اخبار روز سینما

راز بیماری بهروز افخمی با عکس!







به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، در مراسم «شب کارگردان» محمود دولت آبادی، ایرج راد، اصغر همت، حبیب رضایی، نوید محمدزاده، محمد رحمانیان و دیگر هنرمندان سینما و تئاتر حضور داشتند.

فرارو نوشت: در همین حال عکسی از علیرضا کوشک جلالی در این مراسم در حالی که بهروز افخمی روی ویلچر نشسته در برخی رسانه ها منتشر شد. بیماری او چیست؟ -دست به دست هم داد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود. شخص حاضر در تصویر بهروز افخمی نیست، بلکه علیرضا کوشک جلالی کارگردان، نویسنده و بازیگر سرشناس تئاتر 66 ساله است که از زوایایی شبیه بهروز افخمی است.

علیرضا کوشک جلالی کیست؟

علیرضا کوشک جلالی (زاده ۲۰ فروردین 1337 در تهران) نویسنده، نمایشنامه‌نویس، پژوهشگر، مترجم، معلم تئاتر، کارگردان تئاتر و برنده جایزه افتخاری تئاتر کلن/آلمان 2016. عضو انجمن کارگردانان ایران و آلمان و سابقه کار نویسنده و کارگردان در آلمان از سال 1986. وی در سال 1392 مدرک هنر را از وزارت ارشاد دریافت کرد. او در سال 2004 گروه تئاتر «آنسامبل علی جلالی» را در کلن تأسیس کرد و در حال حاضر مدیر هنری این گروه است.

چهار نمایشنامه او توسط Theaterverlag مونیخ منتشر شد. «انتشارات قطر» نمایشنامه‌های «همزاد»، «با کاروان سوخته»، ترجمه نمایشنامه «جورف و ماریا» اثر «پیتر تورینی»، انتشارات «نمایش»، ترجمه «پاستچی پابلو نرودا» و نمایشنامه «هبیل و انتشارات کاین و افراز، ترجمه «خدای کشتار» اثر یاسمینا رضا، ترجمه نمایش «پوزه چرمی» اثر هلموت کراوز و «هنر خوب و خوب است، اما خیلی دردناک است» برای کتاب منتشر شد. بازار. او در سال 1388 یک تله تئاتر طنز 60 قسمتی را بر اساس آثار «کارل والنتین» و «لوریو» برای تلویزیون ایران تولید کرد. وی تاکنون بیش از 40 نمایش در آلمان و 15 نمایش در ایران روی صحنه برده است و جوایز متعدد کارگردانی و فیلمنامه نویسی از جشنواره های بین المللی تئاتر را از آن خود کرده است.

کوشک جلالی در سال ۱۳۸۸ برای اولین بار در شهر دورتموند آلمان اپرایی را به زبان ترکی و آلمانی کارگردانی کرد. [نیازمند منبع]از آثاری که این کارگردان در ایران اجرا می کند می توان به بازی های ماساخ، پابلو نرودا، بازرس، موسیو ابراهیم و گل های قرآن و خدای سلاخی، سیستم کلاه گنده، پوزه چرمی، مسیو ابراهیم و گل های The Flowers اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: قرآن که مورد تایید انجمن منتقدان تئاتر قرار گرفت به عنوان بهترین اجرای سال 1385 معرفی شد.




آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا