اخبار خودرو

دیپال L07 در آستانه معرفی ؛ محصول مشترک چانگان و هواوی

دیپال L07 در آستانه معرفی ؛ محصول مشترک چانگان و هواوی

دیپال زیرمجموعه چانگان به زودی یک سدان جدید را در بازار چین معرفی خواهد کرد. این سدان L07 نام دارد و سیستم های رانندگی هوشمند آن توسط هواوی توسعه یافته است. محصول مشترک دو شرکت بزرگ چینی با پیشرانه تمام الکتریکی و مجهز به ژنراتور الکتریکی (EREV) به فروش می رسد.

شاید بدانید که از نوامبر 2023، چانگان و هواوی وارد همکاری گسترده ای شده اند و این خودروساز چینی محصولات رده بالای خود را به سیستم های هوشمند این غول فناوری مجهز می کند. سدان دیپال L07 را می توان خواهر SL03 دانست، با این تفاوت که بیشتر بر روی فناوری های هوشمند تمرکز دارد تا عملکرد اسپرت. L07 در ظاهر مسیر SL03 را ادامه می دهد و تنها در جزئیات کمی با آن تفاوت دارد. سپر جلو یکی یکی از مواردی است که این دو مدل را متمایز می کند. در SL03 طراحی اسپرت تری دارد، اما در L07 ما طراحی ساده تری داریم. این مدل جدید همچنین فاقد جلوپنجره سنتی است و ورودی های هوا در سپر تعبیه شده است.

Dipal L07 در شرف معرفی است. محصول مشترک چانگان و هواوی
دیپال L07 در آستانه معرفی ؛ محصول مشترک چانگان و هواوی

برای ایجاد تمایز بیشتر، دیپال L07 با رینگ های متفاوت راهی بازار خواهد شد. در حال حاضر اطلاعاتی از ابعاد این رینگ ها در دست نیست. در نمای عقب، سپر استفاده شده در L07 طراحی ساده تری دارد. این نسخه همچنین از باله دم برقی استفاده می کند.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین موسوم به MIIT، دیپال L07 دارای طول 4875 میلی متر، عرض 1890 میلی متر و ارتفاع 1480 میلی متر و فاصله بین محورها 2900 میلی متر است. . . با چنین ابعادی می توان گفت که L07 55 میلی متر بلندتر از SL03 است. وزن این خودرو بسته به مدل 1880 و 1865 کیلوگرم است.

نسخه تمام الکتریکی Dipal L07 مجهز به موتور الکتریکی کد XTDM33 است. این موتور توانایی تولید 248 اسب بخار قدرت را دارد. موتور الکتریکی نسخه EREV 215 اسب بخار قدرت تولید می کند. در این نسخه یک موتور 1.5 لیتری همان عملکرد ژنراتور را انجام می دهد و باتری را شارژ می کند. ناگفته نماند که باتری استفاده شده در هر دو نسخه از نوع لیتیوم فسفات آهن است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا