چی بپوشیم: سریال پایان شب یکی از معدود سریال هایی است که در هر قسمت توانسته تاثیر زیادی روی مخاطب بگذارد. یکی یکی از جذابیت های فراوان این سریال حضور بازیگرانی است که به شخصیت ها عمق بخشیده اند و برای جان بخشیدن به آن ها از هیچ کوششی دریغ نکرده اند.
البته طراحی عالی لباس و آرایش نیز به آنها اجازه داده تا پیشتاز باشند. دو نقش مهم این سریال را هدی زین العابدین و سحر گلدوست بازی می کنند. در این مقاله به بررسی سبک هر یک از این دو می پردازیم و مقایسه ای بین آن ها انجام می دهیم. با ما بمان.
هدی زین العابدین; در نقش ماهرخ یا ماهی.
زین العابدین سال هاست در سینما و تلویزیون بازی می کند. اما اخیرا با این سریال بیشتر از همیشه دیده و شناخته شده است. شاید اگر پارتنر یا بازیگر مقابلش پارسا پیروزفر نبود این کار او چندان مورد استقبال قرار نگرفت. در هر صورت هدی به خوبی از عهده نقش برآمده و تصویری عالی و باورپذیر از شخصیت خود ارائه کرده است. او در نقش ماهی یا ماهرخ ظاهر شده است. زنی که تحصیلات هنری دارد، جذاب و زیباست و به خاطر عشق پرشوری که در جوانی به معلمش داشت، شجاعانه ازدواج کرد و تمام هزینه ها را پرداخت. اما در مقطعی از این رابطه به این نتیجه رسید که باید طلاق بگیرد و داستانش را متفاوت از این زندگی پر از گلایه دنبال کند.
قدرتمند و کنترل کننده
ماهی ها شخصیتی کنترل کننده دارند. نداشتن مادر و بودن در کنار همسری که حواسش پرت است و مهارت های رنگارنگی برای مدیریت شرایط ندارد، او را به چنین سطحی از کنشگری نسبت به مسائل مختلف زندگی زناشویی کشانده است و… همیشه ابتکار عمل را به دست می گیرد و کنترل آن را به دست می گیرد. موقعیت. شاید نتیجه این کنترل ها زندگی او را تباه کرده است، اما او آن را نمی داند یا حداقل غیر از این تمرین نکرده است. این ویژگی ها در سبک آن نیز دیده می شود. لباس هایشان برش و نظم دقیقی دارد. او کت هایی می پوشد که او را مربع و مسلط نشان می دهد. ما آن پوشش را هم در محیط کار و هم در دادگاه می بینیم. رنگ هایی که انتخاب می کند نیز در طیف تیره ای قرار دارند که او را جدی تر نشان می دهد.
گروه سنی خود را بیان کنید
ماهی کوچکتر از همسرش است. این اختلاف سنی در زندگی مشترکشان مدام رنگ می بازد و حتی مسئولیت های متعدد خانم ها باعث شده که ظاهرشان تحت تاثیر قرار بگیرد. برای مثال در زمانی که او با همسرش بهنام با بازی پارسا پیروزفر زندگی می کند، موهایش را پر از تارهای سفید می بینیم. اما وقتی جدا می شود به شیوه ای دیگر به استایل خود می رسد و سعی می کند با بازگرداندن ظاهر متناسب با سن واقعی خود دوباره به خودش تبدیل شود. او در یک صحنه بعد از طلاق، موهایش را بافته و به آن مدلی مدرن داد. همچنین دارای یک روند شیک از سبک های روز است. او این کت کوتاه و اسپرت را با شلوار جین و یک پیراهن جین کاغذی ست کرد. رنگ شال او نیز صورتی است و هماهنگی فوق العاده ای با رنگ های دیگر در استایل او دارد. نشان می دهد که می داند روز مادوفشان چگونه می گذرد. به علاوه، طعم خوبی دارد.
از عناصر مرتبط با سطح کلاس فرهنگی خود استفاده کنید.
از هماهنگی استایل ماهی در صحنه ای گفتیم که او بار دیگر با استایل جدیدش به بهانه معاشقه با بهنام خود را در معرض دید او قرار داد. یکی یکی دیگر از خصوصیات در نوع خود در این سکانس، هارمونی رنگی لباس بود. او هنر خوانده و نقاش بود. این موضوع در ترکیب رنگ و استایل خوب به نظر می رسد. در واقع باید بگوییم که سطح طبقاتی فرهنگی این شخصیت به خوبی در طراحی لباس او لحاظ شده است.
سحر گلدوست به عنوان ثریا
گلدوست بازیگر جدیدی است که قبلا در فیلم قهرمان اصغر فرهادی دیده بودم. گلدوست در هر دو اثر نقش زنی از طبقات پایین اجتماعی را از نظر فرهنگی و اقتصادی بازی می کند. ثریا نام شخصیتی است که سحر در سریال آخر شب زنده می کند. او به خوبی توانسته کاراکتر خود را برای مخاطب باورپذیر کند. اما درباره استایل او چه می گویند؟
سادگی ایمن
ثریا زنی با اعتماد به نفس است. حتی زمانی که با همسر ماهی وارد رابطه می شود، تهدیدی جدی برای او محسوب نمی شود و حس نفرت و حسادت ماهرخ را برمی انگیزد. او زن ساده ای است که با سختی های فراوان بزرگ شده و نه تنها، حتی همه عزیزانی که برایش بودند به او ظلم کرده اند. آخرین آنها بهنام است که با تصمیمات اشتباه و عجولانه او را در رابطه ای به بیراهه می کشاند که نتیجه ای جز جدایی ثریا از دخترش ندارد. او در یک دیالوگ از کتک هایی که همسر سابقش به او کرده و ترسش از گفتن ماجرا برای خانواده اش صحبت می کند. همه اینها به این معنی است که ما با فردی روبرو هستیم که از این دنیا بهره های کمی گرفته و همیشه تسلیم شده است. اینها باعث شده است که در طراحی لباس خود سبکی ساده به حساب بیاید. اصلا جلب توجه نمیکنه همیشه تمیز و مرتب است. مثل همه مادران و زنان سنتی در پشت صحنه زندگی; جدی گرفته نشده، مظلوم و تنها.
از درخشش و جلب توجه خودداری کنید.
ثریا در زندگی هیچ کس نقش اول را نداشته است. حتی خود او در معدود دفعاتی که تصمیم به تغییر گرفته است، چهره غالب زندگی مانع از ظهور او شده است. رابطه او با بهنام ناقص می ماند، پسرش از او دور است. او هرگز دیده نمی شود. روزی که قرار است با بهنام ازدواج کند به خود می آید و سعی می کند متفاوت باشد اما همچنان درخششی در سبک او نمی بینیم. سادگی و کم رنگ بودن سبک را به عنوان بیانی از دیده نشدن در بخش های مختلف زندگی شما بیان می کند.
محافظه کار و بی رنگ
ثریا از رنگ های فراوان قهوه ای، خاکستری و کرم استفاده می کند. او به تیپ و ظاهر خود نمی رسد و این تا حدودی به دلیل سطح اقتصادی و فرهنگی اوست. زنان این طبقات عموماً به سبک زندگی اهمیت نمی دهند. او زنی ساده است که رنگ هایش نه خیلی تیره و نه خیلی روشن در استایلش نشان می دهد که او هم مثل هر انسان دیگری در وضعیت خاکستری قرار دارد و در طول فیلم چهره خطرناک و مضری نیست.
در پایان
آخر شب چه اتفاقی می افتد؟ آیا باید منتظر سحر باشیم یا قرار است به شب برویم؟ باید قسمت های دیگر این مجموعه را هم بررسی کنیم تا به جمع بندی کامل در این موضوع برسیم. طراحی لباس شخصیت های این مجموعه از جمله ماهی و ثریا بسیار عالی است. نطر شما چی هست؟
منبع:برترینها