اخبار روز

رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک توک

بسته تصویب شده توسط سنای آمریکا، مالک تیک توک را موظف کرد تا ظرف یک سال بخش آمریکایی این شبکه اجتماعی را واگذار کند.

به گزارش تسنیم، مجلس سنای آمریکا به اتفاق آرا با 79 رای موافق و 18 رای مخالف به ممنوعیت فعالیت شبکه اجتماعی تیک توک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی آن از فروش این شبکه به یک تا 9 ماه آینده رای داد. تحویل سال

استفاده از شبکه اجتماعی تیک توک باعث نگرانی شدید قانونگذاران آمریکایی شده و این نگرانی وجود دارد که شرکت چینی بایت دنس که مالک تیک توک است به اطلاعات میلیون ها کاربر آمریکایی دسترسی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این لایحه 4 روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید که بر اساس آن در صورت عدم فروش تیک تاک به شرکت های غربی، این پلتفرم در آمریکا ممنوع خواهد شد و با تصویب سنا، جو بایدن اعلام کرد، این لایحه امروز برای آغاز روند اجرایی امضا خواهد شد.

بر اساس این لایحه، این نرم افزار چینی از فروشگاه های اپلیکیشن ایالات متحده ممنوع می شود، مگر اینکه پلت فرم رسانه های اجتماعی، که توسط حدود 170 میلیون آمریکایی استفاده می شود، طی 9 ماه تا یک سال آینده از شرکت مادر خود ByteDance جدا شود.

قانونگذاران حامی این لایحه استدلال می کنند که TikTok تهدیدی برای امنیت ملی است زیرا دولت چین می تواند از قوانین اطلاعاتی علیه ByteDance استفاده کند تا ByteDance را مجبور کند داده های کاربران ایالات متحده را به پکن تحویل دهد.

درگیری بین شرکت TikTok و دولت ایالات متحده به یک موضوع بین المللی گسترده تبدیل شده است. این درگیری به دلیل مسائل مختلفی از جمله حفاظت از داده ها، امنیت ملی و رقابت اقتصادی به وجود آمده است.

علاوه بر این، درگیری های اقتصادی بین آمریکا و چین نیز نقش مهمی در این تنش ها دارد. این درگیری ها منجر به افزایش اقدامات دولت ایالات متحده علیه شرکت های چینی از جمله TikTok شده است.

در پاسخ به این تنش‌ها، TikTok در تلاش است تا با ارائه تضمین‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها، از جمله ایجاد مراکز داده مستقل در خارج از چین، اعتماد دولت ایالات متحده را جلب کند.

با این حال، این درگیری ها احتمالاً ادامه خواهد داشت و تأثیری بر روابط بین المللی، اقتصاد و حقوق شهروندی خواهد داشت. برای کنترل این تنش ها و یافتن راه حل های مناسب، همکاری دولت ها، شرکت ها و سازمان های بین المللی ضروری است.

در همین حال، اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت: «ممنوع کردن یا الزام به انتشار تیک توک، یک سابقه جهانی نگران‌کننده برای افزایش کنترل دولت بر پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند، وقتی ایالات متحده یک پلت فرم خارجی را ممنوع می‌کند، قوانین مشابهی را در کشورهای دیگر ایجاد می‌کند.»

چندی پیش، کنگره آمریکا لایحه واگذاری تیک توک را تصویب کرد. طبق این لایحه، بایت دنس، غول فناوری چینی و مالک تیک توک، 165 روز یا حدود 6 ماه فرصت دارد تا تیک توک را تحویل دهد. اگر ByteDance از انجام این کار خودداری کند، فروشگاه های برنامه راه اندازی شده توسط گوگل، اپل و سایر شرکت های فناوری دیگر نمی توانند تیک توک را به طور قانونی به کاربران معرفی کنند یا از خدمات میزبانی وب برای پشتیبانی از برنامه های بایت دنس استفاده کنند.

در همین حال، کمپین جو بایدن در 11 فوریه به TikTok پیوست تا رأی دهندگان جوان را تشویق کند.یکی مقامات کمپین بایدن گفتند که کمپین اقدامات احتیاطی امنیتی بیشتری را برای دستگاه های الکترونیکی خود که TikTok روی آنها نصب شده است انجام می دهد و موضوع پیوستن آن به TikTok جدا از بررسی های امنیتی مداوم این برنامه است.

گروهی از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا از جو بایدن خواستند به دلایل امنیتی حساب تبلیغاتی خود در شبکه اجتماعی تیک توک را غیرفعال کند.

آنها در نامه ای گفتند که بایدن خطرات امنیت ملی شبکه اجتماعی تیک توک را نادیده گرفته است. بنابراین چگونه دولت می تواند در مورد خطرات این برنامه در حالی که رئیس جمهور از آن استفاده می کند به مردم آمریکا هشدار دهد؟

همزمان، دولت بایدن سال گذشته از نهادهای این کشور خواست تا اپلیکیشن TikTok را از تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی کارمندان دولت و فدرال حذف کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا