اخبار روز

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی به این راهکار ها توجه کنید!

به نقل از شمانیوز، به گزارش پی ام آپ، اغلب وقتی به دنبال دلیل داغ شدن گوشی شما می گردید، به دنبال دلیل خاصی مانند استفاده زیاد یا اتصال زیاد به بلندگوها می گردد. برای رفع این مشکل، ممکن است آنلاین شده باشید و عباراتی را که هنگام بروز خطا مشاهده می‌کنید در گوگل جستجو کرده باشید و حتی از برنامه‌های خاصی استفاده کرده باشید.

تقریباً هر بار با مجموعه ای از دلایل قدیمی برای داغ شدن تلفن خود مواجه می شوید. از جمله “روشنایی صفحه نمایش شما خیلی زیاد است” یا “وای فای تلفن شما برای مدت طولانی متصل شده است”، “شما بازی های زیادی انجام می دهید (که اغلب با توصیه هایی مبنی بر اینکه گوشی شما یک کنسول بازی نیست مواجه می شود). )” و غیره. Wi-Fi می تواند مشکل ساز باشد، اما این خود اتصال اینترنت نیست که باعث ایجاد مشکل می شود، نحوه استفاده شما از آن است.

ویروس ها را نادیده نگیرید

بدافزارهای موجود در گوشی اندرویدی شما می تواند مشکلی باشد که گوشی را داغ کند، به عبارت دیگر، توسعه دهندگان این بدافزارها نگران سلامت دستگاه شما نیستند و فقط می خواهند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشند.

به قاب گوشی دقت کنید.

یکی از مسائل مهمی که بسیاری از دارندگان گوشی های هوشمند با آن درگیر هستند، قاب گوشی است. تقریبا تمام قاب های گوشی از پلاستیک ساخته شده اند یا پلاستیک زیادی دارند و حتی قاب های چرمی نیز مشکلاتی مشابه دارند. تلفن عایق است و گرما را در داخل و سرما را خارج می کند.

به دلایل ایمنی، زمانی که گوشی شروع به داغ شدن می کند (مخصوصاً در حین عملیات سنگین)، نیاز به دفع گرما دارد و وجود قاب ساخته شده از مواد صنعتی مانع از وقوع این امر می شود. در واقع مثل ورزش کردن با کت است. گزینه های جلوگیری از این امر خیلی خاص نیستند، اما بیرون آوردن گوشی از قاب می تواند شروع خوبی باشد.

کابل شارژر را چک کنید

وضعیت باتری و کابل شارژ از دیگر نکاتی است که می توانید در این زمینه به آن توجه کنید. اگر تلفن قدیمی دارید که اغلب بیش از حد شارژ می شود (نباید گوشی خود را تا 100 درصد شارژ کنید و باید به طور مرتب آن را 80 تا 90 درصد شارژ کنید تا عمر باتری افزایش یابد)، ممکن است باعث گرم شدن گوشی شود.

با این حال، باید کیفیت کابل شارژر خود را نیز بررسی کنید. گوشی‌ها نباید هنگام شارژ داغ شوند (مسلماً آنقدر داغ نمی‌شوند که مشکلی ایجاد کند)، و زمانی که گرم می‌شود، ممکن است به دلیل معیوب بودن باتری (که در گوشی‌های هوشمند امروزی مشکلی برای حذف آن وجود دارد) یا کابل شارژر بی کیفیت باشد. یک راه آسان برای رفع این مشکل تعویض کابل است.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی به این راهکار ها توجه کنید!

آیا وای فای هم مشکل ایجاد می کند؟

Wi-Fi به خودی خود مشکلی نیست، اما ممکن است گوشی هوشمند شما به دلیل استفاده بیش از حد از Wi-Fi بیش از حد داغ شود. کاربران اندروید به ویژه در برابر برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، مانند CPU و Wi-Fi یا اینترنت تلفن همراه حساس هستند. اگر برنامه ها به این روش راه اندازی شوند، می توانند باعث گرم شدن گوشی شوند.

از طرفی با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرمتر شدن هوا، در صورت قرار گرفتن تلفن همراه در معرض گرما ممکن است باعث آسیب و خطراتی مانند تخریب شود، بنابراین توصیه می شود گوشی را از جیب، تلفن همراه خارج کنید. . آن را در حالت هواپیما قرار دهید، گوشی خود را در ماشین رها نکنید، گوشی خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، آن را زیر بالش نبرید و از همه مهمتر هرگز گوشی داغ را در فریزر قرار ندهید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا