اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینی

پایگاه تحلیلی خبری پی ام آپ (pmup.ir):

این هفته در دنیای خودرو: ارائه کانسپت اولین مدل برقی لامبورگینی، معرفی گرانترین خودروی برقی جهان، نسل جدید بنز رقابتی با پورشه 911 و معرفی گرانترین خودرو و مدل اسپرت قدرتمند فورد.

لامبورگینی “قایق”.

به عنوان بخشی از جشنواره خودروهای کلاسیک در مونتری، کالیفرنیا، لامبورگینی از مفهومی به نام لانچر رونمایی کرد که قرار است پایه ای برای اولین مدل الکتریکی این شرکت باشد.

لامبورگینی در حال حاضر دو مدل اسپرت و یک SUV را در میان محصولات خود دارد و لانزاروته ترکیبی از هر دو است. این خودرو در سال 2028 به عنوان چهارمین مدل این سازنده ایتالیایی وارد بازار می شود.

مدیر طراحی لامبورگینی، میتجا بورکرت، می گوید طراحی لانزاروته از سفینه های فضایی و مدل های قبلی کارخانه الهام گرفته شده است. به گفته وی، این کانسپت علاوه بر اولین مدل الکتریکی لامبورگینی، چشم اندازی از مدل های آینده کارخانه را نیز نشان می دهد.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیلامبورگینی لانزادور در مونتری کالیفرنیا رونمایی شد

لانچر جای چهار سرنشین دارد و علاوه بر فضای بار در پشت صندلی های عقب، یک کاپوت نیز در جلو دارد. این خودرو دارای دو صفحه است که یکی جلوی راننده و دیگری جلوی سرنشین سمت راننده است. بین دو صندلی جلو یک کنسول مرتفع وجود دارد که دکمه های حالت رانندگی و کنترل جرقه در آن قرار دارد و در زیر کنسول فضایی برای وسایل کوچک وجود دارد. لامبورگینی از مواد بازیافتی برای ساخت قسمت هایی از اتاق استفاده کرده است تا نشان دهد در تولید مدل های آینده خود به حفظ محیط زیست توجه بیشتری خواهد کرد.

اطلاعات فنی دقیقی برای Launcher منتشر نشده است. استفان وینکلمان، مدیر لامبورگینی می‌گوید مهندسان کارخانه ترکیب ایده‌آل قدرت و مسافتی را که خودرو می‌تواند با یک بار شارژ طی دو سال آینده طی کند، تعیین خواهند کرد. این خودرو دارای دو موتور الکتریکی است که وینکلمن می گوید خروجی آنها بیش از یک مگاوات است که معادل حدود 1350 اسب بخار است. همچنین می‌گوید این خودرو با یک بار شارژ مسافتی بیش از 300 مایل (482 کیلومتر) خواهد داشت.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیلانچر لامبورگینی، اولین مدل الکتریکی لامبورگینی

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیلانچر لامبورگینی، اولین مدل الکتریکی لامبورگینی

برقی شدن صنعت خودرو چالش بزرگی برای لامبورگینی است. محصولات این شرکت با موتورهای بنزینی دوازده و ده سیلندر پر سر و صدا شناخته می شوند و استفاده از موتورهای الکتریکی بی صدا بخشی از هویت کارخانه را از بین می برد. این شرکت پروژه ساخت اولین مدل الکتریکی خود را دو سال پیش آغاز کرد و می‌گوید لانزاروته را پنج سال قبل از تولید به نمایش گذاشته تا مشتریان را برای تغییر بزرگ آماده کند. وینکلمن در پاسخ به خبرنگاران گفت: مهندسان این شرکت در حال بررسی راهکارهای مختلفی برای حفظ صدای معروف موتورهای لامبورگینی در محصولات الکتریکی این کارخانه هستند.

امسال شصتمین سالگرد لامبورگینی است. این شرکت اعلام کرد که در شش ماهه اول سال 2023، 5341 دستگاه خودرو فروخته است که یک رکورد جدید برای کارخانه است. اوروس SUV و خودروی اسپرت هوراکان پرفروش‌ترین مدل‌های این شرکت هستند و لامبورگینی می‌گوید هر دو مدل کاملاً پیش فروش شده‌اند و دیگر سفارشی دریافت نمی‌کنند.

گران ترین خودروی برقی جهان

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیPininfarina B95 سقف و شیشه جلو ندارد

پینین فارینا، سازنده خودروهای اسپورت ایتالیایی، یک ابرخودروی الکتریکی بدون سقف به نام B95 ساخته است که می گوید مانند رانندگی با خودروی مسابقه ای فرمول یک در حین پرواز با هواپیمای جنگنده قدیمی است.

Pininfarina یک نام آشنا در طراحی خودرو است. استودیوی طراحی پینین فارینا توسط باتیستا پینین فارینا در سال 1930 تاسیس شد و بسیاری از مدل های معروف را برای سازندگان مختلف از جمله فراری، آلفارومئو و لانچیا طراحی کرد. در سال 2015، خودروساز هندی ماهیندرا، امتیاز خرید پینین فارینا را برای ساخت مدل های الکتریکی لوکس تحت این نام در کارخانه ای در ایتالیا خریداری کرد.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیتنها ده دستگاه از مدل B95 تولید خواهد شد

اولین مدل پینین فارینا یک سوپراسپرت به نام Bautista است که از سال گذشته تولید شده است. این شرکت همچنین یک SUV الکتریکی لوکس به نام Piora در دست تولید دارد. پینین فارینا در تولید این خودروها با کارخانه ریماک همکاری می کند. ریماک کارخانه ای در کرواسی است که یکی از اولین ابرخودروهای برقی را تولید کرد و اکنون مالک کارخانه بوگاتی است.

B95 بر روی پلت فرم مدل Bautista ساخته شده است. این خودرو دارای چهار موتور الکتریکی است که در مجموع 1900 اسب بخار قدرت تولید می کند. پینین فارینا ادعا می کند که شتاب صفر تا صد این خودرو در کمتر از دو ثانیه و حداکثر سرعت آن به 300 کیلومتر در ساعت می رسد.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیپانینفارین B95

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیپانینفارین B95

ماشین بدون سقف و شیشه جلو. برای اینکه وزش باد مزاحم راننده نشود، بالای فرمان و جلوی سرنشین در سمت راننده یک قسمت شیشه ای کوچک وجود دارد که هنگام رانندگی بالا آمده و جریان باد را روی سر سرنشینان هدایت می کند. پینین فارینا همچنین یک کلاه ایمنی تولید کرد که طراحی آن با رنگ و روکش خودرو همخوانی دارد.

B95 در سال 2025 به بازار عرضه می شود. قیمت این خودرو چهار میلیون و 400 هزار یورو (چهار میلیون و 800 هزار دلار) است و تنها ده دستگاه از آن ساخته می شود. با این قیمت، B95 در حال حاضر گران ترین خودروی الکتریکی جهان است.

رقیب جدید برای 911

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینینسل جدید کوپه GT در دو مدل عرضه می شود

نسل AMG، زیر مجموعه خودروهای اسپرت مرسدس بنز، سال آینده نسل جدیدی از کوپه GT را روانه بازار خواهد کرد. نسل اول این خودرو ده سال پیش تولید شد و بنز در دهه اخیر سعی کرده آن را به عنوان رقیبی جدی برای پورشه 911 معرفی کند.

تغییرات ظاهری نسبت به نسل اول مدل کوپه GT جزئی است و فقط چراغ ها و جلوپنجره تغییر کرده است. تغییر مهم اضافه شدن دو صندلی کوچک است که بیشتر برای کودکان مناسب است و با خواباندن آنها می توان فضای بار را افزایش داد. از نظر فنی، این خودرو شباهت های زیادی با بنز SL دارد که مدل جدید بدون سقف کارخانه است.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیمرسدس بنز، نسل جدید GT

موتور هشت سیلندر این خودرو به سبک سایر مدل های AMG به صورت دست ساز و توسط یک نفر ساخته شده و نام سازنده بر روی موتور درج شده است. AMG دو مدل از GT تولید می کند. قدرت قدرتمندترین مدل 585 اسب بخار، حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت و شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت 3.2 ثانیه است. قدرت ضعیف ترین مدل 476 اسب بخار، حداکثر سرعت آن 295 کیلومتر بر ساعت و شتاب آن 3.9 ثانیه است.

نیروی موتور در هر دو مدل از طریق یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. راننده این امکان را دارد که نیروی موتور را به هر چهار چرخ یا فقط به چرخ های عقب بفرستد. مدل‌های GT معمولی دارای یک بال عقب متحرک هستند که جهت وزش باد را تغییر می‌دهد تا خودرو در جاده تسلط بیشتری داشته باشد. GT همچنین دارای یک مدل سفارشی است که دارای بال عقب ثابت است و قطعات خودرو از فیبر کربن ساخته شده است.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیمرسدس بنز، نسل جدید GT

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود که گران‌تر از قیمت پایه ۱۲۰ هزار دلاری نسل فعلی باشد. قیمت پورشه 911 توربو که نزدیک ترین رقیب خودرو است حدود دویست هزار دلار است. بنز در سال‌های اخیر بر تولید خودروهای گران‌تر تمرکز کرده است. خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که میانگین قیمت محصولات بنز چهل درصد گرانتر از سال 2019 شده است.

موستانگ 300000 دلار

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیGTD بر اساس مدل مسابقه ای موستانگ ساخته شده است.

فورد قدرتمندترین مدل موستانگ را برای رقابت با خودروهای اسپرت اروپایی عرضه می کند. این خودرو که موستانگ GTD نام دارد بر اساس مدل مسابقه ای موستانگ ساخته شده و از سال آینده به تعداد محدود تولید خواهد شد.

فورد به تازگی مدل مسابقه ای موستانگ GT3 را معرفی کرده است. این خودرو با همکاری شرکت کانادایی Multimatic ساخته شده و فورد سال آینده با آن در مسابقه استقامت لمانز شرکت خواهد کرد.

ساخت یک خودروی قانونی مبتنی بر GT3 در خیابان، زاییده فکر جیم فارلی، مدیرعامل فورد است که چند ماه پیش این ایده را در X (توئیتر سابق) مطرح کرد. هنگام رونمایی از این خودرو، آقای فارلی گفت: “من عهد کرده ام که همیشه تیمم را تشویق کنم تا با ساختن یک ماشین خاص، به یک دستاورد خارق العاده دست پیدا کند.” او همچنین گفت که می خواهد این خودرو برای پورشه، استون مارتین و مرسدس بنز مشکل ایجاد کند.

دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینیموستانگ GTD در تعداد محدود تولید خواهد شد

فورد می گوید این خودرو را برای عملکرد بهتر دوباره طراحی کرده است. قدرت موتور هشت سیلندر این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است، اما انتظار می رود موستانگ GTD 800 اسب بخار قدرت داشته باشد که آن را به قوی ترین مدل موستانگ ساخته شده تبدیل می کند. سیستم تعلیق خودرو نسبت به مدل معمولی موستانگ کاملا تغییر کرده و خودرو به گونه ای طراحی شده است که وزن آن برای عملکرد بهتر به طور مساوی بین جلو و عقب تقسیم می شود.
GTD نتیجه استراتژی جدید فورد برای افزایش سود است. این کارخانه مدل‌های محدود ویژه مدل‌های محبوب خود از جمله برونکو، موستانگ و F-150 را می‌سازد تا با قیمت‌های بالاتر به طرفداران بفروشد.

قیمت GTD 300000 دلار است که ده برابر ارزان ترین مدل موستانگ است. مشتریان GTD می توانند خودروی خود را در هر رنگی که می خواهند سفارش دهند. فورد اعلام کرده است که خریداران را به دلیل تعداد محدود تولید پی ام آپ خواهد کرد.

منبع: بی بی سی

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان دنیای خودرو؛ معرفی اولین مدل برقی لامبورگینی

که در تاریخ 2023-08-21 22:43:11 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا