اخبار روز

دفاع شهردار تهران در برابر وام میلیاردی به مدیران شهری

به گزارش بازتاب آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نهمین سمینار بین المللی زلزله در جمع خبرنگاران درباره آمادگی شهرداری کلانشهر تهران برای مقابله با زلزله اظهاراتی داشت. وی اعلام کرد: تمرکز اولیه ما بر کاهش آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله است. پس درک صحیح ابعاد زلزله و تشخیص سریع وقوع آن برای ما بسیار مهم است. در این راستا در تهران در زمینه فناوری شتاب سنج و سیستم های تشخیص زودهنگام زلزله پیشرفت های چشمگیری حاصل شده است.

ایسنا در پیامی نوشت: وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته برای اولین بار در تهران 5 دستگاه شتاب سنج عمقی در عمق 50 متری زمین مورد بهره برداری قرار گرفت. علاوه بر این، نصب یک شتاب سنج دیگر در عمق 100 متری به زودی به پایان می رسد.

زاکانی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اقدامات شهرداری تهران در زمینه آموزش همگانی به شهروندان با هدف مقابله با زلزله گفت: سال گذشته 300 هزار شهروند از شهرداری تهران آموزش همگانی گرفتند. علاوه بر این، آموزش های ویژه ای در خصوص نحوه مقابله با زلزله به عنوان بخشی از سیستم مدیریت شهری به کارکنان ارائه شد.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری تهران نیز در ماه های اخیر در حوزه توان بدنی پیشرفت هایی داشته است. در این زمینه 16 هزار ساختمان برای اولین بار با همکاری 9 دستگاه پایش ایمنی می شوند و تاکنون عملیات نظارت بر 4 هزار ساختمان به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: 15 کارگروه با هدف مقابله با زلزله در ستاد امنیت و مدیریت بحران مدیریت شهری تهران تشکیل شده است.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری درباره حواشی فهرست منتشر شده تخصیص وام به مدیران مسکن شهرداری ها، گفت: سازمان ها و مجموعه های مختلف خانه سازمانی برای راه اندازی مدیران خود دارند اما شهرداری کلانشهر تهران خانه سازمانی برای مدیران ندارد. به همین دلیل در دوره های گذشته املاک شهری با قیمتی ناچیز و گاه با 50 درصد تخفیف در اختیار مدیران قرار می گرفت که مصداق بارز بی عدالتی بود.

وی با بیان اینکه تامین مسکن برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می آیند ضروری است، افزود: در این مدت زمین و ملک شهرداری را در اختیار مدیران قرار ندادیم، بلکه درصدی از آن را به آنها وام داده ایم. سود بانکی.” . برای پیشبرد این کار ابتدا به مدیران سپرده و سپس تبدیل به وام کردیم و آنها اقساط این وام را نیز پرداخت می کنند.

شهردار تهران در خاتمه تاکید کرد: واگذاری زمین و خانه به مدیران شهری مانند دوره های گذشته ناعادلانه بود، اما به این سمت نرفتیم و در عوض سعی کردیم به مدیران وام بدهیم. افراد شاغل در جامعه که مسکنی برای تهیه نیمکت نداشتند، اما متأسفانه این موضوع به شکل ناعادلانه ای در رسانه ها به تصویر کشیده شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

۲۳۳۲۱۷

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا