اخبار فناوری و تکنولوژیفناوری

دنیای خودرو؛ رولزرویس «گران‌ترین خودروی جهان» را معرفی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی پی ام آپ (pmup.ir):

این هفته در دنیای خودرو: رونمایی از مدل سفارشی جدید رولزرویس، جدیدترین وانت تسلا Cybertruck و رونمایی از لوکس ترین مدل اینفینیتی با الهام از سبک های طراحی ژاپنی.

“گران ترین ماشین” جهان.

رولزرویس از خودروی سفارشی رونمایی کرد که طبق گزارش ها گران ترین خودروی جدید جهان است. نام این مدل جدید “Drop Tail” است و تنها چهار دستگاه تولید خواهد شد.

Droptail حاصل یک پروژه چهار ساله در زیرمجموعه خودروهای سفارشی کارخانه، طراحی خودروهای منحصر به فرد به سفارش مشتری است. این زیرمجموعه رولزرویس که کوچ بیلد نام دارد، تا کنون یک خودرو به نام Sweep Tail در سال 2017 و سه خودرو به نام Boat Tail در سال 2021 ساخته است.

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد تنها چهار رولزرویس دراپتیل ساخته خواهد شد

رولزرویس قیمت خودروهای سفارشی خود را فاش نمی کند، اما گزارش شده است که Boottail بیست میلیون پوند (25 میلیون دلار) قیمت دارد که آن را به گران ترین خودروی جهان تبدیل می کند. رسانه های خودرویی می گویند که قیمت دم دراپ گرانتر از دم چکمه است.

رولزوریس به جای استفاده از شاسی مدل های موجود، یک شاسی کاملا جدید از فولاد، آلومینیوم و فیبر کربن برای ساخت دراپ دم ساخته است. موتور این خودرو دوازده سیلندر با قدرت 593 اسب بخار است. رولزرویس می گوید که طراحی این خودرو از قایق های تفریحی الهام گرفته شده است. برای Droptail، سقف شیشه ای و فیبر کربنی را می توان برداشت. شیشه سقف با تکنولوژی الکتروکرومیک ساخته شده است که به پی ام آپ راننده می تواند مات یا شفاف باشد.

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد Rollzoris Droptail با بیش از 1600 قطعه چوبی با کیفیت بالا تزئین شده است.

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد یکی از خودروهای رولز رویس دارای ساعتی است که از داشبورد جدا می شود و می توان از آن به عنوان ساعت مچی استفاده کرد.

طراحان رولزرویس می گویند هدف آنها از طراحی اتاق ایجاد فضایی دلپذیر بوده است. بیشتر دکمه ها پوشیده شده اند و داشبورد تا حد امکان ساده طراحی شده است. کیلومتر شمار جلوی راننده آنالوگ است و برای داشبورد هر خودرو یک ساعت دستی از معروف ترین ساعت سازان سوئیسی سفارش داده شده است. در یکی از چهار خودرو، ساعت را می توان از داشبورد جدا کرد و به عنوان ساعت مچی استفاده کرد.

کل اتاق ماشین با چوب و چرم تزئین شده است. در تزئین یکی از واگن ها به نام «رز سیاه» از 1603 قطعه چوب مرغوب استفاده شده است. رولزوریس می گوید که نصب این تیرک ها کار بسیار ظریفی بود و متخصص کارخانه روزی یک ساعت در سکوت کامل این کار را انجام می داد. ساخت لاک الکلی که این طرح چوب را حفظ کند یک سال طول کشید.

تورستن مولر، مدیر رولزرویس با ارائه اولین Droptail گفت: “این خودرو پاسخ به سوالی است که مدت هاست مطرح شده است؛ آیا یک خودرو می تواند یک اثر هنری باشد؟ ارائه این خودروی خارق العاده است. یک پاسخ بی چون و چرای مثبت به این سوال.”

نظر ایلان ماسک در مورد Cybertruck

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ون های تولید شده در کارخانه این شرکت را رانندگی کرد.

چند هفته قبل از تحویل اولین سری وانت های تسلا، انتشار عکس و نامه لو رفته ایلان ماسک به رسانه ها این خودرو را بار دیگر خبرساز کرد.

تسلا تقریبا چهار سال پیش ون Cybertruck را معرفی کرد. تولید این خودرو قرار بود از سال 2021 آغاز شود اما بارها به تعویق افتاد. ایلان ماسک، مدیر این کارخانه مدعی است که تسلا این خودرو را به گونه ای تولید می کند که تا به حال در صنعت خودرو دیده نشده است و همین امر باعث پیچیدگی کار و تاخیر شده است.

او هفته گذشته عکسی از خود در حال رانندگی با وانت Cybertruck در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر کرد و نوشت که در حال رانندگی خودرویی است که کاملاً خارج از خط تولید ساخته شده است. وی همچنین در پاسخ به یکی از کاربران این شبکه اجتماعی گفت: به نظر من این بهترین محصولی است که تولید کرده ایم.

اوایل سال جاری، ماسک قول داده بود که اولین سری از Cybertrucks تا پایان سه ماهه سوم سال جاری به مشتریان تحویل داده شود و این مراسم باید در هفته های آینده برگزار شود.

در همان زمان یک گروه اینترنتی به نام «صاحبان سایبرتراک» نامه ای از ایلان ماسک را منتشر کرد که در آن ماسک از کارکنان تسلا خواسته بود تا دقت در ساخت سایبرتراک را افزایش دهند تا فاصله پانل های خودرو از میلی متر بیشتر نشود.

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد ون سایبرتراک قرار بود در سال 2021 راه اندازی شود

ماسک نوشت که اگر کارخانه‌هایی مانند شرکت اسباب‌بازی لگو و سازندگان قوطی نوشابه بتوانند محصولات خود را با این دقت تولید کنند، تسلا نیز باید بتواند.

انتشار این نامه گمانه زنی های زیادی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرد و بسیاری از کاربران با بررسی عکس های منتشر شده توسط Cybertruck شک و تردیدهایی را در مورد کیفیت ساخت این خودرو ایجاد کردند.

ایلان ماسک هنگام معرفی این خودرو در سال 2019 اعلام کرد که قیمت ارزان ترین مدل سایبرتراک حدود چهل هزار دلار خواهد بود. اما رسانه ها از افزایش قیمت خودرو خبر دادند و قیمت آن را بین 70 تا 80 هزار دلار پیش بینی کردند.

SUV سبک ژاپنی

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد مدل جدید اینفینیتی سال آینده عرضه خواهد شد.

اینفینیتی، بخش خودروهای لوکس نیسان کانسپت، از لوکس ترین مدل خود رونمایی کرد که طراحی مدل های کارخانه ای آینده را به نمایش می گذارد. این خودروساز ژاپنی می گوید این مفهوم از سبک های طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است.

نام مفهوم “QX Monograph” است. این مفهوم مبنایی برای نسل بعدی مدل QX80 کارخانه است که سال آینده وارد بازار خواهد شد. اینفینیتی جزئیات زیادی در مورد این مدل ارائه نکرده است، اما قیمت آن بیش از 100 هزار دلار گزارش شده است و یکی از مسئولان کارخانه ویژگی های این خودرو را “فوق العاده” نامیده است.

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد مفهوم اینفینیتی از سبک های طراحی سنتی ژاپنی الهام گرفته شده است.

اینفینیتی می گوید که طراحی این خودرو از سبک های ژاپنی «ما»، «اوتسوروی» و «کابوکو» الهام گرفته شده است. «ما» بر استفاده از فضاهای خالی تمرکز دارد، «اوتسوروی» بر انتقال بین فضاهای مختلف و «کابوکو» بر طراحی غیرعادی و بحث برانگیز تأکید دارد.

طراحی باغ ژاپنی نمونه خوبی از استفاده از این سبک های طراحی است. در این باغ ها به فضای بین باغ ها توجه می شود، شکل باغ با تغییر فصل تغییر می کند و معمولا مجسمه یا شکل جالبی برای باغ طراحی می شود که بیننده را به خود جذب می کند.

مهمترین قسمت کانسپت اینفینیتی قسمت جلویی خودرو است. قسمت اعظم سطح جلویی خودرو توسط جلوپنجره پوشانده شده است و لوگوی اینفینیتی به شکل سه بعدی در وسط آن قرار گرفته است. دور لوگوی کارخانه لامپ ال ای دی.دی قرار است در شب روشن شود. چراغ های جلو و عقب نواری از لامپ های LED کوچک هستند.دی اندازه چراغ های عقب با نزدیک شدن به منحنی ها افزایش می یابد.

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد مفهوم “QX Monograph” اساس نسل جدید اینفینیتی QX80 است

دنیای خودرو؛ رولزرویس را معرفی کرد لوگوی اینفینیتی به صورت سه بعدی و با لامپ های LED طراحی شده است که در شب روشن می شود

اینفینیتی عکس یا اطلاعاتی در مورد فضای داخلی این کانسپت منتشر نکرده است، اما چندین نماینده کارخانه که در جلسه ای درباره مدل جدید حضور داشتند، اطمینان می دهند که فضای داخلی با شاسی بلند مایباخ، لوکس ترین مدل مرسدس، برابری می کند. -بنز

نیسان برند اینفینیتی را در سال 1989 برای رقابت با لکسوس، برند لوکس تویوتا ایجاد کرد. اما این شرکت در سال های اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده و فروش آن رو به کاهش بوده است. پیمان کارگر یکی از مدیران ارشد رنو از سال 2020 تا بهار امسال مدیر این شرکت بود و طرحی را برای دگرگونی کارخانه تدارک دید که بر اساس آن قرار بود اینفینیتی خودروهای لوکس تری تولید کند.

اینفینیتی در سال 2019 تقریبا 189 هزار خودرو فروخت اما در سال 2021 فروش این شرکت با کاهش 55 درصدی به حدود 85 هزار دستگاه رسید. اینفینیتی بیشتر خودروهای خود را در ایالات متحده می فروشد. میزان فروش این شرکت در سال 2022 حدود 47 هزار دستگاه بوده است.

منبع: بی بی سی

این مقاله که اکنون درحال مطالعه آن بودید با عنوان دنیای خودرو؛ رولزرویس «گران‌ترین خودروی جهان» را معرفی کرد.

که در تاریخ 2023-08-27 22:05:50 در پی ام آپ درج شده است توسط موتور جستجوی پی ام آپ جمع آوری شده است
به نقل از www.entekhab.ir

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا