اخبار روز سینما

“دیزنی” دوباره متحد شد! / اعتصاب بزرگ در دیزنی لند پاریس

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

مهر: شرکت دیزنی پس از اعتصاب نویسندگان چندین فیلم سینمایی و پخش تلویزیونی خود را حذف کرد و همزمان، دیزنی لند پاریس با اعتصاب گسترده کارکنان خود مواجه شد!

به گزارش هالیوود ریپورتر، الیزا اسکینر که در اواسط ماه مه در گفتگو با گروهی از نویسندگان مجموعه «از زمین تا ند» متنی را درباره حذف بیش از 70 فیلم و سریال از سرویس‌های پخش دیزنی در آن ماه به اشتراک گذاشت. . سریال خودش رو نمیدونستم به زودی یکی از اونها میشه.

اسکینر که به همراه سایر اعضای انجمن نویسندگان اعتصاب کرده بود، گفت: همه شایسته هستند که از طریق تماس تلفنی مطلع شوند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده است، اما فضای ایجاد شده برای بی ارزش کردن فرد و تلاش آنها است.

در حالی که مدیر ارشد مالی دیزنی در 10 می گفت که “محتوای خاصی را از پلتفرم های استریم حذف خواهد کرد”، در 2 ژوئن فاش شد که این شرکت که در بحبوحه اخراج بوده است، 1.5 میلیارد دلار از برنامه های خود را حذف خواهد کرد. و برای سه ماهه سوم برنامه های بیشتری حذف می شوند.

به نظر می رسد دیزنی مانند دیگر شرکت های بزرگ رسانه ای کمربند خود را محکم می کند. برادران وارنر دیسکاوری قبلاً این کار را انجام داده است!

اگر ایجاد ظرفیت برای بی نهایت عنوان آثار، که زمانی تصور می شد بخشی از جذابیت عصر استریمینگ است، غیرممکن شده است، شاید باید گفت دوران اوج این رسانه به پایان رسیده است.

نیک ویگر، نویسنده کتاب «از زمین تا ند» می‌گوید: «اگر اینطور باشد، اکثر مردم ترجیح می‌دهند برنامه‌های شبکه یا کابلی را به جای پخش تماشا کنند، زیرا نرخ‌ها بهتر است».

دیزنی 75 کارمند پیکسار را دو روز پیش برای کاهش هزینه ها اخراج کرد. چند ماه پیش اعلام شد که دیزنی 7000 شغل در این گروه را تعدیل کرده و 3 درصد از نیروی کار خود را برای صرفه جویی در هزینه تعدیل خواهد کرد.

اعتراض و اعتصاب کارکنان دیزنی لند پاریس

از سوی دیگر، ورایتی گزارش داد، دیزنی لند پاریس با موج گسترده اعتراضات و اعتصاب بی سابقه کارمندان مواجه شد که منجر به لغو چندین نمایشگاه شد.

تظاهرات بزرگی دیروز (6 ژوئن) با صدها کارمند، که برخی از آنها اعضای نمایش های محبوب دیزنی لند را برعهده داشتند، با لباس شخصیت های خود و در دست داشتن بنرهایی در پارک موضوعی راهپیمایی کردند.

تظاهرات بزرگ دیروز پنجمین روز از اعتراضات سازمان یافته کارگری در دیزنی لند پاریس بود.

کارمندان پارک موضوعی می خواهند حقوق خود را 200 یورو در ماه افزایش دهند و می خواهند حقوق شیفت های یکشنبه را دو برابر کنند. آنها همچنین خواهان حق سفر برای رفت و آمد به محل کار خود هستند که حدود 20 مایلی از پاریس فاصله دارد.

دیزنی لند پاریس بعد از ظهر دوشنبه در حساب توییتر خود در مورد اختلالات احتمالی برنامه به بازدیدکنندگان هشدار داد و گفت که ممکن است برخی از برنامه ها یا فعالیت ها در تاریخ 6 ژوئن قطع یا حتی لغو شوند. البته دیروز پارک ها و هتل های دیزنی باز ماندند.

بسیاری از بازدیدکنندگانی که به دلیل اطلاعیه لحظه آخری دیزنی لند پاریس نتوانستند سفر خود را به پارک لغو کنند، در شبکه های اجتماعی ابراز تاسف کردند.

یکی از آنها نوشت که با وجود تعطیلی بیش از 50 درصد از تجهیزات بازی و حتی یک نمایش، مراکز فروش، مغازه ها و رستوران ها به طور کامل فعال هستند. وی افزود: مدیران با وجود اعتصابات نمی توانند اجازه دهند سود پارک یک ریال کاهش پیدا کند و عملکرد عالی محسوب می شود!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا