به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، دیمین شزل کارگردان برنده اسکار در مصاحبه با پادکست «تاکینگ پیکچرز» تایید کرد که در حال نوشتن فیلمنامه فیلم جدیدش است.
همانطور که بسیاری از دوستداران سینما می دانند، فیلم “بابل” یا “بابل” یکی این یکی از بزرگترین فاجعه های ایجاد شده توسط استودیوهای بزرگ در سال های اخیر بود. این فیلم حماسی هالیوودی با حمایت کمپانی پارامونت با بودجه ای حدود 80 میلیون دلاری ساخته شد و با وجود اینکه چهره های درجه یک از جمله برد پیت، مارگو رابی و خود شزل در این فیلم حضور داشتند، تنها 15 میلیون دلار در جعبه فروش داشت. دفتر در ایالات متحده و 63 میلیون دلار یک شکست بزرگ در سراسر جهان بود. این در حالی بود که شازل با فیلم «لالالند» برنده اسکار شده بود.
به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ورایتی، شزل در این گفت وگو در پاسخ به این سوال که آیا رابطه اش با هالیوود بعد از شکست فیلم «بابل» تغییر کرده است یا خیر، گفت: به نوعی زیر برف بودم. من تمام مدت می نویسم و تنها پس از اتمام فیلمنامه و تلاش برای ساخت آن است که واقعا متوجه می شوم که آیا بعد از «بابل» اوضاع تغییر کرده است یا نه. من یک جورهایی در حالت ترس هستم، اما هیچ توهمی ندارم. می دانم که به این زودی ها به اندازه بابل بودجه نخواهم گرفت، یا حداقل برای فیلم بعدی نخواهم داشت.
وی در ادامه گفت: «بابل» قطعا از نظر مالی موفق است نبود. شما سعی می کنید اجازه ندهید کاری که خلاقانه انجام می دهید را تحت تاثیر قرار دهد، اما تا حدی نمی تواند. شاید این مشکلی نیست؟ افکار من در این مورد بسیار پیچیده و متفاوت است. چه کسی می داند شاید برای این نتوانم یکی بودجه دارم من هیچ نظری ندارم. باید منتظر بمانیم و ببینیم.
شازل جزئیاتی در مورد فیلم جدید خود ارائه نکرد. “بابل” در دهه 1920 می گذرد و تصویرگر هالیوود در دوره ای بود که فیلم صامت به فیلم های ناطق تبدیل می شد. جک کنراد (پیت) اسطوره بازیگری و نلی لارو (رابی) سوپراستار آینده دار در تلاش هستند تا خود را با عصر جدید وفق دهند زیرا هالیوود به سرعت در حال تغییر است و امکان کنار گذاشته شدن وجود دارد. دیگو کالوا، ژان اسمارت، جووان آدپو، توبی مگوایر از دیگر بازیگران این فیلم بودند.
در حالی که تماشاگران «بابل» را دوست نداشتند، منتقدان فیلم در مورد فیلم شزل اختلاف زیادی داشتند. پیتر دیبروژ از ورایتی، فیلم را نگاهی بسیار درهم و برهم به روزهای ابتدایی «لالا لند» و یک اسید اسپین در «آواز در باران» خواند و گفت که «بابل» به نظر آخرین نوع فیلم است: حماسی، عجیب. . و به قدری غیرمنطقی گران بود که نیاز داشت پولش را پس بگیرد تا عادت فیلمبازی قبل از همهگیری هنوز وجود داشته باشد.
با وجود استقبال متفاوت بابل، برخی از منتقدان پیش بینی می کنند که این فیلم در آینده مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت. تمایل شزل برای ریسک کردن و جابجایی مرزهای سینما همیشه وجود دارد، اما پیامدهای مالی «بابل» باعث شده تا او پروژههای بعدی را که میتواند انجام دهد، دوباره ارزیابی کند. در صنعتی که بازده مالی اغلب فرصتهای خلاقانه را دیکته میکند، وضعیت مخمصه شزل منعکسکننده چالشهایی است که فیلمسازان مشتاق تحقق پروژههای رویایی خود با آن روبرو هستند.
۲۲۰۵۷