اخبار روز

رئیس صدا و سیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ است. ساترا در مورد پخش هشدار داد و سکوها نیز در همین راستا عمل کردند

به گزارش خبرگزاری مگتو در پایان جلسه کمیته اجرایی دولت، پیمان جبلی رئیس کمیته اجرایی دولت در جمع خبرنگاران از تبلیغات نامزدهای دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد. رسانه ها: مناظره ها ضبط شد و انشالله از روزی که تبلیغات رسمی مرحله دوم انتخابات مجلس آغاز شد.

وی افزود: علاوه بر تبلیغات تلویزیونی 20 دقیقه ای که هر کاندیدا خواهد داشت، انشالله مناظره بین کاندیداها از صدا و سیمای استان ما نیز پخش می شود که در حال ضبط است و فکر می کنم تقریباً همه آنها در حال ضبط است. سایر برنامه های ضبط مناظره به پایان رسیده است.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره امتیاز این سازمان در حوزه کار در حوزه عفاف و حجاب گفت: قطعاً امتیاز خیلی بالا نخواهد بود، نه به دلیل اینکه اقدامات زیادی انجام نشده، بلکه به دلیل گستردگی این مشکل و این تعارض به این معنی است که موضوع در سطح جامعه آموخته می شود. این یک عمق فرهنگی، یک عمق تاریخی و یک عمق اجتماعی دارد و هنوز چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد. اما قطعاً جای کار بیشتری وجود دارد و برنامه های رادیویی و تلویزیونی برای ارائه تدارک دیده شده است و انشالله در آینده بر دامنه این پخش چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی افزوده خواهد شد.

وی یادآور شد: برنامه‌های اصلی ما غلبه بر گفتمان اثربخشی حجاب در امور اجتماعی و به‌طور مشخص کنشگری عفیفانه زنان مسلمان و ایجاد نمونه‌های بسیار موفق از فعالیت زنان مسلمان در ایران و سایر کشورهای حاضر است. و اینکه حجاب عاملی برای نقش آفرینی زنان در امور اجتماعی است. و مقایسه آنچه که حجاب به زنان به عنوان فرصتی برای ایفای نقش بزرگتر می دهد و مقایسه با نقشی که زنان در جوامع غربی ایفا می کنند و نگاه به زن به عنوان ابزاری که در آن جوامع به زنان داده نمی شود تبدیل می شود. گفتم در حد مطلوبی نیست اما تلاش می کنیم هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی آن را ارتقا دهیم.

جبلی در خصوص وضعیت تعطیلی دفتر صدا و سیما در آذربایجان گفت: در حال حاضر اطلاعی ندارم. گفته شد جاهای دیگری هم هست، آخرین آن ها را نمی دانم، اما باید تلاش کنیم که محدودیت ها از سوی وزارت محترم خارجه رفع شود.

وی درباره حذف سریال حشاشین از شبکه داخلی گفت: بله، ساترا وظیفه دارد از محتوای تحریف شده ای که به درک اجتماعی آسیب می زند و افکار عمومی را مخدوش می کند، جلوگیری کند. به نظر ما سریال حشاشین باید تنظیم و نظارت شود که همانطور که ساترا در بیانیه خود گفته است نه بر اساس واقعیات اتفاق افتاده بلکه بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده است، به همین دلیل ساترا به تریبون ها هشدار داد که پخش کنند. و سکوها نیز در این راستا عمل کرده اند.

جبلی در پاسخ به این سوال که تکلیف معاونت سیاسی سازمان به کجا رسیده است، آیا صاحبی به فعالیت خود ادامه می دهد یا شخص دیگری می آید، گفت: این موضوع به تصمیمات داخلی سازمان مربوط می شود و در حال بررسی هستیم.

۲۲۰

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا