اخبار خودرو

دنا جوانان تغییر چهره داد ؛ عرضه از مرداد ماه

دنا جوانان تغییر چهره داد ؛ عرضه از مرداد ماه

جوانان دنا چهره خود را تغییر داده و با استانداردهای سال 85، مرداد امسال تولید انبوه و روانه بازار خواهد شد.

مدیر پروژه جوانان دنا محصول جدید را دارای موتور 1/7 لیتری EF7PTC با قدرت 161 اسب بخار عنوان کرد و گفت: حداکثر گشتاور این محصول 240 نیوتن متر قابل توجه است که شتاب بسیار بالایی را ارائه می کند. حداکثر گشتاور این موتور از 1750 دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می گیرد و باعث می شود خودرو عملکرد چشمگیری را به خصوص در شتاب گیری ثانویه به ثبت برساند. علاوه بر این، کاهش دور آرام موتور از 850 به 650 دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی را کاهش می دهد.

سیروس دهقان زاده افزود: این محصول مجهز به نسل هفتم گیربکس اتوماتیک AT6 است که ضریب دنده در آن بهبود یافته و امکان خنثی سازی اتوماتیک نیز دارد. در این حالت پس از مدتی معین پس از توقف خودرو در موقعیت D و در صورتی که راننده فراموش کند وضعیت را به حالت خنثی تغییر دهد، گیربکس از حالت رانندگی (D) خارج شده و به حالت خنثی (N) می رود. و به محض رها شدن ترمز، گیربکس به طور خودکار به حالت رانندگی می رود. این ویژگی در محصول جدید جوانان دنا با هدف کاهش استهلاک گیربکس و همچنین کمک به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها برنامه ریزی شده است.

دانا جوان چهره خود را تغییر داد. عرضه از مرداد ماه
دنا جوانان تغییر چهره داد ؛ عرضه از مرداد ماه

مدیر پروژه جوانان دانا با اشاره به اینکه یکی تغییر مهم دیگری که در این محصول برنامه ریزی و اجرا شده است، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به شبکه است. ایران خودرو (IKBCM)، گفت: این پلت فرم با آخرین دانش فنی طراحی و توسعه یافته است و بر این اساس امکان افزودن عملکردها و حالت های الکترونیکی جدید به خودرو وجود دارد. این شبکه نه تنها تعداد گره ها را کاهش می دهد، بلکه با پروتکل های فعلی خودروسازان مطرح جهان رقابت می کند.

به گفته وی، از جمله ویژگی های ایمنی جوانان دنا می توان به سیستم ترمز ضد قفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای دیسکی، سیستم کمکی ترمز، کمک راه اندازی در سربالایی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و سیستم کنترل کشش (TCS) اشاره کرد ). ).

دهقان زاده با بیان اینکه جوانان به چهار آگاهی دارند کیسه هوادوربین عقب، دستیار پارک عقب، سیستم نظارت بر فشار هوا و دمای لاستیکTPMS)، خاطرنشان کرد: ایموبلایزر یکپارچه با سیستم FIFO از دیگر ویژگی های ایمنی این محصول است.

وی با اشاره به سایر تجهیزات به کار رفته در دنا الجوانات گفت: آینه الکتروکرومیک از دیگر تجهیزات این خودرو است که در صورت نور زیاد در عقب خودرو به صورت خودکار تیره می شود و جلوی چشمان راننده را می گیرد. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا. خیره شده این حالت به طور خودکار در وضعیت عقب غیرفعال می شود تا راننده بتواند عقب خودرو را به وضوح ببیند. مجری طرح جوانان دنا گفت: جوانان دنا علاوه بر تمامی ویژگی ها و امکانات ذکر شده از استاندارد حفاظت از عابر پیاده برخوردار است.

دانا جوان چهره خود را تغییر داد. عرضه از مرداد ماه
دنا جوانان تغییر چهره داد ؛ عرضه از مرداد ماه

وی با اشاره به اینکه محصول جدید ایران خودرو دارای رینگ های آلومینیومی 16 اینچی و امکانات ایمنی و رفاهی مانند کروز کنترل، ورود و استارت دکمه ای، چراغ و برف پاک کن اتوماتیک و سانروف برقی است، یادآور شد: سیستم تهویه اتوماتیک و تهویه سوپاپ. برای سرنشینان عقب سیستم چندرسانه ای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (Mirrorlink) و راهنمای تعویض دنده (GSI) برای حالت دستی به صورت استاندارد در این محصول تعبیه شده است.

اضافه شد: چراغ های جلو و عقب جدید (چراغ های جلو و نئون)، چراغ خوش آمدگویی، چراغ مطالعه نقشه و چراغ عقب به همراه تزئیناتی مانند تودوزی مشکی جدید با طرح چوب، قسمت های تزئینی داشبورد و قالب گیری درها، دستگیره های درب. کروم نوار دور شیشه در، کف فرش شده با نوار قرمز و آرم توربو، دسته دنده جدید با روکش گرد و غبار و دوخت قرمز رنگ و همچنین صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم از ویژگی های به کار رفته در این محصول جدید است. .

مجری طرح جوانان دنا با اشاره به اینکه فرمان طراحی D برای سهولت در سوار و پیاده شدن راننده و همچنین ایجاد زیبایی بصری برای این محصول تعبیه شده است، گفت: چراغ های جلو را با چراغ های جدید تغییر دهید. طراحی جوان پسندی که آن را از دیگر محصولات هم خانواده متمایز می کند، علاوه بر این، تعویض سپر جلو با طناب قرمز مخصوص یکی از تغییرات ایجاد شده در این خودرو است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا