6 ماه گذشته ندارد. کمترین میزان حباب ارز در 6 ماه گذشته 16.7 درصد بوده است. و بالاترین سطح حباب در این مدت تقریبا 26 درصد است. حباب سکه در این هفته نشان می دهد که حباب سکه به پایین ترین حد خود نزدیک شده است که در صورت کاهش اخبار مثبت در بازار سکه و سکه ممکن است نهنگ های بازار را به سمت خرید سوق دهد.

ربع سکه با پرچم ضرر.

دارندگان طلای مذاب در این هفته کمترین ضرر را داشتند و زیان این گروه به یک درصد نرسید، اما برعکس معامله گران ربع سکه با 2.9 درصد کاهش بیشترین ضرر را داشتند. قیمت طلای مذاب در محدوده حمایتی 38 درصدی فیبوناچی در قیمت 10 میلیون و 80 هزار تومان قرار دارد و در صورت شکست سطح 9 میلیون و 700 تا 9 میلیون و 800 هزار تومان پشتوانه محکمی برای وی خواهد بود. .

ربع سکه اما در عملیات این هفته به پشتوانه خط روند صعودی خود که از آذرماه با ثبات است، نفوذ کرد، مهم ترین حمایت ربع سکه در محدوده 9 میلیون و 600 هزار تومان است. محدوده ده میلیون و 300 هزار تومان نیز مقاومت مهمی در برابر ربع ارز است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا