اخبار روز

دولت عراق استفاده از کلمه “اسرائیل” را در رسانه ها ممنوع کرده است

در نشست مشترک هیات رسانه ای ایران و عراق در بغداد، بر اهمیت موضوع فلسطین و دفاع از ملت مظلوم تا پیروزی نهایی تاکید شد. در این جلسه اعلام شد که استفاده از «اسرائیل» در رسانه‌های عراق ممنوع است و باید به جای این کلمه از رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، هیات رسانه ای ایران به سرپرستی فرشاد مهدی پور، معاون رسانه و تبلیغات وزارت ارشاد با هیات کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق به ریاست علی الموید در بغداد دیدار و در خصوص گسترش رسانه های دوجانبه گفت وگو کردند. همکاری، مدیریت تولید محتوا، پیشگیری از انتشار اخبار جعلی و تشکیل اتاق فکر مشترک و گزارش جهانی مراسم اربعین، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

فرشاد مهدی پور در این نشست پیشنهاد برگزاری یک رویداد بزرگ در عراق با حضور فعالان رسانه ای حامی فلسطین را به منظور استفاده از ظرفیت های آحاد مردم و افکار عمومی کشورهای اسلامی مطرح کرد.

علی الموید، رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق نیز در این دیدار با تاکید بر گسترش روابط رسانه ای دو کشور ایران و عراق، پرداختن به اهمیت موضوع فلسطین را ضروری دانست و گفت: اربعین دارای اهمیت است. همیشه ادامه دارد و مسئله فلسطین تا پیروزی ادامه خواهد داشت. نابودی کامل امت اسلامی و نابودی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: استفاده از کلمه اسرائیل در رسانه های عراق ممنوع است، به جای آن از کلمه رژیم صهیونیستی یا رژیم غاصب صهیونیستی استفاده می شود که فشارهایی از سوی آمریکا و برخی کشورها برای ممانعت از اجرای آن وجود دارد قانونی و اجرایی شد.

رئیس کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق ادامه داد: روز جمعه در تمامی دانشگاه های عراق تظاهراتی در حمایت و همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکایی که مورد ظلم و ضرب و شتم قرار گرفته اند برگزار شد.

وی همچنین درباره مواضع دولت عراق اظهار داشت: نخست وزیر چه در نشست سازمان ملل و چه در گفتگو با بایدن از ملت مظلوم فلسطین به شکلی بی سابقه دفاع کرد.

الموید در خصوص برگزاری آتی کنفرانس کشورهای عربی در امارات خاطرنشان کرد: ما این کنفرانس را به یک کمپین بزرگ عربی برای دفاع از ملت فلسطین تبدیل خواهیم کرد و این را به برخی کشورها اعلام کردیم و آنها نیز استقبال کردند آی تی.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا